Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Jako, że dzisiaj kończy mi się pucha ŁT-43 od Expanda a rowerów na konusach przyjeżdża do mnie więcej niż nowoczesnych na maszynowych zastawiam się, czy smar litowy jest najlepszy w to miejsce? W swoim własnym komunerze po dwóch latach widzę, że smar "wyparował" z tylnej piasty i sucho tam - czy stosować coś silniejszego? A może Expand to ogólnie kiepska firma?

Edytowane przez RabbitHood
Napisano (edytowane)

Mobilgrease XHP 222

 

//edit teraz spojrzałem, oryginalny smar po otwarciu ma być w kolorze niebieskim, bo ponoć zdarzają się podróbki na allegro

Edytowane przez iks
Napisano (edytowane)

Tylko, że xhp nie jest smarem łożyskowym. To bardzo dobry smar o ogromnej wodo-odpornosci. Ale jest przeznaczony do łożysk ślizgowych, tulej o dużych obciążeniach i małych obrotach. Ma bardzo dobre właściwości konserwacyjne. Ale niską odporność na zrywanie filmu smarnego przy obciążeniach punktowych ( czyli np w kulkach łożyska, poprosi go wyciska spod kulki).

Jak do piast to raczej SHC 1000 albo LGFQ2 od SKF.

Edytowane przez Electronite
  • +1 pomógł 1
  • 9 miesięcy temu...
Napisano (edytowane)

MOTOREX Bike Grease 2000, czy Veco Vecolit EPS 1, albo EP1 (bez s) - jako jeszcze tańszy zamiennik dla smaru Shimano? Jaka może być różnica w działaniu między EPS-1, a EP-1 (a jest jeszcze EP-2)?

Edytowane przez Stefcshg
  • 2 tygodnie później...
Napisano

Cyferka określa lepkość. 1 i 2 to smary do łożysk tocznych. 1 jest bardziej "mazista" (łożyska o większej prędkości, pracujące w niskich temperaturach itp.) 2 jest "gęstsza" (łożyska bardziej obciążone, o niskich prędkościach obrotowych). Jest jeszcze 3 najbardziej twardy. Do roweru nie ma znaczenia czy użyjesz 1 czy 2.

EP to dodatek Extreme Pressure czyli o dużej odporności na zrywanie filmu smarnego. W mocno obciążonych łożyskach, przy obciążenia udarowych itp. W rowerze takie sytuacje nie występują. Co oznacza "S" nie wiem. Pewnie nie ma znaczenia przy rowerze.

Nie używaj smarów oznaczonych 0 czy 00. To są smary do przekładni, sprzęgieł zębatych, układów centralnego smarowania (są bardziej rzadkie i łatwiej je pompować).

  • 8 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...