PawelW84 Napisano 24 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2023 Cześć Od jakiegoś czasu szukam informacji jak powinna być prawidłowo ustawiona kierownica MTB. Przy czym nie chodzi mi tu o jej wysokość czy centryczność ale o jej kąt obrotu. Kierownice dość często mają na sobie nawet oznaczenia w stopniach -10, -5, 0, 5, 10, a zmiana tego konta powoduje zmiany w uniesieniu oraz cofnięciu ramion. Jak powinno być to wyregulowane wyjściowo ?? Gdzieś na YT widziałem jak jakiś fitter przyłożył do kierownicy poziomnicę i stwierdził że powinna być ona wyregulowana do punktu największego zadarcia końcówek ponieważ prawidłowo nasz ciężar oraz amortyzacja uderzeń powinien być przenoszony przez 5 kość śródręcza na rozchylone do zewnątrz łokcie. Nie wyjaśnił jednak gdzie ten wznios powinien wyjść, ale jak rozumiem w kierunku jeźdźca. Jak to jest waszym zdaniem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RabbitHood Napisano 24 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2023 To typowo kwestia osobnicza - czy chcesz wypoziomować pozycję czy usportowić. Czy kupujesz risera czy całkowitego flata. Tu nie ma "poprawnej" odpowiedzi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 24 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2023 Ale nawet w "prostej" , znaczny niewiele giętej kierownicy MTB różnica jest wyczuwalna - od "wygodne oparcie" do "ręce spadają". Do tego trzeba dostosować klamki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 24 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2023 Zdecydowanie nawet przy teoretycznie prostych kierownicach przy ich obrocie różnica ułożenia końcówek jest dość znaczna stąd pytanie jak to zasadniczo powinno być, albo jak do tego podejść żeby ustawić prawidłowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciorra Napisano 24 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2023 (edytowane) Tak jak Ci napisał RabbitHood - nie ma czegoś takiego jak "prawidłowo". Jest tylko wygodnie* dla Ciebie, lub niewygodnie. Ustaw tak, żeby było wygodnie:) Może się jeszcze zdarzyć, że kierownica którą obecnie masz nie da się ustawić, tak, żeby było Ci naprawdę dobrze, bo masz albo za małe gięcie, albo za duże i wtedy klops:) *nic nie boli, pozycja na rowerze nie sprawia Ci dyskomfortu itd itp. Edytowane 24 Kwietnia 2023 przez Maciorra 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 24 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2023 Wklej kilka fotek z różnych kierunków. Jeśli jest źle, to z kolegami podpowiemy jak zrobić żeby było lepiej. Do ideału jednak będziesz musiał dojść później samemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kettler Napisano 24 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2023 Pytanie co zamierzasz robić na tym rowerze ? XC , zjazdy, rekreacja ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thomass13 Napisano 25 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2023 Każdy ma swoje ustawienia jeśli chodzi o to wygodne. Kierownica czy to prosta czy gięta do tego długość mostka ilość podkładek, ustawienie mostka na minus lub na plus albo na zero, wyciągniecie na rowerze oraz ustawienie kąta siodełka. To wszystko wpływa na optymalna pozycje na rowerze która znajdziesz. Nie ma na to gotowego przepisu że ustawisz tak to tak będzie wygodnie. Musisz poeksperymentować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 26 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2023 Rower to RR XC 900 mostek 100 -17stopni. ale myślę nad -12 bo mam za dużą różnicę wysokości między siodełkiem a kierą. Jeżdżę typowo XC czyli zjazdy i podjazdy:) Wcześniej miałem kierownicę z 720mm kąt gięcia 6,5 stopnia. Teraz wymieniłem na Truvativ Atmos 740 z wzniosem 20mm kąt gięcia w tył 5 stopni, do góry 9. No i tak mnie naszło czy są jakieś wyjściowe parametry do jej ustawienia, coś jak przy baranku, że wychodzimy od ustawienia klamkomanetek i dolnego chwytu w poziomie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 26 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2023 Wznios idealnie w pionie. Zabawy z pozycją na rowerze zaczynasz od mostka, a szczególnie jego długości. 100mm to trochę przestarzały wymiar. Jak przy 80-60mm nadal będzie źle, to wtedy zabierasz się za kierę i jej konfigurację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 27 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2023 Mostek długi, to fakt ale to wynik tego że jestem wysoki 190 cm wzrostu 94 cm przekroku Z kalkulatora i pomiarów wychodzi mi takie sugerowane ustawienie roweru https://www.wrenchscience.com/pages/fit-system. Dla szosy wyliczenia z ich strony pokryły mi się z fittingiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 27 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2023 Mam podobny przekrok, wzrostu tylko 4cm mniej i 100mm mostek był za długi przy rozmiarze L. Zmieniłem na 60mm w negatywie i połowa problemów z pozycją zniknęła. Potem uniosłem końce kierownicy nieco do góry i rower stał się bardziej agresywny, ale nie wiem czy tobie o taką zmianę chodzi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 27 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2023 Dzięki za info. Potestuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.