Skocz do zawartości

[Bębenek] do piasty Accent Race v2


bastard83

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam od stycznia Accenta Point Deore i od samego początku przeskakiwał bębenek. A że niestety kupiłem go przez internet to sprawa gwarancji nie jest taka prosta, tzn musiałbym przynajmniej koło odesłać i byłbym pozbawiony roweru na parę tygodni. Więc chcę kupić bębenek ale nie wiem jaki. Velo milczy od prawie dwóch miesięcy, kontakt jest z nimi naprawdę słaby. Na stronie jedyne co jest podane odnośnie tylnej piasty to Accent Race v2, 142x12mm, 32H, Shimano 10. Wiecie może jaki tam jest bębenek? Czy nie pozostaje nic innego jak rozkręcić piastę i samemu sprawdzić? Kasetę ściągnąłem, nie zauważyłem żadnych oznaczeń. A do zdjęcia bębenka muszę rozkręcić oś, a nie mam klucza 18 do stożków, choć i tak będę je musiał kupić aby wymienić bębenek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się wtiopiłem. Podobny problem miałem w Kandsie, gdzie była piasta Joytecha i pasował tylko bębenek Joytecha, który wytrzymywał kilkaset km. Chciałem tego uniknąć. Zdaję sobie sprawę, że bębenki są różne. Ale myślałem że będę mieć kilku producentów do wyboru.

Jak go zdejmę, to będzie można z dużym prawdopodobieństwem określić czy da się dobrać jakiś inny bębenek?

A na stronie velo, czy tam dobresklepyrowerowe.pl są moje piasty ale nie mogę znaleźć bębenka do niej. Tzn może on tam jest, ale nie ma tego wprost napisane.

Co do zmiany piasty, z pewnością jak będę zmieniać piastę to na taką, która da mi szerszy wachlarz możliwości wymiany bębenka.

Jeżeli dobrze doczytałem to velo okrreśla bębenek jako Shimano 10.

Edytowane przez bastard83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie w dobrej jakości piastach nie ma w ogóle potrzeby wymiany bębenka.
W miarę zużycia wymienia się w nich zapadki/ratcheta i łożyska.

Na stronie velo mają jako części zamienne bębenki do piast exe. Piasty race to najniższa kategoria i prawdopodobnie nie oferują do nich części.

Zacznij od serwisu tego bębenka co masz. Skoro Ci przeskakuje to prawdopodobnie masz tam za dużo smaru lub jest zbyt gęsty i zapadki się sklejają. Rozbierz, wypłucz i nałóż nowy smar RSP Slick Kick lub DT swiss do zapadek star ratchet. na 95% to rozwiąże Twój problem.

Biorąc pod uwagę całokształt kół w tym rowerze to nie opłaca się wymieniać piasty.

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc dalej nie wiem co to za bębenek. Ośkę wybiłem i wyszła razem z łożyskiem. Niestety bębenka nie da się rozkręcić kluczem, który wrzuciłem powyżej. Wypustki są za szerokie, widać to porównując zdjęcie z kluczem i to z łożyskiem. Na szczęście udało się to odkręcić szczypcami.

bebenek.thumb.jpg.f2b9c01f88d1849a21c35325692bc937.jpg

A tak wygląda ośka

oska.thumb.jpg.b0d97f7c4a0ecaed48c6db549d6afb39.jpg

A tu numer łożyska

lozysko.thumb.jpg.26bae32560985f2ffdf116cdff28ab7d.jpg

Wyczyściłem zapadki, nie dawałem na nie żadnego smaru tylko kilka kropel oleju. NA dolną bieżnię ŁT43. Nie zrobiłem zdjęcia ale mam na filmie jak odkręcić drugą część bębenka od piasty. Tam są jakieś 3 wyżłobienia i chyba dzięki nim możemy tę część odkręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za kolejny post. Rozebrałem bębenek na piaście.  Wyczyściłem smar który był  na zapadkach. Jest rzadszy niż ŁT do łożysk.  Nic innego nie dałem na zapadki, tylko ŁT na kulki. Zrobiłem też zdjęcie od przeciwnej strony do bębenka.  Widać wpust na klucz ale jest bardzo duży.  Mam spory zestaw kluczy  imbus torx itp ale żaden nie pasuje.  Co do działania bębenka,  jest lepiej ale zdarza mu się przeskoczyć.

20230506_120451.jpg

20230506_120424.jpg

20230506_120357.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Otrzymałem odpowiedź z velo.pl

Cytat
Niestety piasty Race V2 nie są zaprojektowane pod wymianę bębenka, dlatego też nie posiadamy go w ofercie części zamiennych.

Liczyłem na coś więcej w rowerze, który producent wycenia na 5000 zł.

 

Więc rozkręciłem go jeszcze raz. Zdjąłem zapadki, pierścień, kuleczki i wypłukałem je w nafcie. Podobnie zrobiłem z korpusem, tzn wymyłem naftą. Składając do kupy, ŁT dałem tylko na dwie bieżnie, dolną i górną. Nie dałem nic na zapadki, kompletnie nic. Wiem że powinienem dać choć kropelkę oleju, ale byłem zdesperowany. I bębenek zaczął głośniej cykać, prędzej nie było go właściwie słychać. Jak będzie, zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...