Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, jak w temacie.

Kupiłem gravela Romet Boreas 2 GRX. Rower był transportowany w aucie (zdjęte przednie koło). Po założeniu koła lekko trze hamulec. Próbowałem to regulować tzn. poluzować zacisk i z wciśniętym hamulcem dokręcać, lecz zero różnicy. To jest kwestia dotarcia nowych klocków czy bawić się dalej w regulację?

Z góry dzięki!

Pzdr

  • Mod Team
Napisano

Możesz się trochę pobawić jeśli masz cierpliwość, albo jeśli są to ledwo zauważalne/słyszalne muśnięcia po prostu się przejechać - jest szansa, że po iluś tam hamowaniach będzie OK.
Ja po odebraniu roweru z serwisu się tak bawiłem, ze średnim skutkiem, a potem pojeździłem i było lepiej.

Napisano

@KrissDeValnor Chyba udało mi się ogarnąć. Hamulec już nie trze ale nie dokręciłem bardzo mocno śrub od zacisku. Jak dokręcę je mocniej to tarcie wraca, więc trochę odpuściłem i jest git. Zrobiłem dobrze czy te śruby muszą być mocno dokręcone?

Napisano

Jeśli udało Ci się ustawić tak że nie trze przy nie dokreceniu śrub, to musi się dać je tak ustawić żeby nie tarło przy dokreceniu. Tylko trzeba cierpliwości. 

Napisano

No ja się domyślam że nie zostawiłeś ich luzem 🤪

Ja zazwyczaj ustawiam latarkę od spodu roweru i reguluje nią tak żebym widział oświetlony prześwit między klockiem i tarczą. Wtedy ustawiam żeby te oświetlone prześwity były równe. Można też spojrzeć przy naciśnięciu hamulca czy klocki naciskając tarcze ci jej nie gną w któraś stronę. Wtedy wiesz jak musisz przesunąć zacisk. Często starczy regulować jadą stronę zacisku bo druga jest ok. 

Napisano
2 godziny temu, Adam55 napisał:

Jeśli udało Ci się ustawić tak że nie trze przy nie dokreceniu śrub, to musi się dać je tak ustawić żeby nie tarło przy dokreceniu. Tylko trzeba cierpliwości. 

Jeżeli mocowowanie nie jest idealnie prostopadłe do osi, a na ogół nie jest, to przy dokręceniu zawsze zacznie ocierać. Trzeba na to brać poprawkę, co jest irytujące i czasami trudne.

Zacisk Flat Mount powinien być dokręcany około 6-7Nm i tego trzeba się trzymać, a nie "nie ociera" lub "z fabryki było lżej". Jak się nie ma wyczucia, to są od tego klucze.

Napisano

@Mati072000 - jeszcze pytanie, czy na czas transportu i zdjęcia koła, włożyłeś zabezpieczenie ( dystans) pomiedzy klocki hamulca ?

Czasami przy braku zabezpieczenia, można niechcąco nacisnąć klamkę hamulcową i moze wystąpić problem o którym piszesz.

Napisano (edytowane)
7 godzin temu, Mati072000 napisał:

@KrissDeValnor Chyba udało mi się ogarnąć. Hamulec już nie trze ale nie dokręciłem bardzo mocno śrub od zacisku. Jak dokręcę je mocniej to tarcie wraca, więc trochę odpuściłem i jest git. Zrobiłem dobrze czy te śruby muszą być mocno dokręcone?

Albo zacisk przesuwa ci się przy dokręcaniu śrub (wtedy ich wymiana) albo geometria samych mocowań jest skopana i trzeba je skorygować. 

Proponuję zacząć od cofnięcia tłoczków. Zrób to z otwartym zbiornikiem wyrównawczym,  żeby nie uszkodzić membrany. 

Być może tłoczki ogólnie są za  bardzo wysunięte. 

Sprawdź czy oba pracują równomiernie. Jesli nie  - zacisk do serwisu albo wymiany. 

Edytowane przez tobo
Napisano

@tobo Już nie przesadzajmy z tymi wymianami, rower jest nowy. Wyregulowałem na tyle że tarcie się dużo zmniejszyło. Zamówiłem sobie też klucz do regulacji zacisków (taką blaszkę co się nakłada na tarczę) i wyreguluje jeszcze raz.

 

Napisano

Serwisuję,  naprawiam i wymieniam łajno od shimano od 15 lat. Chciałbym nie przesadzać. Podałem ci kilka rozwiązań. Jeśli tłoki nie chodzą równomiernie, to najczęściej nic trwale na to nie zaradzisz. 

Na stanie zapasów serwisowych nie mam żadnych części do hamulców hydro, poza zaciskami shimano. 

Napisano (edytowane)

Sprawdź czy pomiędzy łebkami śrub a zaciskiem masz srebrne podkładki soczewkowe. Mają być nałożone parami, jedna jest wklęsła, a druga wypukła. Najpierw zacisk, potem wypukła (wypukłością do góry), na nią wklęsła i na koniec śruba. Te podkładki są po to żeby niwelować drobne błędy w wykonaniu, przemieszczenia zacisku przy dokręcaniu śrub itp. Wtedy praktycznie od ręki powinno być idealnie jak tylko zaciśniesz klamkę i dokręcisz :) Ja też się dłuuugo męczyłem z regulacją hamulca dopóki się nie zorientowałem, że nie mam tych podkładek. Założyłem i problem zniknął raz na zawsze :)

image.png.f98d30452c9e0f30e17a362e142720a6.png

Edytowane przez Miner
Napisano

Te podkładki dodaje się tylko do adapterów PM to PM, gdyż taki adapter powoduje że śruba nie jest ustawiona prostopadle do zacisku tak jak w Twoim przypadku.  Czasami podkładki są konieczne w niektórych zaciskach niezależnie od zastosowanego adaptera np: AVID BB. 

IMG_20230510_190713.jpg

Napisano
4 godziny temu, Miner napisał:

No to co, że flat mount? Połączenie gwintowe to połączenie gwintowe...

Te podkładki nic Ci nie dadzą, jeżeli mocowanie na widelcu/ ramie nie jest wykonane idealnie. Zacisk i tak zostanie dociśnięty do tej płaszczyzny.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...