Mati072000 Napisano 6 Maja 2023 Udostępnij Napisano 6 Maja 2023 Cześć, jak w temacie. Kupiłem gravela Romet Boreas 2 GRX. Rower był transportowany w aucie (zdjęte przednie koło). Po założeniu koła lekko trze hamulec. Próbowałem to regulować tzn. poluzować zacisk i z wciśniętym hamulcem dokręcać, lecz zero różnicy. To jest kwestia dotarcia nowych klocków czy bawić się dalej w regulację? Z góry dzięki! Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 6 Maja 2023 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Maja 2023 Możesz się trochę pobawić jeśli masz cierpliwość, albo jeśli są to ledwo zauważalne/słyszalne muśnięcia po prostu się przejechać - jest szansa, że po iluś tam hamowaniach będzie OK. Ja po odebraniu roweru z serwisu się tak bawiłem, ze średnim skutkiem, a potem pojeździłem i było lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mati072000 Napisano 6 Maja 2023 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2023 @KrissDeValnor Chyba udało mi się ogarnąć. Hamulec już nie trze ale nie dokręciłem bardzo mocno śrub od zacisku. Jak dokręcę je mocniej to tarcie wraca, więc trochę odpuściłem i jest git. Zrobiłem dobrze czy te śruby muszą być mocno dokręcone? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 6 Maja 2023 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Maja 2023 Powinny być dokręcone - możesz spróbować wsadzić coś bardzo cienkiego między klocek, a tarczę, i wtedy regulować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam55 Napisano 6 Maja 2023 Udostępnij Napisano 6 Maja 2023 Jeśli udało Ci się ustawić tak że nie trze przy nie dokreceniu śrub, to musi się dać je tak ustawić żeby nie tarło przy dokreceniu. Tylko trzeba cierpliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mati072000 Napisano 6 Maja 2023 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2023 @Adam55 Są dokręcone do końca tylko nie bardzo mocno, tak z wyczuciem żeby się zacisk nie ruszał. Fabrycznie było lżej dokręcone niż teraz dokręciłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam55 Napisano 6 Maja 2023 Udostępnij Napisano 6 Maja 2023 No ja się domyślam że nie zostawiłeś ich luzem 🤪 Ja zazwyczaj ustawiam latarkę od spodu roweru i reguluje nią tak żebym widział oświetlony prześwit między klockiem i tarczą. Wtedy ustawiam żeby te oświetlone prześwity były równe. Można też spojrzeć przy naciśnięciu hamulca czy klocki naciskając tarcze ci jej nie gną w któraś stronę. Wtedy wiesz jak musisz przesunąć zacisk. Często starczy regulować jadą stronę zacisku bo druga jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 6 Maja 2023 Udostępnij Napisano 6 Maja 2023 2 godziny temu, Adam55 napisał: Jeśli udało Ci się ustawić tak że nie trze przy nie dokreceniu śrub, to musi się dać je tak ustawić żeby nie tarło przy dokreceniu. Tylko trzeba cierpliwości. Jeżeli mocowowanie nie jest idealnie prostopadłe do osi, a na ogół nie jest, to przy dokręceniu zawsze zacznie ocierać. Trzeba na to brać poprawkę, co jest irytujące i czasami trudne. Zacisk Flat Mount powinien być dokręcany około 6-7Nm i tego trzeba się trzymać, a nie "nie ociera" lub "z fabryki było lżej". Jak się nie ma wyczucia, to są od tego klucze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kemot1974 Napisano 6 Maja 2023 Udostępnij Napisano 6 Maja 2023 @Mati072000 - jeszcze pytanie, czy na czas transportu i zdjęcia koła, włożyłeś zabezpieczenie ( dystans) pomiedzy klocki hamulca ? Czasami przy braku zabezpieczenia, można niechcąco nacisnąć klamkę hamulcową i moze wystąpić problem o którym piszesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 6 Maja 2023 Udostępnij Napisano 6 Maja 2023 (edytowane) 7 godzin temu, Mati072000 napisał: @KrissDeValnor Chyba udało mi się ogarnąć. Hamulec już nie trze ale nie dokręciłem bardzo mocno śrub od zacisku. Jak dokręcę je mocniej to tarcie wraca, więc trochę odpuściłem i jest git. Zrobiłem dobrze czy te śruby muszą być mocno dokręcone? Albo zacisk przesuwa ci się przy dokręcaniu śrub (wtedy ich wymiana) albo geometria samych mocowań jest skopana i trzeba je skorygować. Proponuję zacząć od cofnięcia tłoczków. Zrób to z otwartym zbiornikiem wyrównawczym, żeby nie uszkodzić membrany. Być może tłoczki ogólnie są za bardzo wysunięte. Sprawdź czy oba pracują równomiernie. Jesli nie - zacisk do serwisu albo wymiany. Edytowane 6 Maja 2023 przez tobo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mati072000 Napisano 7 Maja 2023 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2023 @tobo Już nie przesadzajmy z tymi wymianami, rower jest nowy. Wyregulowałem na tyle że tarcie się dużo zmniejszyło. Zamówiłem sobie też klucz do regulacji zacisków (taką blaszkę co się nakłada na tarczę) i wyreguluje jeszcze raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 7 Maja 2023 Udostępnij Napisano 7 Maja 2023 Serwisuję, naprawiam i wymieniam łajno od shimano od 15 lat. Chciałbym nie przesadzać. Podałem ci kilka rozwiązań. Jeśli tłoki nie chodzą równomiernie, to najczęściej nic trwale na to nie zaradzisz. Na stanie zapasów serwisowych nie mam żadnych części do hamulców hydro, poza zaciskami shimano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miner Napisano 10 Maja 2023 Udostępnij Napisano 10 Maja 2023 (edytowane) Sprawdź czy pomiędzy łebkami śrub a zaciskiem masz srebrne podkładki soczewkowe. Mają być nałożone parami, jedna jest wklęsła, a druga wypukła. Najpierw zacisk, potem wypukła (wypukłością do góry), na nią wklęsła i na koniec śruba. Te podkładki są po to żeby niwelować drobne błędy w wykonaniu, przemieszczenia zacisku przy dokręcaniu śrub itp. Wtedy praktycznie od ręki powinno być idealnie jak tylko zaciśniesz klamkę i dokręcisz Ja też się dłuuugo męczyłem z regulacją hamulca dopóki się nie zorientowałem, że nie mam tych podkładek. Założyłem i problem zniknął raz na zawsze Edytowane 10 Maja 2023 przez Miner Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 10 Maja 2023 Udostępnij Napisano 10 Maja 2023 Świetna porada. Tylko co ona ma wspólnego z zaciskiem Flat Mount? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miner Napisano 10 Maja 2023 Udostępnij Napisano 10 Maja 2023 No to co, że flat mount? Połączenie gwintowe to połączenie gwintowe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leejoonidas Napisano 10 Maja 2023 Udostępnij Napisano 10 Maja 2023 Te podkładki dodaje się tylko do adapterów PM to PM, gdyż taki adapter powoduje że śruba nie jest ustawiona prostopadle do zacisku tak jak w Twoim przypadku. Czasami podkładki są konieczne w niektórych zaciskach niezależnie od zastosowanego adaptera np: AVID BB. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChuChu Napisano 10 Maja 2023 Udostępnij Napisano 10 Maja 2023 4 godziny temu, Miner napisał: No to co, że flat mount? Połączenie gwintowe to połączenie gwintowe... Te podkładki nic Ci nie dadzą, jeżeli mocowanie na widelcu/ ramie nie jest wykonane idealnie. Zacisk i tak zostanie dociśnięty do tej płaszczyzny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.