Arcatera80 Napisano 3 Maja 2023 Udostępnij Napisano 3 Maja 2023 Cześć wszystkim. Jestem zielony w temacie damperòw, więc może ktoś z Was mi pomoże. Otóż jestem posiadaczem Orbea Occam z 2022 roku i chciałbym ulepszyć tylne zawieszenie. Skok przód tył 140/140 mm. Kolega może mi sprzedać w bardzo dobrej cenie nowy damper Fox Float X Factory o wymiarach 210x52,5 mm. Sęk w tym, że nie jestem pewny czy mogę go zamontować, bo fabrycznie rower stoi na damperze o wymiarach 210x50 mm. Pytanie czy te 2.5 mm zrobi jakąś niedobrą różnicę, która będzie miała negatywny wpływ np. na ramę? Z góry dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 3 Maja 2023 Udostępnij Napisano 3 Maja 2023 Nic nie ulepszysz, raczej zepsujesz. Damper musi być dostosowany do ramy nie tylko wymiarem, ale też objętością i zaworowaniem. Oczywiście można świadomie te charakterystyki dostosowywać do siebie, ale fakt zadawania tego pytania świadczy że nie masz do tego kompetencji. Zostaw co masz, w razie potrzeby oddaj na serwis, ciesz się jazdą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arcatera80 Napisano 3 Maja 2023 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2023 Ok, dzięki. Faktycznie nie mam kompetencji do takiego zabiegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek.B Napisano 3 Maja 2023 Udostępnij Napisano 3 Maja 2023 To raz, a dwa, że zakładając damper o mniejszym skoku tłoka zmniejszysz jednocześnie skok osi koła o jakieś 7mm Nie kombinuj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arcatera80 Napisano 3 Maja 2023 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2023 Ok, kumam. Dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...