MirekSobczynski Napisano 25 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2023 Zakupiłem nowy rower, co mam w nim zmienić, żeby poradził sobie w górach? http://www.bikekatalog.pl/2009/rowery/794/Centurion.Backfire.50./ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olo850 Napisano 25 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2023 Sprzedać i kupić inny, górski. Nie wiem gdzie kupiłeś nowy rower sprzed 15 lat. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekSobczynski Napisano 25 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2023 Rower kupiłem używany, bo stary miał już mała ramę. :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 25 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2023 Kiedyś tak wyglądały rowery górskie. Nie było hamulców tarczowych. Dobrze, że ma widelec amortyzowany. Rower ma dostateczny zakres przełożeń dzięki młynkowi z 22t i kasecie do 32t. Jest archaiczny, ale na wycieczki w góry, jeśli jest w doskonałym stanie, nada się. W starym rowerze może być zużyty łańcuch i kaseta (do wymiany) oraz słabo działające linki hamulców i przerzutek (do wymiany). Warto mu zrobić serwis ze smarowaniem wszystkich łożysk (nie mini serwis podczas którego mechanik tylko ogląda rower). Jak jest stary to warto zmienić zapobiegawczo dętki na nowe i można (jak jeszcze oryginalne) zmienić opony - tu nie żałować - jakieś lekkie, zwijane, z dobrym bieżnikiem. Przeserwisować ten widelec. Na trasach enduro nie polatasz, ale łatwe traile, szutrówki, a nawet dość ambitne wycieczki wchodzą w grę. Poza serwisem nie opłacę się inwestować - wszystko jest w starych standardach. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 25 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2023 1 godzinę temu, MirekSobczynski napisał: Zakupiłem nowy rower, co mam w nim zmienić, żeby poradził sobie w górach? http://www.bikekatalog.pl/2009/rowery/794/Centurion.Backfire.50./ Trzeba obuć ten rower w porządne opony minimum 2.2 cala, wywieźć go w te góry, posadzić na nim siebie i pedałować. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kettler Napisano 25 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2023 (edytowane) Łezka się w oku kręci 😁 Koniecznie sprawdź klocki hamulcowe bo potrafią skamienieć ale czasami można się zdziwić bo zdarza się, że guma z przed 20 jest bardzo dobrej jakości w przeciwieństwie do dzisiejszych wyrobów. 👍 Edytowane 25 Kwietnia 2023 przez Kettler 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekSobczynski Napisano 25 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2023 (edytowane) A czy ten amortyzator wszedłby do tego roweru czy nie bardzo?😙 https://www.centrumrowerowe.pl/amortyzator-rowerowy-manitou-markhor-pd19570/?v_Id=153258 Edytowane 25 Kwietnia 2023 przez MirekSobczynski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kettler Napisano 25 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2023 Wejdzie ale zastanów się czy inwestować w rower w, którym w zasadzie do wymiany jest wszystko a i tak zostaniesz z rowerem z geometrią i standardem ramy z przed 10-15 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekSobczynski Napisano 25 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2023 @KettlerRowerem jechało mi się dobrze, nie przeszkadza mi geo i że jest stary. Co do opon to najlżejsze znalazłem takie. Są jakieś lżejsze od tych w linku? https://www.centrumrowerowe.pl/opona-maxxis-ikon-pd4894/?v_Id=59620 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kettler Napisano 25 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2023 Opony to temat rzeka. Waga to jeden z wieku parametrów. W oponach MTB schodzenie z wagą oznacza, mniej agresywny bieżnik, mniejszą odporność na przebicia i trwałość. Dlatego nie szukałbym super lekkich opon. Ikon jest szybką oponą polecaną na mniej wymagające trasy i raczej suche warunki. Jeżeli nie planujesz jazdy po większych kamieniach i błocie to będzie Ok. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 25 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2023 (edytowane) Ikony są ok na sucho i bez agresji (tak z teorii). Ten Markhor się nie nada, bo jest tylko do tarczowych hamulców więc jeszcze nowe koło i hamulec. Nie warto. Jak chcesz lepszy widelec to to jest szczyt szczęścia: https://www.centrumrowerowe.pl/amortyzator-rowerowy-rock-shox-recon-silver-tk-pd18194/, ale jak ten co masz chodzi i nie ma luzów, to zostaw. Nie po to kupowałeś tani rower, by wydać 3 razy tyle na usprawnienia. Problemem nie jest jakość części, ale geometria i małe koła. Jednak zapewniam, jeździłem na podobnym. Na zdjęciu moja żona 20 (albo wcześniej, bo ten rower miała w latach 1997-2004) lat temu z podobnym rowerem w górach - kąty jak tego roweru w wątku : Edytowane 25 Kwietnia 2023 przez Wojcio 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 25 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2023 Jak chcesz zaszaleć z oponami to: https://www.centrumrowerowe.pl/opona-vittoria-mezcal-g2-0-pd21110 Na pewno potrzebujesz amor, bo z XCT nie ma żadnego pożytku w górach. Ten Recon wyżej szału nie robi ale przynajmniej działa jak powinien. Problemem będą hamulce ale z tym nic nie zrobisz, bez wymiany przynajmniej przedniego koła z mocowaniem pod tarcze i amor do tego. W takiej opcji można by się nawet pokusić o zrobienie mulleta i 27,5 na przód oraz jakiś tarczowy hamulec. Ostatecznie i tak hamujemy głównie przodem, więc ten v-brake z tyłu mógłby zostać. To wszystko jest finansowo bez sensu ale to nie znaczy, że nie można. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 25 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2023 Tak zrobiłem, zmieniając widelec przeszedłem na tarcze tylko z przodu (bo rama nie była gotowa) ale to była inna sytuacja. Do bardzo dobrego roweru montowałem rewolucyjny wtedy widelec. Jednak powtarzam - tym rowerem można pojechać w góry - byle był sprawny. Widelec z realnym tłumikiem zmieni bardzo dużo, ale jak się posiada kilka luźnych tysięcy PLN, to już lepiej kupić nowoczesny rower. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekSobczynski Napisano 25 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2023 Okej, a te opony podpasują, bo są na systemie Tubeless?? Na przód 27,5x2.10 https://www.centrumrowerowe.pl/opona-vittoria-barzo-g2-0-pd21112/?v_Id=135298, na tył 26x2.10 https://www.centrumrowerowe.pl/opona-vittoria-mezcal-g2-0-pd21110/?v_Id=135325 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 26 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2023 Ostrzegam - wchodzisz na śliski grunt. Opony wskazane są fajnym zestawem, ale 27,5 na przód oznacza lawinę zmian. Musisz zmienić koło, widelec, hamulce. Przód się podniesie. Geometria roweru stanie się dziwaczna i trudna do podjeżdżania. Wydasz jakieś 2000 żeby zepsuć rower. Trudno będzie kupić widelec 80mm, wiec raczej kupisz 100mm i z większym kołem i szerszą oponą przód pójdzie nawet 6cm do góry. Niby teraz bardziej pochylony widelec jest modny, ale z krótkim mostkiem, a zmiana mostka jeszcze skróci rower. To wszystko tak cię przesunie do tylu, że na stromym podjeździe nie pojedziesz. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kettler Napisano 26 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2023 To że opona jest przystosowana do tubeless oznacza, że możesz jeździć bez dętki na mleku ale jak najbardziej nadaje się do dętki. Ja bym został przy tych Maxxis Ikon jako kompromis pomiędzy ceną i jakością. @Wojciodobrze radzi jak chcesz koniecznie modyfikować ten rower to amortyzator 26” do tego koła na tarcze i hamulce hydrauliczne albo rock-shox na pivoty. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciorra Napisano 26 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2023 10 godzin temu, Wojcio napisał: Jednak powtarzam - tym rowerem można pojechać w góry - byle był sprawny. Widelec z realnym tłumikiem zmieni bardzo dużo, ale jak się posiada kilka luźnych tysięcy PLN, to już lepiej kupić nowoczesny rower. To jest clue:) Najlepiej (jeśli trzeba) doprowadzić ten rower do pełnej użyteczności (klocki hamulcowe, smarowanie, napęd itp) i jeździć, a w międzyczasie zbierać kasę na nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekSobczynski Napisano 26 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2023 To w takim razie opony zmienie na 26x2.10 Maxiss Ikon'y, a amortyzator na ROCK SHOX Recon Silver TK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 26 Kwietnia 2023 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2023 Zastanawiam się jak tani musiał być ten rower lub jakie inne czynniki pojawiły się po drodze, ze go z taką ochotą łyknąłeś, a teraz z jeszcze większą chcesz wyrzucić bagatela jakieś 1400 zł na modyfikację które powiedzmy sobie uczciwie polepszą w małym zakresie ten rower biorąc pod uwagę obecnie przyjęte standardy. Skoro już kupiłeś ten rower, to pojedź nim w te góry. Zabić się nie zabijesz, będziesz się dobrze bawił. A te 1400 zł lepiej wydaj w schronisku na pierogi, naleśniki lub zimne piwko bezalkoholowe. Dwa lata temu sprzedałem Krossa B8 rio z amorem powietrznym, 29", współczesny napęd 1x11 za 2500 zł. Na rowerze jeździło się znacznie lepiej niż na jakimkolwiek innym z kołami 26". Drogi Mirku przemyśl włożenie takiej sumy pieniędzy w ten rower. Moim zdaniem jest to po prostu głupota. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.