Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Proszę o pomoc 

Giant Reign E2 lub E1

czy może Orbea Wild H10 lub karbonowe M10 ?

M10 sporo droższa, ale jest w zakresie budżetu

Chodzi mi o modele z 2023r

 

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Orbea. Mimo że Giant niby tańszy w podobnych konfiguracjach, te dwa rowery nie leżały koło siebie. No i Giant jest na silniku yamaha - dla mnie porażka.

Napisano

Masz jakieś osobiste złe doświadczenia z Yamahą - bo my na dwóch egzemplarzach zrobiliśmy po 15 tyś w ciągu 5 lat bez żadnych problemów, silnik po odłączeniu nie daje oporów, daje odczucia naturalnej jazdy.

  • +1 pomógł 1
Napisano
W dniu 29.05.2023 o 10:40, Lassar napisał:

Orbea. Mimo że Giant niby tańszy w podobnych konfiguracjach, te dwa rowery nie leżały koło siebie. No i Giant jest na silniku yamaha - dla mnie porażka.

Sprzedawaliśmy rowery na boschach,  bion-x'ach i yamahach. Tylko te ostatnie jako jedyne nie pojawiły się z problemami. 

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Jeżdżę tylko o górach. Mam dwa rowery, jeden to Bosch 4 gen drugi Shimano EP8.  Przyjemność jazdy, responsywność, moc po stronie Boscha. Możliwość konfiguracji to Shimano.

Z żadnym nie ma problemów. Yamahą zrobiłem max 200 km, to 5 wyjazdów łącznie. Jakoś daleko temu systemowi do Boscha.

A w temacie głównym -Wild na 2023 jest uważany za jeden z najlepszych rowerów na rynku. Na świecie. Polecam podotykać jak będzie okazja.

Napisano

Pewnie miałeś słabszy model Yamahy - Bosch 4 gen też ma wersję od 40 Nm do 85 Nm. My mamy Yamahę Sport i Boscha Cx 4 gen i są bardzo podobne - bo Bosch w 4 gen przeszedł w końcu na taki system jak Yamaha stosowała od początku - bezpośrednie przełożenie na tarczę, bez wewnętrznej przekładni. Poprzednie generacje Boscha były fatalne - jak zabrakło prądu to się jechało bardzo trudno. Obecne napędy są porównywalne - oczywiście przy tej samej klasie silników - jak Bosch Performance Cx to Yamaha X3

Napisano

Oczywiście to prawda. Liczy się jednak docelowo kompletny system napędowy. Moc jest zbliżona owszem. Ale są proste tricki żeby moc równoważyć, jak np mniejsza tarcza z przodu. Natomiast system mierzenia siły nacisku na pedał i sposób odpowiedzi silnika to już zupełnie dwa różne rozwiązania. Z prozaicznych rzeczy „kopanie silnika” po położeniu nogi na pedał dla mnie fatalne. A w systemie smart jest np trust kick - jeśli ktoś umie wykorzystać - rozwiązanie którego na razie nie ma nikt inny.

Napisano

A dla mnie najważniejsze jest uczucie jazdy po wyłączeniu silnika i niezawodność. Jak kupowałem w 2018 był jeszcze Bosch 3 gen którym praktycznie nie dało się jeździć po wyłączeniu silnika, Yamaha zachowywała się jak zwykły, oczywiście cięższy rower. Dopiero od 4 gen Bosch po wyłączeniu działa jak zwykły rower. Co do niezawodności to sie dopiero okaże - pierwsze egzemplarze 4 gen są dopiero tuż po ukończeniu gwarancji. A Trust Kick jest tylko w wersji specjalnej - większość Performance CX Smart System go nie ma i słusznie - większości jest niepotrzebny.

PS Mój silnik nie kopie po położeniu nogi na pedale, może to było jakieś stare rozwiązanie.

Napisano

Może faktycznie jakaś stara wersja softu, ale szczerze jest mi wszystko jedno jaka była przyczyna. Dla mnie nr 1 to Bosch potem Shimano,  dalej  Brose wraz z Yamahą na podobnym poziomie. - jeśli mówimy o dużych silnikach, w małych Fazua. Ja jeździłem na Giant Trance X Advanced E+ 1 2022. Dorzucę jeszcze, że obsługa była średnio intuicyjna a walk działał jak chciał. Albo i nie działał. Rower był testową nówką, testy w Świeradowie. Po płaskim było ok, na kamieniach gorzej, na zjazdach już zupełnie tak sobie. Sam rower ok, taki nazwijmy go średniak z plusem.

Uwaga - ranking systemów to tylko i wyłącznie moja opinia na podstawie osobistych doświadczeń. Nie jeździłem na innych. Brose testowałem z NOXem, podobno inne oprogramowanie niż w Specach.

Napisano

A ile przejeździłeś na Boscha? Zmieniliśmy w tym roku jeden rower i w pasującym nam typie i rozmiarze były tylko na Boschu więc nie było się nad czym zastanawiać. Jaka jest szansa że wytrzyma te 15 - 20 tyś km bez większych problemów?

Napisano

Ja nie robie takich przebiegów jednym rowerem, więc się nie wypowiem. W okolicach 2,5k następuje wymiana. W tej chwili jest duży rozwój zarówno ram jak i systemów, więc żal z tego nie korzystać.

Napisano

Ostatnio widać pewną stabilizację. Chyba ciężko już coś więcej z tego wycisnąć. Może uda im się jeszcze umieścić przekładnię w obudowie silnika centralnego.

Napisano
W dniu 16.06.2023 o 15:33, PiotrWie napisał:

My robimy 4,5 - 5 tyś w roku, więc bym wymieniał 2 x w roku😃, tak szybko to jednak zauważalny rozwój nie postępuje.

Ja robie 2,5 max. No moze 3. Co dwa lata na przykładzie np Focusa są duże zmiany. W tym roku dorzucili Horsta. A w międzyczasie inne marki które mnie interesują też wypuszczają nowe modele. Orbea, Scott, Spec, Cube, Canyon. Reasumując wszystko zależy od podejścia. Ja gadżeciarzem jestem :)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...