mzbro Napisano 6 Maja 2023 Napisano 6 Maja 2023 (edytowane) Cześć! Szukając nowego roweru wybrałem 2 modele: Author Airline (cross) 5400zł - najtańszy cross Authora z powietrznym amortyzatorem Author Aura XR5 (gravel) 7700zł Głównie planuję jeździć: W mieście (dojazdy do pracy odległej o 11km) Okazjonalne wycieczki po asfalcie i utwardzonych drogach, szutrach Chciałbym tego gravela, ale nigdy nie miałem takiego roweru. W celu przetestowania tej pozycji wypożyczyłem na cały dzień gravela z Decathlonu (rozmiar M ) Rower gravelowy męski Triban GRVL 520 SUBCOMPACT TRIBAN | Decathlon Moje wrażenia: Bardzo fajne doświadczenie, daje dużo frajdy z jazdy Wąski (łatwiej zmieścić się gdzieś miedzy słupkami) Lekki, dzięki czemu leciutko podjeżdża się pod górę po ok. 1h jazdy bolą łokcie (obawiam się kontuzji po jakimś czasie, albo zwyrodnień stawów) Trochę jednak trzęsie na nierównościach, krawężnikach, drogach ze starej płyty Starałem się trzymać pozycję (łokcie lekko ugięte), ale i tak, chyba gravele trzeba dobrze wyregulować pod daną osobę. Obawiam się mimo wszystko, że te trzęsienia mogą źle wpłynąć na kręgosłup, barki, łokcie (po latach). Kolejna sprawa to rozmiar - mam 178 cm wzrostu (72kg) i jestem bliżej górnej granicy dwóch przedziałów: Cross: 18"/20" Gravel: 520/540 Z tego co czytałem na forum - jakbym się przymierzył to i tak nie poczułbym różnicy. Od 179cm jest już 20" / 540, więc może jednak większa będzie wygodniejsza? Jest teraz taki hype na te gravele i po części rozumiem, bo jeździło się fajnie, ale nie wiem czy nie byłby to taki rower jako drugi do zabawy, cross chyba bardziej uniwersalny, co sądzicie? Edytowane 6 Maja 2023 przez mzbro Cytuj
spidelli Napisano 6 Maja 2023 Napisano 6 Maja 2023 37 minut temu, mzbro napisał: jeździło się fajnie, ale nie wiem czy nie byłby to taki rower jako drugi do zabawy, cross chyba bardziej uniwersalny, co sądzicie? Zgadzam się z tym. Na dojazdy rower bardziej uniwersalny, może i znacząco tańszy (koszty eksploatacji, ew. kradzież itp.) a na weekendy - gravel; nic nie stoi na przeszkodzie rotowania rowerami... Jeśli stać Cię na dwa rowery, to słuszna opcja. Oczywiście można pomyśleć nad innym zestawem. 1 Cytuj
mzbro Napisano 6 Maja 2023 Autor Napisano 6 Maja 2023 Wołałbym kupić jeden rower, stąd to niezdecydowanie. Przywiązałem się do marki Author i chciałbym kupić rower "na lata". Cytuj
RabbitHood Napisano 6 Maja 2023 Napisano 6 Maja 2023 Przy takich zasięgach to najtańszego crossa bym brał. Co więcej - po co ci amor przy takim wyborze tras? Cytuj
Mihau_ Napisano 6 Maja 2023 Napisano 6 Maja 2023 2 godziny temu, mzbro napisał: Przywiązałem się do marki Author i chciałbym kupić rower "na lata". Bezsensowne podejście z trzymaniem się jednej marki, jeszcze żeby ten author rzeczywiście czymś się na rynku wyróżniał jak np. pinarello to spoko ale tutaj bez jaj. Nie ma żadnego znaczenia jaki napis chińczyk naklei na tanią ramę a osprzęt pochodzi od zewnętrznych producentów i wszędzie będzie taki sam. Giant robi revolta 1, którego kupisz tysiaka taniej, ma te same graty a do tego nawet nie można dyskutować który lepiej wygląda Cytuj
mzbro Napisano 6 Maja 2023 Autor Napisano 6 Maja 2023 (edytowane) 1 godzinę temu, RabbitHood napisał: Przy takich zasięgach to najtańszego crossa bym brał. Co więcej - po co ci amor przy takim wyborze tras? W mieście też wpada się w jakieś nierówności, przy wjazdach / zjazdach z krawężników, podczas całodniowego jeżdżenia gravelem stwierdziłem, że przydałby się dla komfortu. Poza tym, dla jakichś okazjonalnych wycieczek po leśnych drogach też się przyda, żeby ręce nie trzęsły się za mocno. Jak pisałem, chcę kupić rower uniwesalny - jest przecież opcja blokady skoku. Giant Revolt też spoko wygląda. Z graveli myślałem jeszcze nad Unibike Geos. Edytowane 6 Maja 2023 przez mzbro Cytuj
kipcior Napisano 6 Maja 2023 Napisano 6 Maja 2023 Jeśli zamierzasz zacząć jeździć więcej i dalej to gravel. Bolące łokcie na początku też miałem ale od razu zamówiłem amortyzowany mostek Redshifta. Ból przeszedł, choć nie wiem czy od mostka czy po prostu się przyzwyczaiłem (z miesiąc to trwało). Tak czy inaczej daje to poprawę wygody. A po dziurach lepiej jechać w dolnym chwycie, to daje jakby naturalną amortyzację. Author się coś drogi zrobił albo inaczej pojawiły się tańsze modele innych producentów oferujące mniej więcej to samo. Jednak jeśli masz tylko do roboty jeździć to cross w zupełności wystarczy. 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.