Skocz do zawartości

[Stery] FSA Orbit - problem z doborem rodzaju sterów


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich! 🙂

Mam rower Cannondale Trail 6. Ma zainstalowane fabryczne stery półzintegrowane (2 x 1, 1/8") na tradycyjnych łożyskach kulkowych w formie wianuszków. Zmieniłem ciężki fabryczny amortyzator na sztywny, karbonowy widelec. Osadziłem na nim stabilnie bieżnię dolnego łożyska (zdjętą z amortyzatora) oraz do rury sterowej założyłem kotwiczkę dedykowaną do widelców z karbonową rurą sterową. Mimo prawidłowej instalacji sterów (spasowanie, odpowiednia długość rury sterowej i dystansów, prawidłowe ustawienie mostka, kotwiczki sterów itp.) po 1km jazdy w sterach daje się odczuć efekt przeskakiwania gdy mocniej dociąga się kierownicę. Po dociągnięciu śruby dekielka sterów problem mija na chwilę, ale niestety powraca i znowu konieczne jest dociągnięcie co po kilkuset metrach jazdy kończy się tym samym. Postanowiłem wymienić oryginalne stery (mają stożkową, zewnętrzną podkładkę, która bierze udział w przekazywaniu siły docisku sterów wykonaną z tworzywa sztucznego co zupełnie mnie nie przekonuje 😣) na inne, lepszej jakości.

I tu pojawia się moje pytanie:

Czy jeśli wybiję z ramy miski aktualnie zainstalowanych sterów półzintegrowanych to miejsce po nich w dolnej i górnej części główki ramy będzie miało odpowiedni kształt (profil oraz kąt) by umieścić tam bezpośrednio łożyska sterów zintegrowanych? Czy może jest tak, że główka ramy dostosowana do sterów półzintegrowanych zawsze musi mieć wbity jakiś rodzaj misek: Albo pod łożyska kulkowe (tak jak mam teraz) albo pod łożyska maszynowe z zamkniętych obudowach (lub jeszcze pod inne standardy)? 

Chcę zastosować stery z łożyskami zabudowanymi i usunąć nabijaną bieżnię dolnego łożyska sterów z widelca. Zamiast bieżni założę oczywiście dedykowany pierścień do docisku łożysk zabudowanych. Nie udało mi się doszukać informacji czy profil główki ramy po wybiciu misek sterów półzintegrowanych będzie odpowiedni aby można było umieścić bezpośrednio w ramie łożyska sterów zintegrowanych. Może po wyjęciu misek nie będzie żadnych profilowanych gniazd, a tylko prosta rura... Brakuje mi doświadczenia w tym temacie. 😑

Jeśli w rowerze który miał założone miski do kulkowych sterów półzintegrowanych konieczne jest zawsze zastosowanie jakiegoś rodzaju misek to myślałem o takich sterach:

https://bikefast.pl/product-pol-3490-Stery-polzintegrowane-1-1-8-FSA-Orbit-No-10.html

lub

https://bikecenter.pl/p71819,fsa-orbit-z-zs44-28-6-zs44-30-stery-1-1-8-maszynowe-lozyska.html

Z góry dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Twojej ramy możesz zainstalować tylko stery półzintegrowane na tradycyjnych wianuszkach lub łożyskach tzw. maszynowych.

Te Twoje problemy brzmią dziwnie. Czy na pewno wszystko złożyłeś w odpowiediej kolejności i masz odpowiednią ilość podładek po mostkiem?

Zrób trochę zdję,ć to może coś zauważymy. Stery powinny Ci stabilnie się trzemać. Jeżeli masz co 1km problem to na 80% coś źle składasz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...