RabbitHood Napisano 17 Kwietnia 2023 Napisano 17 Kwietnia 2023 (edytowane) Jako, że dzisiaj kończy mi się pucha ŁT-43 od Expanda a rowerów na konusach przyjeżdża do mnie więcej niż nowoczesnych na maszynowych zastawiam się, czy smar litowy jest najlepszy w to miejsce? W swoim własnym komunerze po dwóch latach widzę, że smar "wyparował" z tylnej piasty i sucho tam - czy stosować coś silniejszego? A może Expand to ogólnie kiepska firma? Edytowane 17 Kwietnia 2023 przez RabbitHood Cytuj
Gość Napisano 17 Kwietnia 2023 Napisano 17 Kwietnia 2023 (edytowane) Mobilgrease XHP 222 //edit teraz spojrzałem, oryginalny smar po otwarciu ma być w kolorze niebieskim, bo ponoć zdarzają się podróbki na allegro Edytowane 17 Kwietnia 2023 przez iks Cytuj
RabbitHood Napisano 18 Kwietnia 2023 Autor Napisano 18 Kwietnia 2023 No słyszałem o nim - niby na statkach mają używać tego mobila? Niby w dalszym ciągu litowy? Może i wypróbuje. Cytuj
Electronite Napisano 18 Kwietnia 2023 Napisano 18 Kwietnia 2023 (edytowane) Tylko, że xhp nie jest smarem łożyskowym. To bardzo dobry smar o ogromnej wodo-odpornosci. Ale jest przeznaczony do łożysk ślizgowych, tulej o dużych obciążeniach i małych obrotach. Ma bardzo dobre właściwości konserwacyjne. Ale niską odporność na zrywanie filmu smarnego przy obciążeniach punktowych ( czyli np w kulkach łożyska, poprosi go wyciska spod kulki). Jak do piast to raczej SHC 1000 albo LGFQ2 od SKF. Edytowane 18 Kwietnia 2023 przez Electronite 1 Cytuj
RabbitHood Napisano 18 Kwietnia 2023 Autor Napisano 18 Kwietnia 2023 (edytowane) Ogólnie propozycja niezła - chociaż puszka tych smarów w większości przewyższa cenę zabytków które doprowadzam do używalności Edytowane 18 Kwietnia 2023 przez RabbitHood Cytuj
Stefcshg Napisano 27 Stycznia Napisano 27 Stycznia (edytowane) MOTOREX Bike Grease 2000, czy Veco Vecolit EPS 1, albo EP1 (bez s) - jako jeszcze tańszy zamiennik dla smaru Shimano? Jaka może być różnica w działaniu między EPS-1, a EP-1 (a jest jeszcze EP-2)? Edytowane 27 Stycznia przez Stefcshg Cytuj
Garlock Napisano 6 Lutego Napisano 6 Lutego Cyferka określa lepkość. 1 i 2 to smary do łożysk tocznych. 1 jest bardziej "mazista" (łożyska o większej prędkości, pracujące w niskich temperaturach itp.) 2 jest "gęstsza" (łożyska bardziej obciążone, o niskich prędkościach obrotowych). Jest jeszcze 3 najbardziej twardy. Do roweru nie ma znaczenia czy użyjesz 1 czy 2. EP to dodatek Extreme Pressure czyli o dużej odporności na zrywanie filmu smarnego. W mocno obciążonych łożyskach, przy obciążenia udarowych itp. W rowerze takie sytuacje nie występują. Co oznacza "S" nie wiem. Pewnie nie ma znaczenia przy rowerze. Nie używaj smarów oznaczonych 0 czy 00. To są smary do przekładni, sprzęgieł zębatych, układów centralnego smarowania (są bardziej rzadkie i łatwiej je pompować). Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.