Skocz do zawartości

[do 2000 zł] po mieście i leśnych dróżkach/wałach


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Podpowiedcie mi proszę, który rower wybrać (17'). Zdaję sobie sprawę z tego, że rower do 2000 zł będzie rowerem z niższej półki, ale może będziecie w stanie mi coś podpowiedzieć. 

Potrzebny mi nowy rower, którym będę wstanie jeździć codziennie ok. 30 km (praca-dom) ale który jak wjedzie do jakiegoś lasu, to wyjedzie z niego w jednym kawału. 

Przyznam, że skusiły mnie rowery Kross (promocje na pepperze), których końcówki serii mają spore rabaty np.

https://kross.eu/pl/rowery/turystyczne/trekking/explorer-1-1-czarny-srebrny-czerwony-matowy  Kross Explorer 1.1

https://kross.eu/pl/rowery/turystyczne/trekking/trans-2-0-damski-niebieski-bialy-polysk Kross Trans 2.0 Damski 

Jednak dzisiaj postaniowiłam się wybrać do sklepu rowerowego i tam polecono mi rower Unibike emotion eq 2022

https://sprint-rowery.pl/rower-miejski-damski-unibike-emotion-27-5-eq-2022 (strona przykładowa, ze specyfikacją)

Ten rower kosztuje więcej niż chciałam wydać i dlatego chce Was dopytać czy warto w ogóle do takiego roweru dopłacać. Czy jak ma to być jazda codziennie do pracy i do domu oraz dłuższe weekendowe wypady (ok 50 km), to spokojnie wystarczy mi jakiś tańczy rower?

Przy okazji podpytam Was czy jest szansa aby takie rowery turystyczne (dobrze, żeby można było doczepić skawy) były lżejszę niż 16 kg czy nie ma co liczyć?

Może w ogóle warto rozważyć coś innego?

Dzięki wszystkim za rady.

O.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja Ż i Córka mają Emotiony z 2021 roku chyba. Jeździ im się świetnie właśnie po lesie, górkach, polnymi drogami, sporo ustawień sztycy, mostka i kierownicy pozwoliło dostosować rower pod siebie. Jeżeli chodzi o wytrzymałość to cóż, jeździmy max kilkadziesiąt km tygodniowo i przy takim przebiegu wszystko jest ok, jakby to było przy kilku tysiącach miesięcznie nie wiem, mogę się tylko domyślać, że przeloty kilkadziesiąt tysięcy rocznie na rowerze takiej klasy szybko go wykończą, a przynajmniej poszczególne elementy, które są jednak budżetowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Elops 500, który zaproponował @Mihau_ jest zdecydowanie lepiej skomponowany od pozostałych propozycji. Przede wszystkim nie ma ciężkiego, udającego amortyzator "uginacza". Ma prosty napęd z 1 tarczą z przodu i tylko z tylną przerzutką. Nie ma nic prostszego, przełożenia zmienia się jedną manetką, co dla większości ludzi będzie proste i intuicyjne. W Krossach jest z tyłu wolnobieg z bardzo małym zakresem 14-28, więc główne zmiany robi się wachlując trzema tarczami z przodu. Przy niskiej klasy napędu, Tourney, to będzie strasznie upierdliwe. Na plus dla Elops też waga, deklarowane 14,4kg. Unibike jest wyposażony lepiej niż Krossy tj ma już z tyłu kasetę o większej rozpiętości a przód dwurzędowy. Jak dla mnie to przegrywa ze wszystkimi wizualnie, wygląda brutalnie mówiąc jakby wyciągnięto go zapomnianego z jakiegoś magazynu z lat 90-tych...

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...