Skocz do zawartości

[Rama] Carbon z Chin, czy warto?


stonas

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Chciałbym złożyć sobie rower xc, mtb do amatorskiej jazdy i kilku maratonów mtb w roku. Zastanawiam się nad ramą z Chin, słyszałem pochlebne informacje na ich temat, ludzie zakładają jeżdżą w terenie i żyją. Niżej link z rama która mnie zaciekawiła. 

 

https://a.aliexpress.com/_EHmYJsf

 

Chciałbym poznać wasze zdanie na ten temat, może ktoś już budował rower na takich ramach i mógłby podzielić się swoimi spostrzeżeniami. I kwestia wysyłki w razie kupna jak to jest teraz z tym podatkiem cłem itp. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o carbonowe rowery do 10k, to uważam że osprzęt jest mocno przeciętny, myślę że jestem w stanie w tych pieniądzach złożyć rower o lepszej specyfikacji No i bardziej 'pod siebie' 

Szukam ramy z kątem główki ok 68stopni, nie za bardzo jest wybór u wyżej wymienionych sprzedawców, czy jeszcze jacyś sprawdzeni sprzedawcy wchodzą w grę? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i rama chińska to nie to samo co rama w gotowym rowerze za 15k. Różnica na masie w okolicach 20-30%, inne materiały, inna charakterystyka sztywności i jakość wykonania na innym poziomie. Złożyłem na chińskich ramach flyxii, og-evkin a ostatnio na lexonach w sumie blisko 20 rowerów. Zawsze były jakieś niedoróbki np. na obróbce główki pod łożyska czy rury podsiodłowej pod sztycę. Jak już koniecznie chcesz ramę z chin to jak koledzy wspomnieli - tylko z oficjalnych sklepów wskazanych marek. I raczej wybieraj przesyłkę gdzie sprzedający pokrywa opłaty importowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zlozylem cztery rowery na chinskich ramach. Dwa gravele i dwa fulle.

Ramy do fulla:
2022 Toray Fm831 All Mountain Am Full Suspension Mtb Frame 29er Front Travel 160mm 29 Boost Mtb Bike Frames 148mm - Bicycle Frame - AliExpress

Ramy do gravela:
2020 SERAPH neue T1000 super licht carbon rahmen FM609 carbon rahmen SGS test rahmen chinesische rote farbe malen rahmen|Fahrradrahmen| - AliExpress

Gravele jezdza juz trzeci rok (jeden przejechal powyzej 20000km), nic sie zlego nie dzeje.
Seraph sprzedawal te ramy w DE (i chyba nawet byl jakis sklep w Krakowie), wiec uznalem ze jakas tam norme trzymaja.

Fule dopiero testuje. Ale na razie lagodny DH z przeszkodami (no i niesmiertelne schody). Na wiecej jeszcze umiejetnosci nie pozwalaja. ;) 
 

Edytowane przez JWO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od półtora roku ujeżdżam jednego gravela SP Cycle (inny niż ten z postu Chociemira, stary model) czy w sumie jak zwał tak zwał, występowało to pod różnymi markami. Spełniała wszystkie moje specyficzne wymagania, drogie ramy nie spełniały :) No i generalnie mało co było dostępne.

Ujmę to tak - kupiłem nowego Canyona Inflite z outletu za 10k pln. Po dwóch latach sprzedałem używkę za prawie 12k pln. Poskładałem za to rower szyty pod siebie, taki jak chciałem na tej właśnie karbonowej chińskiej ramie, karbonowych chińskich kółkach, z napędem 1x12 Eagle itp. Kasy dokładać nie musiałem, chyba nawet zostało :) Nie wszystkie części były nowe - ale prawie wszystkie. Niektórych po prostu nie było jak kupić. Nie żałuję ani trochę.

Od niecałych trzech lat z kolei jeżdżę na czymś kupionym jako Airwolf - geometria identyczna z tym co sprzedają od wielu lat jako Elves Vanyar, nie wiem czy to w istocie całkiem to samo. Ramę kupiłem "surową" do malowania własnego, niedoróbek w wykonaniu samej ramy nie widziałem. Jedno co wiem na pewno - pomalowana przeze mnie (czyli słabo, ale lekko, tak w ramach eksperymentu) waży delikatnie ponad 700g (w mikro rozmiarze oczywiście), zacisk sztycy jest do kitu i robiony z gównolitu (bez kawałka papieru do ramy będzie się zsuwać nawet mocno dokręcony - papierek rozwiązał problem na zawsze). Poza tym uwielbiam ten rower. Całe zimy siedzi też wpięty w trenażer. Żyje i ma się dobrze. Jedyne co z nim zrobię to przemaluję - jeszcze raz, samodzielnie, najwyżej wyjdzie brzydko. Nie mam drogiego logo pod spodem więc wartość po tym zabiegu nie spadnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.04.2023 o 09:17, stonas napisał:

A co jeśli chodzi o inne podzespoły ze wschodu? Kierownica, sztyca, koła, piasty itd. Jest coś warte uwagi jeśli chodzi o jakość wykonania. 

Napęd, hamulce najprawdopodobniej będą na XT. Amor Reba. 

Sprwadzone, świetne koła:

https://www.wheelsfar.com/

https://www.lightbicycle.com/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

cześć wszystkim 

Czy maił ktoś do czynienia z chinolem https://carbonal.net/ negocjuje z nimi koła i nie ukrywam że nie wiele jest informacji w Internetach na ich temat. Czy w ogóle jest sens rozmawiać ewentualnie ściągać koła czy same obręcze resztę kupić i składać w Polsce ? chyba ze polecicie jakieś świeże fabryki u których można kupić koła. Temat rzeka ale może ktoś jest na bieżąco ;-).  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę śmiało polecić Farsports. Kupiłem u nich 3 komlplety kół i z wszystkich jestem zadowolony. Np. koła do gravela 36 mm wysokie, 26 mm szerokie wewnętrznie ważą 1320 gramów, mają przejechane prawie 20 tys. km i spisują się bez zarzutu. Generalnie firma ma bardzo dobrą opinię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...