adamsanders Napisano 24 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2023 (edytowane) Temat opon Wolfpack poruszany na forum już wielokrotnie. Na rynku są już jakiś czas, ale jest sporo niezdecydowanych osób. A więc odpowiadam na wstępie — warto i to bardzo! Zamówiłem Race na przód i Speed na tył w rozmiarze 2.4 cala, długo wahałem się, czy to nie za szerokie gumy jak na mój styl jazdy. Za cenę 439zł dostałem jeszcze mleko trezado 500ml. Waga opon to odpowiednio: Race 2.4: 705 gram Speed 2.4: 639 gram Czyli trzyma wartości niemal idealnie w porównaniu do opon konkurencji. Także, jeśli chodzi o szerokość, jest tak jak podaje producent. Nie wierzyłem, że można uszczelnić opony zwykłą pompką podłogową z lidla czy bierdonki więc jakie było moje zdziwnienie, gdy od niechcenia kilka razy machłem i na sucho obie weszły na rant felgi bez problemu. Mało tego — cisnienie trzymały jeszcze na drugi dzień. Mleko wlałem przez wentyle więc ubytku podczas pompowania było dokładnie ZERO! Zestaw porównuje z odczuciami z jazdy na CST jack rabbit ECS pro 29x2.25, przy czym zdaję sobie sprawę ze sporej różnicy szerokości jednych gum do drugich i że jest to porównanie dosyć karkołomne. Z opon CST zrezygnowałem głównie z powodu szybkiego zużycia tylnej gumy czego w ogóle nie rekomendowała ich niższa cena. Na czas pisania tego posta mam 800km przebiegu. Od warunków totalnej gnojówki poprzez kilka szybkich asfaltowych wypadów aż poprzez ostatni piękny słoneczny i suchy weekend. Nie zastanawiałem się, czy będę tracił na szybkich i prostych trasach w porównaniu do CST tylko jak duża to będzie różnica i... okazuje się, że te opony jakimś cudem, jeśli nie ustępują to może i nawet są porównywalne. Na plus oczywiście trzymanie w zakrętach i ogólny komfort z jazdy przy zastosowaniu tego samego ciśnienia, ale przy tej szerokości to było do przewidzenia. I uwaga! Te opony dają możliwość jakiegokolwiek manewrowania w błocie. Problemów, przebić, spadków ciśnienia absolutnie brak, tak jak założyłem, tak jeżdżę bez jakiegokolwiek stresu. Jedyny minus, jaki zauważyłem to, pomimo iż opony wydają się grubsze na rancie przy zastosowaniu niższego ciśnienia z tyłu czuć efekt pompowania i guma trochę ucieka na szybkich zakrętach. To jestem w stanie wybaczyć - balon ma w końcu 60mm szerokości. Szybka garśc statystyk: Sezon 2022 na oponach CST trasa 40km teren sr. prękość 26.3 trasa 40km asfalt sr. prękość 29.3 Sezon 2023 na oponach Wolfpack trasa 40km teren sr. prękość 25.8 trasa 60km asfalt sr. prękość 28.0 Przy czym, jest końcówka kwietnia (i w obu przejazdach wiało dosyć mocno), do dobrej formy jeszcze trochę, najlepsze wyniki u mnie dopiero najwczesniej pod koniec maja. Wiem już teraz że bedą rekordowe Ja bedę je polecał, szerokość nie zrobiła krzywdy a znależć można tylko plusy. Poniżej fotki jak przezntują się na rowerze i ich aktualne zużycie. Edytowane 24 Kwietnia 2023 przez adamsanders Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 24 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2023 (edytowane) Ja po piątkowej jeździe po suchych mazowieckich lasach oraz wczorajszym wyścigu z fragmentami po świętokrzyskim błocie nie jestem już nimi tak zachwycony, jak byłem na początku. Dopóki nawierzchnia jest zwarta, ubita, lekko wilgotna, opony trzymają jak wściekłe. Jednak wystarczy, że wszystko wyschnie, ziemia wymiesza się z igliwiem i na ostrych, szybkich zakrętach bywa niebezpiecznie i nieprzewidywalnie. Tutaj w mojej opinii JRII Pro miały przewagę. W kwestii żywotności - mój identyczny zestaw ma na tę chwilę 720 km przebiegu i tak naprawdę dopiero ledwie wytarły się włoski z klocków. JRII Pro w tym czasie był już zużyty w 1/3. Pytanie tylko, czy nie będzie tak, że po zużyciu wierzchniej warstwy gumy klocki zaczną znikać w oczach... Edytowane 24 Kwietnia 2023 przez TheJW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 25 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2023 @TheJW na jakim ciśnieniu leciałeś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 25 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2023 (edytowane) Na wyścigu w okolicach 1,35/1,55 bara (20/23PSI) przy ~82kg masy własnej. Natomiast w piątek u siebie, gdzie uciekły mi parę razy w zakrętach na igliwiu ok. 1,45/1,65Bar (21/24PSI). Mierzone manometrem Topeak SmartGauge D2. Edytowane 25 Kwietnia 2023 przez TheJW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 27 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2023 Czyli można domniemać że przy "moim" ciśnieniu 1,7/1,8 bar będzie jeszcze mniej przyczepnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.