Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Po pierwsze witam wszystkich bo to mój pierwszy post na forum pomimo, że zaglądam tu dosyć często.

Co do meritum, kupiłem rower Cube Attention SL z 2022 z ww amortyzatorem i nurtuje mnie kilka kwestii.

Po pierwsze kupując ten rower byłem przekonany, że AIR w nazwie amortyzatora oznacza, że jest on powietrzny. Jak się jednak okazało, amortyzator posiada z prawej strony Poploca, a z lewej pokrętło do zmiany twardości sprężyny. Zacząłem poszukiwać informacji w temacie nazewnictwa Judy Silver jednak ciężko znaleźć jakiekolwiek informacje na temat tego, co właściwie znaczy AIR.

W załączeniu dodałem screena z opisu specyfikacji roweru na stronie sklepu gdzie go kupiłem oraz screen z Rock Shoxa gdzie zidentyfikowałem amortyzator po numerze seryjnym.
Z identyfikacji na stronie Rock Shoxa wynika, że powinien być powietrzny (Spring: Solo Air), jednak w rzeczywistości jest sprężyna z pokrętłem.

Pozdrawiam i proszę o pomoc.

Screenshot 2023-04-24 at 13.13.28.png

Screenshot 2023-04-24 at 13.20.36.png

Napisano

Air to Air a Solo Air to na 100% znaczy powietrze - dlaczego tak jest - nie wiem - ktoś downgrade zrobił? Wybacz takie pytanie - czy kręciłeś tym pokrętłem - może to korek od zaworu powietrznego? Ja bym reklamował - Air to ma być  air. Ale najbardziej mnie dziwi identyfikacja aplikacją RS - to się musi zgadzać.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Do regulacji napięcia wstępnego sprężyny. Ale dla mnie to jakiś "wałek" - pozostaje uderzać do sprzedawcy - niezgodność z umową - jeśli specyfikacja, którą podałeś jest ze strony sprzedawcy to nie ma wątpliwości. Najdziwniejszy ten wynik z aplikacji RS, bo inaczej to by można sądzić, że jakiś model z innego rynku czy co.

Jest jeszcze jedno - sprężyna stalowa jest cięższa i ma mniejsze możliwości dostosowania do masy, ale ma prawo bardziej gładko pracować. Więc jak ci pasuje, to może warto przełknąć - serwis prostszy, ryzyko awarii mniejsze.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Znalazłem filmy prezentujące mój model i na wszystkich filmach jest gwint do pompowania amortyzatora oznaczony napisem AIR (Film 1, Film 2, Film 3, Film 4) . Także jest już prawie pewne, że dostałem produkt niezgodny z opisem i teraz jest kwestia czy sklep zrobił wałek czy po prostu sprzedaje różne specyfikacje nie informując o tym na stronie. Pozostało mi się skontaktować i zobaczyć co oni na to.

Napisano

Jak pisze AIR to jest powietrze co chyba jest logiczne. Wersja TK jak świat światem to zawsze był brak tłumienia kompresji czyli łopatologicznie czy to sprężyna stalowa czy powietrzna było albo otwarte albo zamknięte. Dopiero tłumiki MC mają regulację kompresji. Tak poza tym nie prościej sprawdzić czy masz wentyl na powietrze albo choć jeszcze szybciej nalepkę z tabelką ciśnień? Wersja na stalowej sprężynie takowej tabelki nie posiada. Obstawiam też ze sporą pewnością, że każdy powietrzny Judy ma osie przelotowe 15 mm. 

Napisano

Przeczytałeś ten temat cały? Już w pierwszym poście napisałem, że mam wersję ze sprężyną bo nie ma gwinta, ani nalepki o której wspomniałeś i nie mam problemu w identyfikacji swojego modelu tylko z tym, że jest rozbieżność między specyfikacją ze strony sklepu a z tym co faktycznie mam w rowerze.

I nie, nie każdy TK Silver powietrzny ma sztywną oś, pierwszy przykład z brzegu: https://allegro.pl/oferta/amortyzator-rock-shox-judy-silver-tk-29-100mm-qr-13071739009

Napisano

No to w czym problem w takim razie? To twoja sprawa czy ci pasuje czy będziesz reklamował. Jak kupiłeś wysyłkowo to w dzisiejszych czasach wiele rzeczy się nie zgadza z opisem. Poza tym co Cube czyli lider wsadzania byle jak i byle czego w kwestii tanich rowerów i ich amorów. 

Napisano

To ze opis na stronie może się nie zgadzać z faktycznym nie jest dziwne ale to że z numeru seryjnego wychodzi inny model niż w rzeczywistości już tak. Wyglada na to, ze zamiana nastąpiła na etapie kompletowania amortyzatora moze już w fabryce, chyba że ktoś kombinował na etapie składania roweru.

Proponuje skontktować się ze sprzedawacą i powołać się na niezgodność dostarczonego towaru z ofertą, powinien on pokryć koszt odesłania roweru i przysłać nowy.

 

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

Sklep póki co stanął na wysokości zadania i zaproponował wymianę amora na zgodny ze specyfikacją. Podobno pandemia i brak komponentów powoduje, że dostają od producenta niezgodne ze specyfikacją produkty i jak jest różnica na niekorzyść klienta i jest to znaczący element to wymieniają.

Dzięki póki co za pomoc. Poinformuję jak sprawa się zakończyła po serwisie.

Edytowane przez Lucyferus
  • +1 pomógł 1
  • 4 tygodnie później...
Napisano

Dobra, trochę to trwało jednak obiecałem dać znać jak sprawa potoczy się dalej. Wczoraj serwis wymienił amortyzator na powietrzny więc sprawa ma pozytywny finał.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Juz nie będe zakładał nowego tematu, bo pytanie jest odnosnie Judy o tej samej specyfikacji - czy to serio taki gniot żę lepiej od razu wymienic na cos innego ?  Dostałem w nowej ALmie M50.

Pytam poważnie bo nie mam pojęcia o MTB, jezdze tylko na szosie a rower dla juniora....

Chcialbym kupic raz i byc zadowolony...Sid SElect to dobra opcja ? 

Napisano (edytowane)

Amortyzator pod względem funkcjonalności spełnia swoje zadanie bardzo dobrze. Zastrzeżenia dotyczą trwałości powłoki na goleniach. 
Jak nie masz co robić z kasą to sprzedaj tego za 500 zł dołóż od 1000  zł w górę  np. do RS Gold albo do jakiegoś FOX-a.
Aczkolwiek jak młody przywali w jakiś kamień albo nie będzie dbał o amor  to powłoka z czego by nie była będzie porysowana. 

Edytowane przez Kettler
Napisano (edytowane)

MAm pewien problem z tym nowym Judy (opisze sprawę jak juz zostanie rozwiązana przez serwis) - tak czy inaczej - próbowałem podpytywać w kilku miejscach/serwisach/sklepach o Judy w związku  z moim problemem... i za każdym razem słyszę, że  to co mozna z nim zrobić to i tak wymienić na cokolwiek innego od REcona w górę zważajać na to by był to model z czymś lepszym niż TK. 

Patrzac na oferty... to jakas Reba w sklepie kosztuje tyle co nowy SID od osoby prywatnej.... więc już mysle o takim SIDzie Select z 2022 na DEbonie z Chargerem za 2tyski.

Fajna sprawa z tym rowerem jest taka, ze to już Lka, wiec i ja będe mogł sprobowac tego calego MTB :P stąd pomysł żeby zrobic to raz a dobrze :P

Edytowane przez player123
  • 2 miesiące temu...
Napisano

Sprawa została rozwiazana, a problem był ciekawy, mianowicie, oś nie chciała się wykrecić, nawet drgnać w kierunku odkręcania....żebym tego sam nie widział i nie próbował też wykrecac...to bym nie uwierzył...siedziała jak zaspawana....az w koncu padło gniazdo imbusa...byłem przekonany że uszkodzony bedzie gwint.

Okazało się, że os miała od strony kontaktu z widelcem jakis zadzior, i ni huhu...w koncu udało się wykrętakami.

Widelec bez sladu jakichkolwiek uszkodzeń, gwint jak nowy. Dostałem nową oś, wszystko teraz działa.

Napisano
W dniu 6.07.2023 o 07:39, player123 napisał:

Patrzac na oferty... to jakas Reba w sklepie kosztuje tyle co nowy SID od osoby prywatnej.... więc już mysle o takim SIDzie Select z 2022 na DEbonie z Chargerem za 2tyski.

Gwarancję warto mieć na drogi amortyzator.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...