robertocarlos Napisano 30 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2023 Witam.. Jestem posiadaczem Canyona Grand Canyon AL SLX z 2015 roku.. Mój rower ważył w fabrycznej specyfikacji 11,4 kg.. Dziś przymierzam sie do zmiany na nowszy model, ale większość rowerów waży o średnio 2 kg więcej.. Na stronie Canyona najdroższy aluminiowy rower za 8900 zł waży 13,72. Ok, dodali sztycę regulowaną, no ale nie ma przerzutki przedniej, manetki .. Czy ktos mi wytłumaczy dlaczego Canyon tak zwiększył wagę rowerów?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 30 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2023 Waga wszedzie urosła. Masz koła 29", to przecież nie będą lżejsze od mniejszych. Masz amory z grubymi goleniami, bo przecież na cieńszych dzisiaj nie da się jeździć. Nie ma przerzutki z przodu, za to z tyłu masz zębatkę 51, a przecież w korbie tyle nie było. Za to są artykuły mówiące o tym, ze nadwaga sprzętu jest plusem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 30 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2023 (edytowane) Przede wszystkim canyon podawał kiedyś mocno zaniżoną masę dla alu. Druga sprawa aluminiowe canyony dzisiaj to już budżetówka. Kiedyś ten sam model zarówno w alu jak i węglu był dostępny z tą samą specyfikacją jeśli chodzi o osprzet. Obecnie węgiel zaczyna się tam gdzie kończy się alu. BTW: mój grand canyon CF z 2015 ważył wg fabryki tyle co twój alu. Edytowane 30 Kwietnia 2023 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RabbitHood Napisano 30 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2023 Tarczówki też maja swój narzut w porównaniu do szczękowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 30 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2023 Mój aluminiowy full Gary Fisher z 2005 (widelec 130mm) ważył 3kg mniej niż obecny karbonowy canyon (widelec 140mm). Koła 26 a nie 29, opony 1,95 a nie 2,5, tarcze 160 nie 200, golenie widelca nie wiem ile, ale mało, a nie 36, tylne zawieszenie z gnącymi się widełkami a nie masa łożysk, dropper nieobecny, kierownica jakieś 10 cm szersza, było 8 zębatek w kasecie i 3 z przodu, czyli 11, teraz jest 13 i do tego większe, większe pedały, linka była w pancerzu tylko częściowo, a nie po całości, osie węższe, no i skakanie nie było w modzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertocarlos Napisano 30 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2023 7 godzin temu, Dokumosa napisał: Przede wszystkim canyon podawał kiedyś mocno zaniżoną masę dla alu. Druga sprawa aluminiowe canyony dzisiaj to już budżetówka. Kiedyś ten sam model zarówno w alu jak i węglu był dostępny z tą samą specyfikacją jeśli chodzi o osprzet. Obecnie węgiel zaczyna się tam gdzie kończy się alu. BTW: mój grand canyon CF z 2015 ważył wg fabryki tyle co twój alu. Mój tyle ważył, dziś nawet mniej :):) Chyba tu na forum nawet wrzucałem zdjęcie z wagą zaraz po złożeniu. Nie wiem skąd wziąłeś to zawyżanie no ale niech Ci będzie, Canyon miał kiedyś jedne z najlżejszych ram aluminiowych. Najtańszy CF nie różnił sie wiele wagą bo miał cięższe podzespoły. 7 godzin temu, kipcior napisał: Waga wszedzie urosła. Masz koła 29", to przecież nie będą lżejsze od mniejszych. Masz amory z grubymi goleniami, bo przecież na cieńszych dzisiaj nie da się jeździć. Nie ma przerzutki z przodu, za to z tyłu masz zębatkę 51, a przecież w korbie tyle nie było. Za to są artykuły mówiące o tym, ze nadwaga sprzętu jest plusem Ja piszę o rowerze z 29 calowymi kołami, amor mam 32 i pisze o rowerach z amorem 32, w korbie miałem 3 zębatki a z tyłu 10, wiec jak juz to powiedzmy że to sie wyrównuje a nie ma przerzutki i manetki :):) 7 godzin temu, RabbitHood napisał: Tarczówki też maja swój narzut w porównaniu do szczękowych. Ja piszę o rowerze z 2015 roku, z tarczówkami, ludzie co z Wami?? :):) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 30 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2023 Myk myk a to już sporo, koła bo na pewno są cięższe od Maviców plus opony i amor, który jest nazwijmy to dłuższy to już masz finalny efekt. Reszta w ramie bo obecnie nieco więcej się dokłada. Co z tego, że miałeś 3 blaty na korbie jak kasety 12 rz to "rekompensują". Przednia przerzutka, manetka? Proszę cię... zastanów się powoli a sam wpadniesz czemu musi być ciężej. By bawić się na serio w aptekarza z wagą trzeba by rozebrać oba rowery i szukać po kolei gdzie dołożone jest najbardziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 1 Maja 2023 Udostępnij Napisano 1 Maja 2023 Opony i obręcze spuchły, osie spuchły. Styl mtb poszedł bardziej w zjazdy, więc ramy pewnie robią nieco mocniejsze i cięższe. No i ceny spuchły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertocarlos Napisano 1 Maja 2023 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2023 19 godzin temu, Tyfon79 napisał: Myk myk a to już sporo, koła bo na pewno są cięższe od Maviców plus opony i amor, który jest nazwijmy to dłuższy to już masz finalny efekt. Reszta w ramie bo obecnie nieco więcej się dokłada. Co z tego, że miałeś 3 blaty na korbie jak kasety 12 rz to "rekompensują". Przednia przerzutka, manetka? Proszę cię... zastanów się powoli a sam wpadniesz czemu musi być ciężej. By bawić się na serio w aptekarza z wagą trzeba by rozebrać oba rowery i szukać po kolei gdzie dołożone jest najbardziej. Ja sobie zdaje sprawe z tego ale ponad 2 kg a nawet 3 kg?? No nie powiesz mi że na kołach i 20 mm amora skoczyła waga o 2 kg, bo ja mam 4 rowery na dzień dzisiejszy, wymieniłem masę opon, wymieniałem koła i wiem jakie są różnice w wadze komponentów.. Jedynym wytłumaczeniem to ramy które kupowali dość obficie zbudowani jeźdźcy i które po kilku skokach pękały i producenci mieli dość reklamacji :):) Szkoda że producent nie podaje wagi ramy, choć napisze z ciekawości do Canyona.. Z drugiej strony może faktycznie amory bo kiedys w tym przedziale cenowym były amory lepszej klasy, dziś są bardziej budżetowe i to też może być przyczyna. No nic, zacznę jeździć po salonach rowerowych i szukać czegoś dla siebie optymalnego.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 2 Maja 2023 Udostępnij Napisano 2 Maja 2023 Jest takie powiedzenie ziarnko do ziarnka i zbiera się miarka. Na szytycy od strzała może być z 300 gramów więcej. Posądzam, że przebicie kilograma i to takie solidne masz na kołach razem z oponami. Trochę na amorku i reszta w ramie. Wynik jest na wadze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 2 Maja 2023 Udostępnij Napisano 2 Maja 2023 Dwa przykłady z porównania mojego starego fulla do obecnego - kierownica - było 260g, jest ok. 380 - bo choć obie alu, nowa jest długa i gruba. I widelec. Był 130mm ok. 1700g (Manitou Minute), jest 140mm ale już ponad 2kg - i nie jest to byle co, bo Fox 36 performance elite. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.