Skocz do zawartości

[3000] Rower crossowy/górski


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem posiadaczem takiego roweru https://katalog.bikeworld.pl/2014/web/produkt/rowery/mtb_26_hardtail/unibike/38450/fusion_3 Rower służy mi cały sezon od chyba 9 lat. Codziennie 10km praca( zima, sniegi, deszcze, wichury, słońce itd nie ma znaczenia). Może jest z 15 dni w roku jak jadę autem do pracy, to zazwyczaj jak nawali śniegu po jaja. W sezonie wiosenno-letnio-jesiennym wzmożone wycieczki po lesie w okolicach Tychów(kobiór, pszczyna, goczałkowice, nawet żywiec i ustroń się zdarzą). Na rower nigdy nie mogłem narzekać, bo sprawował się okej i mi się dobrze nawet na nim jeździ(pewno się przyzwyczaiłem). Wymieniłem w nim tylko opony, bo te oryginalne jakoś często mi się przebijały, a tak szedł jak przecinak. No, ale uznałem że czas na zmianę. Przede wszystkim oprócz tych wszystkich zalet to mam wrażenie że ten rower jest na mnie juz(czy nawet był od początku) za mały. Te małe kółeczka 26 mnie jakoś nie przekonują szczególnie w zimę bo rzuca mną na wszystkie boki na byle nierówności. Jechałem na rowerku znajomego i znacznie pewniej się czułem w tych samych warunkach. Teraz  rowerków jest sporo fajnych jak widzę i myślę ze na moje wymagania znajdę cos w tej cenie. Nie chce za bardzo przepłacać, bo jak pisałem warunkach jeżdżę różnych, a nie jest tak że dbam o niego bardziej niż o żonę. 

Wymagania jakie chyba mam to, żeby z przodu były minimum dwa blaty(jechałem na jednym i ciężko się rozpędzić do 30km/h, w sumie nie wiem czy na dwóch jest łatwiej:)), oraz rozmiar kół 29 z tym, że chyba szersze(ale nie znam się na tym). roweru w sklepie nie potestuje, bo i tak uważam ze wyjeżdżając ze sklepu na 5 minut to na wszystkim będzie dobrze, dopiero po dłuższym czasie można pewno coś powiedzieć mądrego. Najważniejsze może mam 41 lat  186cm wzrostu i 89kg wagi. Co do roweru upatrzonego to szczerze nie mam. Nigdy się tym nie interesowałem i pewno jak kupie coś to też przestane się interesować, dlatego pytam tu na forum.

No może jeden z rowerów gdzieś mi się przebił i możliwe, że byłby okej tak na zdjęciu hehe

https://lazaro-bike.pl/sklep/lazaro-core-29-v3-męski-_pid=402

aha nie chce używki, i nic nie chce przerabiać na początku i zmieniać bo to wydaje mi się bez sensu. Licze na Was

Pozdrawiam Wojtek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kocurtychy, to masz problem, bo:

Wg mnie Core (taka hybryda crossa z góralem) ze swoim napędem średnio nadaje się na:

49 minut temu, Kocurtychy napisał:

nawet żywiec i ustroń się zdarzą)

Z kolei prawilny cross z napędem bardziej nadającym się w górki ma za wąskie opony, a napisałeś:

51 minut temu, Kocurtychy napisał:

i nic nie chce przerabiać na początku i zmieniać bo to wydaje mi się bez sensu

chociaż wcześniej napisałeś:

52 minuty temu, Kocurtychy napisał:

Wymieniłem w nim tylko opony, bo te oryginalne jakoś często mi się przebijały,

Tak na początek, bo w zasadzie nie wiem co jest dla Ciebie priorytetem, masz dwie opcje ode mnie:

https://unibike.pl/mtb-sport/shadow-29/ z hamulcami niewiadomego pochodzenia bądź, można go kupić teraz w normalnej cenie, czyli sporo poniżej katalogowej, https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-dual-sport/dual-sport/dual-sport-2-gen-4/p/35044/?colorCode=red tylko do wymiany opony na szersze i kwestia napędu - czy wystarczy miękkich przełożeń, bo tylko deko lżej niż w Core.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm. Do żywca czy ustronia o to chodzi, że czasem się tam przejadę, ale nie chodzi że jeżdżę tam po górach tylko wrzucam trasę z Tychow do Żywca na komot i jade 120km tam i z powrotem(Ścieżki rowerowe, utwardzone podłoże, po lesie, a nie jakieś akrobacje po wybojach). Co do tych opon to jak pisałem w oryginale były takie opony w kostki i często łapałem gumę, bo między kostkami często wbijało się coś, a raz nawet kolec od róży który utknął tam i załatwiłem tak 3 dętki. Więc co do tego, że nie chce nic przerabiać, to wydaje mi się że wymagań nie mam zbyt dużych i jestem w stanie kupić coś gotowego w podanej kwocie. Może jeszcze raz:

Praca codziennie 10km chodnik, ścieżka rowerowa, ulica(w zime to samo plus śnieg, błoto, lód)

W okresie dobrej pogody wycieczki z punktu A (zazwyczaj z Tychow)do punktu B. To co mi komot pokaże, ścieżką rowerowa, ścieżki utwardzone, ścieżki w lesie i co tam wyjdzie)

Wiec szukam coś pośredniego do tego wszystkiego:)

PS. Jestem trochę bez wiedzy na ten temat. Wytłumacz mi miękkie przełożenia. To chodzi o najmniejszą zębatkę z przodu? Bo w tym moim to ja nawet jej nie używam. 70% jeżdze na środkowej, a 30% na największej. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, dokładnie o to chodzi.

W takim wypadku, przy obecnych cenach, skłaniałbym się ku Trekowi tylko w oryginale ma dość wąskie opony, chociaż z tego co piszesz, może Ci podpasują.

Core zły nie jest, ale z 2 kg cięższy na pewno. Przełożenia w obu Ci podpasują.

A jeszcze taka sprawa - amortyzator w tym Fusion jeszcze działa? Serwisujesz go?

Edytowane przez chudzinki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Tego Treka też oglądałem i na zdjęciach bardzo mi się podoba, aczkolwiek na zdjęciach to wiem że wszystko ładnie wygląda:) 

Mamy weekend to się zastanowię. Serwis chyba tez bardziej dostępny od Treka niz tego Lazaro

 

Okej dzięki za opinie i sugestie. Pozdrawiam. Milego weekendu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zauważyłem tego pytania o serwis amortyzatora. Nie serwisuje go. Tzn ja ogólnie roweru nie serwisuje. Ja tylko smaruje łańcuch oraz wymieniam co jakiś czas, wymieniam też kasete. To robię sobie sam. 2-3 lata temu oddałem go tylko do serwisu, bo już na korbie zaczął mi łańcuch skakać, powypadały też szprychy i bodajże zerwałem linkę od przerzutek. Strzelam, że mocno dostaje w pupe w zimę, a ja jak pisałem nie dbam o niego jakoś szczególnie ponad przeciętność. Jak był w serwisie to koleś odratował mi ten amor przynajmniej się uginał, ale teraz już na sztywno. Jak jechałem kilka dni temu do Pszczyny to prawie język odgryzłem. Teraz znowu straciłem kilka szprych, piszczą mi już nieznośnie kółka w przerzutce, pancerze z linkami już ostro chyba nabrały brudu, bo ciężko już  manetki wchodzą szczególnie przód. Rower codzienny robi robotę ,ale teraz dając go do serwisu mocno pewnie pociągnie po kieszeni, a już od jakiegoś czasu myślę nad czymś nowym.

PS. Mam serwis, sklep Treka praktycznie po drugiej stronie ulicy w Tychach, ale nie maja tego modelu Treka. Niby ma przyjść. Jestem tylko ciekaw rozmiaru, bo wg wymiarów jestem pomiędzy L a XL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Kocurtychy napisał:

Nie zauważyłem tego pytania o serwis amortyzatora. Nie serwisuje go. Tzn ja ogólnie roweru nie serwisuje. Ja tylko smaruje łańcuch oraz wymieniam co jakiś czas, wymieniam też kasete. To robię sobie sam. 2-3 lata temu oddałem go tylko do serwisu, bo już na korbie zaczął mi łańcuch skakać, powypadały też szprychy i bodajże zerwałem linkę od przerzutek. Strzelam, że mocno dostaje w pupe w zimę, a ja jak pisałem nie dbam o niego jakoś szczególnie ponad przeciętność. Jak był w serwisie to koleś odratował mi ten amor przynajmniej się uginał, ale teraz już na sztywno. Jak jechałem kilka dni temu do Pszczyny to prawie język odgryzłem. Teraz znowu straciłem kilka szprych, piszczą mi już nieznośnie kółka w przerzutce, pancerze z linkami już ostro chyba nabrały brudu, bo ciężko już  manetki wchodzą szczególnie przód. Rower codzienny robi robotę ,ale teraz dając go do serwisu mocno pewnie pociągnie po kieszeni, a już od jakiegoś czasu myślę nad czymś nowym.

PS. Mam serwis, sklep Treka praktycznie po drugiej stronie ulicy w Tychach, ale nie maja tego modelu Treka. Niby ma przyjść. Jestem tylko ciekaw rozmiaru, bo wg wymiarów jestem pomiędzy L a XL

Mialem ten sam problem z wyborem miedzy L a XL. Wybrałem XL tylko ze względu na pozycje siedzenia. Jak będziesz jezdzil zerknij na odbicie w szybie na L siodełko jest wysoko wiec pozycja bardziej pochylona. Pewnie do krętej jazdy lepiej ale do spokojnej to ja wolę być bardziej wyprostowany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest tak jak mówisz to też zdecyduje sie na xl. Wole być bardziej wyprostowany niż pochylony. W tygodniu jade mierzyć wiec zobaczę jak wyjdzie. 

Zastanawia mnie czemu ten sam trek tylko wyposażony w błotniki, lampki, nóżki, bagażnik ma juz inne opony. Tak chwile sobie pomyślałem, bo błotniki i stopka to dla mnie obowiązek. Lampki niby mam w starym, a bagażnik kupiłem kiedys na allegro wiec bym sobie przeniósł. No, ale zerkam i jest wersja troche droższa z tym wszystkim, ale opony jakies takie bez bieżnika. W tych to na bank zęby bym wybił w zimę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież opona to rzecz, którą najłatwiej wymienić i wielu tak właśnie robi, szczególnie, że marki własne producentów rowerów nie należą do najlepszych...

 

W dniu 21.04.2023 o 18:10, Kocurtychy napisał:

Nie zauważyłem tego pytania o serwis amortyzatora. Nie serwisuje go. Tzn ja ogólnie roweru nie serwisuje.

A nie myślałeś o czymś ze sztywnym widelcem, np. https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2022-muirwoods ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hej. Jeżdżę juz na tym treku sport 2 gen 4. Rowerek okej. Śmiga sie dosc dobrze. Dwa przełożenia sa jak najbardziej okej dla mnie. Muszę jednak dokupić błotniki i bagażnik, bo brakuje mi tego oraz mógłby mieć jednak lacia troche szerszego, bo jakos nie mam przekonania na drogach leśnych do tego, ale to takie odczucie

Dzięki za rady pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...