pld Napisano 24 Kwietnia 2023 Napisano 24 Kwietnia 2023 Witam serdecznie, Składam customowe kolo na tył, przód Bontrager z płaskimi szprychami aero (takie bardzo "rozklepane"). Zastanawiam się czy wybór szprych ma jakieś większe znaczenie. Da się wyczuć różnice sztywności, przeniesienia napędu? Czy po prostu wziąć co dają i się nie zastanawiać? Da się w ogóle kupić płaskie, srebrne 276+286mm, montowane standardowo (zakrzywione na końcu) za jakieś sensowne pieniądze? Cytuj
leejoonidas Napisano 24 Kwietnia 2023 Napisano 24 Kwietnia 2023 Sapim CX Ray są za bezsensownie wysokie pieniądze za sztukę. Cytuj
nossy Napisano 24 Kwietnia 2023 Napisano 24 Kwietnia 2023 Są...ale są lekkie ,a koła na nich sztywne i robią różnicę czy to w szosie, czy w gravelu. Cytuj
marvelo Napisano 25 Kwietnia 2023 Napisano 25 Kwietnia 2023 Sapim CX-Ray to szprychy powstałe przez rozwalcowanie na płasko (w części środkowej) szprych Laser. Te drugie ważą praktycznie tyle samo, mają podobną wytrzymałość, a kosztują znacznie mniej. Właściwości aerodynamiczne też mają już nieco lepsze niż zwykłe szprychy 2 mm (bo w centralnej części mają 1,5 mm). CX-Ray są już tylko nieznacznie lepsze, przy dużym wzroście ceny. Cytuj
pld Napisano 27 Kwietnia 2023 Autor Napisano 27 Kwietnia 2023 Dzięki za informacje. Chciałem jeszcze dopytać, czy się wyczuć w czasie jazdy różnicę związaną z jakością szprych? Cytuj
scaraab Napisano 2 Maja 2023 Napisano 2 Maja 2023 tak, da się. Ale trzeba jeździć bardzo agresywnie albo dużo ważyć. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.