Skocz do zawartości

[Wymiana napędu] Rockrider 540 27,5 - ok 800 zł


IrasArgor

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas temu odziedziczyłem powyższy rower od brata. Przyznaję, że jeździłem nim w zeszłym roku nie do końca zgodnie z przeznaczeniem bo zrobiłem jakieś 1200 km głównie po asfalcie i lesie (40-80 kilometrowe wycieczki). Przy serwisie dowiedziałem się, że zarżnąłem napęd, albo już był zarżnięty ciężko powiedzieć, więc czeka mnie wymiana. Podana poniżej specyfikacja jest prawdopodobna bo niestety co do korby nie jestem na 100% pewny. Zastanawiam się na co mógłbym wymienić przy zachowaniu układu 3x9, nie znam się ale chciałbym no ile to możliwe zmienić jego możliwości na bardziej trekkingowe i zastanawiałem się czy zestaw Alivio T4000 będzie odpowiedni? Rower jest stricte rekreacyjny i też nie chcę w niego wkładać przesadnych pieniędzy. 

PRZERZUTKA PRZEDNIA  MICROSHIFT MS25
PRZERZUTKA TYLNA SHIMANO ALTUS 9s
MECHANIZM KORBOWY PROWHEEL FLINT 401 22 / 32 / 44 zęby
KASETA SHIMANO HG 200 9s 11 - 34
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę korzystasz z tego blatu 22T? Ja na twoim miejscu poszedłbym w 2rz napęd. Korbeł FC-MT210-2 46x30T (korba ok 150 zł. + suport z zewn. łożyskami to ok 50zł) i masz fajny upgrade niedużym kosztem, do tego lewa manetka SL-M2010-2L (ok 60 zł.) i przerzutka na przód np. FD-T3000-2-TS3 (ok 60 zł). Nowy łańcuch (KMC X9) + kaseta jeśli zużyte.

Tego Altusa z tyłu bym zostawił jak działa, Alivio to właściwie żaden upgrade. 

Edytowane przez keltu
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, JWO napisał:

Jak przerzutki działaj to wymień kasetę i łańcuch. A jak trzeba to i blaty. Nie ma co więcej zmieniać, jak nie chcesz dużo wydać.

Przerzutki działają ale korba też jest do wymiany 

2 godziny temu, keltu napisał: