Jaszon Napisano 18 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2023 Hej, w ubiegłym roku kupiłem rockridera xc100 na podstawowych kołach które raczej są dalekie od ideału. Jeżdżę sporo po górach i w międzyczasie postanowiłem zmienić też opony i zalać mlekiem. Rower stał się od razu żwawszy i zdecydowanie lepiej podjeżdża. Problem w tym że z tyłu nie ma amortyzatora i na tylne koło lecą większe przeciążenia co skutkuje częstym serwisem i centrowaniem koła. Z przodu manitou ładnie wszystko wybiera. Nie zależy mi na pancernych kołach, ale chciałbym nieco wytrzymalsze od obecnych. Jednocześnie chciałbym też zejść nieco z wagi a to dałoby mi jeszcze większą frajdę na podjazdach. Czy można kupić tylko tylne koło, jakieś propozycje do 1000 zł (im mniej tym lepiej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 18 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2023 Jeśli koło decentruje się od jazdy to jest to wyłącznie błąd w sztuce przy jego centrowaniu/zaplocie. Oddaj do serwisu gdzie wyrównają naciąg szprych i zastosują klej do nypli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaszon Napisano 18 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2023 Nie chce oddawać do serwisu tylko wymienić na coś porządniejszego i lżejszego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 18 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2023 No to uderz do polecanych wheelbuilderów (daveo, fitwheels itp.) co mogą poskładać założonym budżecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graveloiksctrailowka Napisano 18 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2023 beznadzieja.... stary xc100 (czarny + zielone akcenty) miał koła sunringle... w szosie rc500 to samo, fabryczne koła katastrofa, obrecze mach1 chyba... Koła z obręczami tej samej marki rozcentrowują się od jazdy po drogach rowerowych z krawężnikami. Wiadomo szprychy też mają znaczenie. Obręcze alexrims w szosie okazały się praktycznie niezniszczalne. W mtb też mam alexrims, solidny łomot na trasach enduro nie robi na nich wrażenia. Stare piasty w zasadzie można zostawić, więc do kupienia będą szprychy + obręcze. Jak tylko chcesz, to jest to okazja przejścia np na 27.5 czy 27.5+. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XC100S Napisano 21 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2023 Po trzecim czwartym piątym centrowaniu, wymianie szprych, można liczyć że serwis Decathlon da nowe koło. Można też trochę upiększyć sytuację żeby łatwiej poszło. Wtedy albo je sprzedać albo zostawić albo ... Warto tak zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graveloiksctrailowka Napisano 21 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2023 W sunringle było to samo ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XC100S Napisano 21 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2023 Rockrider xc100s, am100ht, am100s. Tak, w tych rowerach lecą koła jak się dobrze jeździ. Są słabe i ratuje mocny naciąg. Tzn szprychy pękają przy piaście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 21 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2023 Sunringle to w miarę przyzwoite koła. Pękanie szprych przy piaście to właśnie zbyt słaby naciąg. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graveloiksctrailowka Napisano 22 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2023 No to słabo... alexrims dh19 + zwykłe markowe szprychy zdają się być niezniszczalne. Bądźmy jednak szczerzy. "markowy" rower xc mtb tzn meridy krossy treki etc nie będzie wcale lepszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 22 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2023 19mm szeroości dziuaj to nawet dla gravela maławo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graveloiksctrailowka Napisano 23 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2023 Wiem... jednak nawet na oponach 55mm 18 wewnetrznej dobrze sie spisuje.. przynajmniej mi sie tak dobrze jeździ, teoretycznie szersza obręcz spłaszcza opone. Zdaje się że przy tej samej masie, węższa obręcz będzie mocniejsza, niemniej gdybym składał koła do trail enduro, to byłoby to 27.5x2.6 na obręczach 30 mm śr wewnętrznej. Z tymi gumami 26x2.2 na obręcze 18 mn nie żartuje. Bardzo dobrze mi się jeździ na takim setupie. Ciśnienie do zjazdów ok 25 psi. Gumy conti shieldwall. Grube dętki (przewymiarowane) do opon 57-64mm. Co daje mocniejszą ściankę boczną etc. Przyznam że jak miałem schwalbe hurricane (cienka ścianka boczna pod prędkość) na zwykłych dętkach to na 2 bar dziwnie sie opony zachowywały.. być może to rozwiązanie... Masz wąskie obręcze ale chcesz grube gumy? Załóż grube dętki.. do opon 55mm takie przeznaczone do 57-64mm. Na przyszłość będę wiedział że opony xc na suchy teren np vittoria mezcal (jest w wersji 27.5x2.6) bez grubej butyloqej dętki raczej nie poradzi sobie np na łomocie na dh+... Sorry ale te wszystkie maxxis dhr high roller etc za wolno się toczą. Aż szkoda że nie ma race king w plusowych wersjach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.