nylecm Napisano 18 Kwietnia 2023 Napisano 18 Kwietnia 2023 Proszę o pomoc Giant Reign E2 lub E1 czy może Orbea Wild H10 lub karbonowe M10 ? M10 sporo droższa, ale jest w zakresie budżetu Chodzi mi o modele z 2023r Cytuj
Gość Napisano 29 Maja 2023 Napisano 29 Maja 2023 Orbea. Mimo że Giant niby tańszy w podobnych konfiguracjach, te dwa rowery nie leżały koło siebie. No i Giant jest na silniku yamaha - dla mnie porażka. Cytuj
PiotrWie Napisano 29 Maja 2023 Napisano 29 Maja 2023 Masz jakieś osobiste złe doświadczenia z Yamahą - bo my na dwóch egzemplarzach zrobiliśmy po 15 tyś w ciągu 5 lat bez żadnych problemów, silnik po odłączeniu nie daje oporów, daje odczucia naturalnej jazdy. 1 Cytuj
tobo Napisano 3 Czerwca 2023 Napisano 3 Czerwca 2023 W dniu 29.05.2023 o 10:40, Lassar napisał: Orbea. Mimo że Giant niby tańszy w podobnych konfiguracjach, te dwa rowery nie leżały koło siebie. No i Giant jest na silniku yamaha - dla mnie porażka. Sprzedawaliśmy rowery na boschach, bion-x'ach i yamahach. Tylko te ostatnie jako jedyne nie pojawiły się z problemami. Cytuj
Gość Napisano 12 Czerwca 2023 Napisano 12 Czerwca 2023 Jeżdżę tylko o górach. Mam dwa rowery, jeden to Bosch 4 gen drugi Shimano EP8. Przyjemność jazdy, responsywność, moc po stronie Boscha. Możliwość konfiguracji to Shimano. Z żadnym nie ma problemów. Yamahą zrobiłem max 200 km, to 5 wyjazdów łącznie. Jakoś daleko temu systemowi do Boscha. A w temacie głównym -Wild na 2023 jest uważany za jeden z najlepszych rowerów na rynku. Na świecie. Polecam podotykać jak będzie okazja. Cytuj
PiotrWie Napisano 12 Czerwca 2023 Napisano 12 Czerwca 2023 Pewnie miałeś słabszy model Yamahy - Bosch 4 gen też ma wersję od 40 Nm do 85 Nm. My mamy Yamahę Sport i Boscha Cx 4 gen i są bardzo podobne - bo Bosch w 4 gen przeszedł w końcu na taki system jak Yamaha stosowała od początku - bezpośrednie przełożenie na tarczę, bez wewnętrznej przekładni. Poprzednie generacje Boscha były fatalne - jak zabrakło prądu to się jechało bardzo trudno. Obecne napędy są porównywalne - oczywiście przy tej samej klasie silników - jak Bosch Performance Cx to Yamaha X3 Cytuj
Gość Napisano 12 Czerwca 2023 Napisano 12 Czerwca 2023 Oczywiście to prawda. Liczy się jednak docelowo kompletny system napędowy. Moc jest zbliżona owszem. Ale są proste tricki żeby moc równoważyć, jak np mniejsza tarcza z przodu. Natomiast system mierzenia siły nacisku na pedał i sposób odpowiedzi silnika to już zupełnie dwa różne rozwiązania. Z prozaicznych rzeczy „kopanie silnika” po położeniu nogi na pedał dla mnie fatalne. A w systemie smart jest np trust kick - jeśli ktoś umie wykorzystać - rozwiązanie którego na razie nie ma nikt inny. Cytuj
PiotrWie Napisano 13 Czerwca 2023 Napisano 13 Czerwca 2023 A dla mnie najważniejsze jest uczucie jazdy po wyłączeniu silnika i niezawodność. Jak kupowałem w 2018 był jeszcze Bosch 3 gen którym praktycznie nie dało się jeździć po wyłączeniu silnika, Yamaha zachowywała się jak zwykły, oczywiście cięższy rower. Dopiero od 4 gen Bosch po wyłączeniu działa jak zwykły rower. Co do niezawodności to sie dopiero okaże - pierwsze egzemplarze 4 gen są dopiero tuż po ukończeniu gwarancji. A Trust Kick jest tylko w wersji specjalnej - większość Performance CX Smart System go nie ma i słusznie - większości jest niepotrzebny. PS Mój silnik nie kopie po położeniu nogi na pedale, może to było jakieś stare rozwiązanie. Cytuj
Gość Napisano 14 Czerwca 2023 Napisano 14 Czerwca 2023 Może faktycznie jakaś stara wersja softu, ale szczerze jest mi wszystko jedno jaka była przyczyna. Dla mnie nr 1 to Bosch potem Shimano, dalej Brose wraz z Yamahą na podobnym poziomie. - jeśli mówimy o dużych silnikach, w małych Fazua. Ja jeździłem na Giant Trance X Advanced E+ 1 2022. Dorzucę jeszcze, że obsługa była średnio intuicyjna a walk działał jak chciał. Albo i nie działał. Rower był testową nówką, testy w Świeradowie. Po płaskim było ok, na kamieniach gorzej, na zjazdach już zupełnie tak sobie. Sam rower ok, taki nazwijmy go średniak z plusem. Uwaga - ranking systemów to tylko i wyłącznie moja opinia na podstawie osobistych doświadczeń. Nie jeździłem na innych. Brose testowałem z NOXem, podobno inne oprogramowanie niż w Specach. Cytuj
PiotrWie Napisano 14 Czerwca 2023 Napisano 14 Czerwca 2023 A ile przejeździłeś na Boscha? Zmieniliśmy w tym roku jeden rower i w pasującym nam typie i rozmiarze były tylko na Boschu więc nie było się nad czym zastanawiać. Jaka jest szansa że wytrzyma te 15 - 20 tyś km bez większych problemów? Cytuj
tobo Napisano 14 Czerwca 2023 Napisano 14 Czerwca 2023 Zależy od warunków. W suchych - raczej tak. Tu sugestia największej brytyjskiej firny serwisującej silniki Cytuj
Gość Napisano 16 Czerwca 2023 Napisano 16 Czerwca 2023 Ja nie robie takich przebiegów jednym rowerem, więc się nie wypowiem. W okolicach 2,5k następuje wymiana. W tej chwili jest duży rozwój zarówno ram jak i systemów, więc żal z tego nie korzystać. Cytuj
PiotrWie Napisano 16 Czerwca 2023 Napisano 16 Czerwca 2023 (edytowane) My robimy 4,5 - 5 tyś w roku, więc bym wymieniał 2 x w roku😃, tak szybko to jednak zauważalny rozwój nie postępuje. Edytowane 16 Czerwca 2023 przez PiotrWie Cytuj
Gość Napisano 16 Czerwca 2023 Napisano 16 Czerwca 2023 Ostatnio widać pewną stabilizację. Chyba ciężko już coś więcej z tego wycisnąć. Może uda im się jeszcze umieścić przekładnię w obudowie silnika centralnego. Cytuj
Gość Napisano 17 Czerwca 2023 Napisano 17 Czerwca 2023 W dniu 16.06.2023 o 15:33, PiotrWie napisał: My robimy 4,5 - 5 tyś w roku, więc bym wymieniał 2 x w roku😃, tak szybko to jednak zauważalny rozwój nie postępuje. Ja robie 2,5 max. No moze 3. Co dwa lata na przykładzie np Focusa są duże zmiany. W tym roku dorzucili Horsta. A w międzyczasie inne marki które mnie interesują też wypuszczają nowe modele. Orbea, Scott, Spec, Cube, Canyon. Reasumując wszystko zależy od podejścia. Ja gadżeciarzem jestem Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.