montana1 Napisano 6 Maja 2023 Udostępnij Napisano 6 Maja 2023 Witam po dłuuuugiej przerwie. 4 lata ;) Tarcze hamulcowe Magura, różnią się od Shimano grubością. Magura ma 2mm, Shimano 1,8mm. Magura szczyci się tym, że grubość tarczy skraca odległość klocka od tarczy, więc i precyzja hamowania jest większa, moc, i takie tak achy i echy .... Więc jak to jest ? Jeśli klocki Magura zetrą się o te 0,2mm, to będzie tak jakbym założył od nowości tarcze Shimano 1,8mm ? Czy może jakimś cudownym zrządzeniem technicznym Magury, klocki z automatu(?) zbliżą się do tarczy ? Dlaczego pytam ? Hamulce mam zamontowane w sprzęcie, którym jeździ masywna, ciężka osoba. Dodatkowo ten sprzęt jest chińskiej produkcji. Ośka pracuje pod ciężarem, co powoduje bicie tarczy. Tarcza lekko ociera o klocki. Leciutko, a jednak. Sprawę załatwiłoby doregulowanie odległości klocków od tarczy, czego Magura Mt5 prawdopodobnie nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 6 Maja 2023 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Maja 2023 W miarę zużywania się klocków/okładzin zbliżają się one do tarczy - tzn. odległość od niej jest cały czas taka sama (prześwit się nie zmienia), stąd przy wymianie klocków na nowe trzeba rozepchać tłoczki. Mam Magury MT2 i Shimano MT401, i nawet chyba w Shimano klocki są bliżej, mimo że zawsze narzekałem, że za blisko są w Magurze... Jak ktoś jest ciężki, a przy tym jeśli jest możliwość przesiadki w przyszłości na sztywne osie, to warto to zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montana1 Napisano 7 Maja 2023 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2023 (edytowane) To jeszcze raz, tyle że w wersji obrazkowej. To jest sprzęt w jakim został ten hamulec adoptowany. Fabrycznie posiadał słabej jakości linkowy hamulec. Ogólnie jest to chińska myśl i jakość techniczna, dlatego takie bicie jest tu akceptowalne. (wideo) Pod warunkiem, że hamulec posiada regulację odstępu klocków od tarczy, bicia i szurania tarczy nie było słychać. Po zmianie na Magura, wymagana jest precyzja. Niestety nie da się ustawić tego koła w poprawnej osi. Zmieniałem 2x łożysko, obracałem deklem, cudowałem, straciłem całą niedzielę. Po prostu Chińczyk. Dlatego dalej zastanawiam się jakim cudem Magura dosuwa/odsuwa klocki do tarczy w miarę zużycia ... i robi to na właściwą odległość. Coś czuję, że bez gwałtu papierem ściernym się nie obejdzie. Edytowane 7 Maja 2023 przez montana1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 8 Maja 2023 Udostępnij Napisano 8 Maja 2023 Ja to rozumiem tak, że klocki po naciśnięciu dźwigni wysuwają się ile mogą, a następnie cofają „ciut”. Ten „ciut” wynika z budowy uszczelnień. Dlatego w miarę zużycia klocków lub wymiany tarcz na cieńsze szczelina pozostaje w zasadzie niezmienna - jak włożysz cieńsze klocki to tłoczki wyjadą i po zwolnieniu dźwigni znów cofną się o to „ciut” i znów szczelina będzie jak wcześniej. A tarcza nie jest krzywa? A może ustawić zacisk przy obciążonym pojeździe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montana1 Napisano 8 Maja 2023 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2023 hmmmm ale sie z tego mętlik robi Teoretycznie, tak jak zaleca producent Magura, do tych zacisków tylko i wyłącznie tarcze 2mm. Shimano mają 1,8mm grubości. Przejdźmy teraz do klocków. Klocka(okładziny) mamy jakieś ~2mm, z dwóch stron. Więc zacisk potrafił by zniwelować nawet te 4mm startej okładziny, a nie potrafił zniwelować wsadzenia tam tarcz Shimano cieńszych o 0,2mm ? 😂 Coś ta Magura kręci ...albo jednak klocki przy ścieraniu powiększają odległość od tarczy. Napisałem do Magura Polska, zobaczymy co odpiszą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciorra Napisano 8 Maja 2023 Udostępnij Napisano 8 Maja 2023 Tak jak Ci napisał @Wojcio hamulec hydrauliczny to system który się sam reguluje. Zapewne ta Magura będzie działała z tarczą Shimano tak samo jak z tarczą Magury, po prostu przy pierwszym hamowaniu tłoczki wysuną się odrobinę bardziej żeby skompensować te 0.1 mm grubości tarczy na stronę. W Twoim zastosowaniu to ja bym się bardziej martwił tym, że ta tarcza praktycznie szoruje po ziemi - ciekawe jak często będziesz ją odtłuszczał, jak zacznie zbierać miejski syf... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
montana1 Napisano 8 Maja 2023 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2023 Po 100km hamuje jak żyleta. Gorszy problem to odwracający się ludzie - "patrz, jedzie i zaraz mu się coś urwie", "ale tarcie..." Co do tych 1,8/1,7/2,0mm ---> https://velonews.pl/posts/7326-hamulce-rowerowe-magura-wszystko-co-musisz-wiedziec "Tarcze w systemie Magura mają grubość 2 mm, a minimalna wartość która wskazuje na zużycie to 1,8 mm, dlatego też nie zaleca się używanie hamulców Magura z cieńszymi tarczami takimi jak np. Shimano, gdzie nowe tarcze Shimano moją grubość 1,7 mm, czyli o 0,1 mm mniej niż zalecane przez Magure minimum. Zastosowanie cieńszej tarczy nie oznacza, że hamulce nie będą działały, bo będą.Przekłada się to na jakość hamowania oraz modulację. Dodatkowo przy cieńszej tarczy tłoczki zacisku są bardziej wysunięte, przez co są w większym stopniu narażone na warunki atmosferyczne oraz pył i brud. " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.