Skocz do zawartości

[5500 - 8000] Cross czy Gravel na miasto i okazjonalne wycieczki?


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Szukając nowego roweru wybrałem 2 modele:

Author Airline (cross) 5400zł - najtańszy cross Authora z powietrznym amortyzatorem

Author Aura XR5 (gravel) 7700zł

Głównie planuję jeździć:

  • W mieście (dojazdy do pracy odległej o 11km)
  • Okazjonalne wycieczki po asfalcie i utwardzonych drogach, szutrach

Chciałbym tego gravela, ale nigdy nie miałem takiego roweru. W celu przetestowania tej pozycji wypożyczyłem na cały dzień gravela z Decathlonu (rozmiar M )

Rower gravelowy męski Triban GRVL 520 SUBCOMPACT TRIBAN | Decathlon

Moje wrażenia:

  • Bardzo fajne doświadczenie, daje dużo frajdy z jazdy
  • Wąski (łatwiej zmieścić się gdzieś miedzy słupkami)
  • Lekki, dzięki czemu leciutko podjeżdża się pod górę
  • po ok. 1h jazdy bolą łokcie (obawiam się kontuzji po jakimś czasie, albo zwyrodnień stawów)
  • Trochę jednak trzęsie na nierównościach, krawężnikach, drogach ze starej płyty

Starałem się trzymać pozycję (łokcie lekko ugięte), ale i tak, chyba gravele trzeba dobrze wyregulować pod daną osobę. Obawiam się mimo wszystko, że te trzęsienia mogą źle wpłynąć na kręgosłup, barki, łokcie (po latach).

Kolejna sprawa to rozmiar - mam 178 cm wzrostu (72kg) i jestem bliżej górnej granicy dwóch przedziałów:

Cross: 18"/20"

Gravel: 520/540

Z tego co czytałem na forum - jakbym się przymierzył to i tak nie poczułbym różnicy. Od 179cm jest już 20" / 540, więc może jednak większa będzie wygodniejsza? Jest teraz taki hype na te gravele i po części rozumiem, bo jeździło się fajnie, ale nie wiem czy nie byłby to taki rower jako drugi do zabawy, cross chyba bardziej uniwersalny, co sądzicie?

Edytowane przez mzbro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, mzbro napisał:

jeździło się fajnie, ale nie wiem czy nie byłby to taki rower jako drugi do zabawy, cross chyba bardziej uniwersalny, co sądzicie?

Zgadzam się z tym. Na dojazdy rower bardziej uniwersalny, może i znacząco tańszy (koszty eksploatacji, ew. kradzież itp.) a na weekendy - gravel; nic nie stoi na przeszkodzie rotowania rowerami...

Jeśli stać Cię na dwa rowery, to słuszna opcja. Oczywiście można pomyśleć nad innym zestawem.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mzbro napisał:

 Przywiązałem się do marki Author i chciałbym kupić rower "na lata".

Bezsensowne podejście z trzymaniem się jednej marki, jeszcze żeby ten author rzeczywiście czymś się na rynku wyróżniał jak np. pinarello to spoko ale tutaj bez jaj. Nie ma żadnego znaczenia jaki napis chińczyk naklei na tanią ramę a osprzęt pochodzi od zewnętrznych producentów i wszędzie będzie taki sam. Giant robi revolta 1, którego kupisz tysiaka taniej, ma te same graty a do tego nawet nie można dyskutować który lepiej wygląda 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, RabbitHood napisał:

Przy takich zasięgach to najtańszego crossa bym brał. Co więcej - po co ci amor przy takim wyborze tras?

W mieście też wpada się w jakieś nierówności, przy wjazdach / zjazdach z krawężników, podczas całodniowego jeżdżenia gravelem stwierdziłem, że przydałby się dla komfortu. Poza tym, dla jakichś okazjonalnych wycieczek po leśnych drogach też się przyda, żeby ręce nie trzęsły się za mocno. Jak pisałem, chcę kupić rower uniwesalny - jest przecież opcja blokady skoku.

Giant Revolt też spoko wygląda. Z graveli myślałem jeszcze nad Unibike Geos.

Edytowane przez mzbro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zamierzasz zacząć jeździć więcej i dalej to gravel. Bolące łokcie na początku też miałem ale od razu zamówiłem amortyzowany mostek Redshifta. Ból przeszedł, choć nie wiem czy od mostka czy po prostu się przyzwyczaiłem (z miesiąc to trwało). Tak czy inaczej daje to poprawę wygody. A po dziurach lepiej jechać w dolnym chwycie, to daje jakby naturalną amortyzację.

Author się coś drogi zrobił albo inaczej pojawiły się tańsze modele innych producentów oferujące mniej więcej to samo.

Jednak jeśli masz tylko do roboty jeździć to cross w zupełności wystarczy.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...