tomryd Napisano 13 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2023 (edytowane) Opona rowerowa trekkingowa SCHWALBE Silento II 28 x 1.60 (42-622) Zalecane ciśnienie mieści się w przedziale 3.0 - 5.0 bar. Bardziej zależy mi na komforcie, dużo jeszcze po nierównych drogach, kamieniach, drogach leśnych. Chciałbym jeździć na względnie niskim i bezpiecznym ciśnieniu. Jak sądzicie, czy jeżdżąc np. na 2.5 Bar znacząco ryzykuję dobiciem dętki? Edytowane 13 Kwietnia 2023 przez tomryd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RabbitHood Napisano 13 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2023 Pompuj do 3.0 i nie kombinuj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kettler Napisano 13 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2023 Nikt Ci nie odpowie na to pytanie bo zależy od zbyt wielu czynników, wagi rowerzysty, całego zestawu, stylu jazdy. Musisz sam eksperymentować, zacząć od wyższego ciśnienia i pomału schodzić niżej. Niestety przy dętkach jazda z niskim ciśnieniem zawsze wiąże się z ryzykiem złapania Snake. Jak chcesz jeździć na niskich ciśnieniach musisz przejść na mleko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 13 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2023 Nie wiemy jak jeździsz i ile ważysz a nawet jak byś powiedział, to nikt ci gwarancji nie da. Ja robiłem takie eksperymenty - podjeżdżałem bez odciążenia pod krawężnik filmując to w zwolnionym tempie telefonem - by zobaczyć jak się ugina opona i połączyć to z odczuciem uderzenia. Stopniowo zmniejszałem ciśnienie. Jak raz przebijesz to będziesz wiedział - w miejskim rowerze na podobnych oponach zdarzało mi się mieć niższe - jak zapomniałem dopompować i nic nie uszkodziłem, ale na asfalcie to nie na kamieniach. Wniosek - próbuj, woź ze sobą łatki i pompkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 13 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2023 Orientacyjna tabela. Twoja opona to 40mm, 2.5 do 3 barow powinno wystarczyc 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomryd Napisano 13 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2023 Ważę 70 kg, rower swoje też waży ok 16 kg. Jeżdżę raczej spokojnie i ostrożnie. Może faktycznie będę trzymał się tych 3.0 barów by nie kusić losu, ewentualnie minimalnie obniżę testowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 13 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2023 Przy takiej wadze to możesz zejść pod 2.0 i powinna dać radę. Ale odczuwalnie wzrosną opory toczenia. Na komfort znacznie więcej daje amortyzowana sztyca pokroju NCX. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 13 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2023 2 godziny temu, tomryd napisał: Bardziej zależy mi na komforcie, dużo jeszcze po nierównych drogach, kamieniach, drogach leśnych. Najlepiej byłoby założyć szersze opony. 1,6 to za mało na takie warunki. Pytanie tylko czy masz taką możliwość. A oporami toczenia się nie przejmuj. Wpływ na nie ma rodzaj bieżnika i mieszanka z której jest zrobiona opona a nie szerokość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomryd Napisano 13 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2023 1,75 planuję założyć. 2,0 to już mógłby być problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 13 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2023 Godzinę temu, chrismel napisał: Wpływ na nie ma rodzaj bieżnika i mieszanka z której jest zrobiona opona a nie szerokość. Powiedzialbym ze wplyw maja takze rodzaj bieżnika i mieszanka z której jest zrobiona opona. Cisnienie w oponach ma duzy wplyw na opory toczenia. Widac to bardziej przy waskich szosowych oponach. Jest wyczuwalna roznica pomiedzy 4 a 7 barow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bob555 Napisano 13 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2023 (edytowane) Pytanie też jaki masz manometr. Ja w swojej pompce do 5 -ciu pompuję. A jak sprawdzam na stacji benzynowej to mi 3,5-4 pokazuje... Więc też nie zawsze trzeba pompować z tabelkami ale z wyczuciem i na podstawie doświadczenia. Z przodu zawsze można trochę mniej napompować. Edytowane 13 Kwietnia 2023 przez bob555 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomryd Napisano 13 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2023 (edytowane) Manometr powinien być ok. Korzystam z zewnętrznego cyfrowego SKS Airchecker. Edytowane 13 Kwietnia 2023 przez tomryd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bob555 Napisano 13 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2023 Tu masz kalkulator . Jak chcesz to się baw https://silcavelo.eu/pages/sppc-form Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 13 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2023 2 godziny temu, tomryd napisał: 1,75 planuję założyć. 2,0 to już mógłby być problem. Jak już zdecydujesz to zmierz wewnętrzną szerokość Twojej obręczy. Od tego zależy realna szerokość opony po założeniu. Wtedy możesz sprawdzić tutaj: http://www.reifenbreiten-datenbank.de/ lub zapytać na forum. Może ktoś będzie miał identyczną lub zbliżoną kombinację i zmierzy Ci ten parametr. Różnice nie są małe. U mnie ta sama opona w zależności od obręczy ma 40 lub 43 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.