Kamil68 Napisano 8 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2023 Cześć Niedługo bym chciał przeprowadzić serwis sterów, będę to robił pierwszy raz więc jakoś bardzo to się na tym nie znam Więc zapytam 1.Da się rozpoznać rodzaj sterów poniżej na zdjęciu bez rozbierania czy jednak rozbieranie będzie konieczne by je rozpoznać? 2.Czy ich całkowita wymiana nie będzie czasem łatwiejsza niż serwis? 3.I przede wszystkim co będzie mi potrzebne do serwisu oprócz wiadomo imbusów do rozkręcania 4.Czy jednak będzie bezpiecznej oddać rower na serwis? choć dodam że w moich okolicach trudno o godny polecenia serwis Jeśli zadałem jakieś głupie pytanie proszę bez śmieszkowania bo dopiero się uczę i nie znam się jeszcze na tym jakoś bardzo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dongregorio Napisano 8 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2023 obstawiam że po odkręceniu kapsla i zdjęciu mostka wyskoczy widelec, a wtedy będziesz miał dostęp do łożysk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 8 Kwietnia 2023 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2023 Luzujesz śruby mostka (odkręcając na przemian, jak poczujesz opór na jednej kręcisz drugą. Podobnie przykręcanie przy składaniu), odkręcasz grzybka na górze całkiem, ściągasz mostek i podkładki, wyjmujesz wideł, przy okazji górne części sterów. Teraz czyścisz dokładnie łożyska i wszystko co jest upaprane smarem za pomocą szmatki i benzyny ekstrakcyjnej. Smarujesz nowym smarem łożyska i bieżnie, składasz wszystko do kupy. Voila. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sobek82 Napisano 8 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2023 Krul rowerów prawdę ci powie.🥹🙃😉😘 Pozdrow'er Jest tego wuj na YT jakbyś przypadkiem wyszedł spod kamienia.😉 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal_288 Napisano 9 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2023 1. Mi się wydaje że moga to być maszyówki 2. Zależy od rodzaju sterów, w zintegrowanych wymiana jest bardzo prosta, w półzintegrowanych potrzebne sa narzędzia do wybicia misek. A serwis jest bardzo prosty w maszynówkach jak i kulkach. 3 Imbusy😁 oraz smar. Coś do wyczyszczenia starego smaru (rozpuch i papier) oraz ewentualnie gumowy młotek (albo przez drewno) gdy rura sterowa nie chce wyjsc 4 Jak wiesz w którą stronę się odkręca śruby to jestem pewien ze sobie poradzisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 9 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2023 Całkowita wymiana sterów nigdy nie jest prostsza niż ich serwis. W przypadku sterów "maszynowych" całych sterów się nie wymienia, tylko łożyska które są ustandaryzowane co do rozmiaru i kosztują, zależnie od miejsca zakupu, od 15 zł za sztukę (Aliexpress). Czy w ogóle wymagają wymiany czy tylko serwisu bardzo łatwo sprawdzić - jeśli są na "maszynach" to obrót kierownicy powinien odbywać się ultra płynnie, bez żadnych oporów. Wszelkie szuranie czy tarcie oznacza że łożyska mają dość i trzeba je wymienić. Do serwisu kardridży sterów "maszynowych" potrzeba cienkiego ostrza lub igły żeby je otworzyć. A to jakie są stery można określić po specyfikacji roweru, producent podaje (najczęściej) jakie stery są zmontowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 9 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2023 Szukając zamienników łożysk trzeba dokładnie pilnować, aby każdy ich parametr był taki sam , np kąty czy wysokość. ( średnica wiadomo) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.