Skocz do zawartości

[Stery] Serwis sterów


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Niedługo bym chciał przeprowadzić serwis sterów, będę to robił pierwszy raz więc jakoś bardzo to się na tym nie znam

Więc zapytam

1.Da się rozpoznać rodzaj sterów poniżej na zdjęciu bez rozbierania czy jednak rozbieranie będzie konieczne by je rozpoznać? 

IMG_20230408_161727.thumb.jpg.90335771c9b07b57a1887715a129426b.jpg

2.Czy ich całkowita wymiana nie będzie czasem łatwiejsza niż serwis? 

3.I przede wszystkim co będzie mi potrzebne do serwisu oprócz wiadomo imbusów do rozkręcania

4.Czy jednak będzie bezpiecznej oddać rower na serwis? choć dodam że w moich okolicach trudno o godny polecenia serwis

Jeśli zadałem jakieś głupie pytanie proszę bez śmieszkowania bo dopiero się uczę i nie znam się jeszcze na tym jakoś bardzo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Luzujesz śruby mostka (odkręcając na przemian, jak poczujesz opór na jednej kręcisz drugą. Podobnie przykręcanie przy składaniu), odkręcasz grzybka na górze całkiem, ściągasz mostek i podkładki, wyjmujesz wideł, przy okazji górne części sterów. Teraz czyścisz dokładnie łożyska i wszystko co jest upaprane smarem za pomocą szmatki i benzyny ekstrakcyjnej. Smarujesz nowym smarem łożyska i bieżnie, składasz wszystko do kupy. Voila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Mi się wydaje że moga to być maszyówki

2.  Zależy od rodzaju sterów, w zintegrowanych wymiana jest bardzo prosta, w półzintegrowanych potrzebne sa narzędzia do wybicia misek. A serwis jest bardzo prosty w maszynówkach jak i kulkach. 

3 Imbusy😁 oraz smar. Coś do wyczyszczenia starego smaru (rozpuch i papier) oraz ewentualnie gumowy młotek (albo przez drewno) gdy rura sterowa nie chce wyjsc

4 Jak wiesz w którą stronę się odkręca śruby to jestem pewien ze sobie poradzisz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkowita wymiana sterów nigdy nie jest prostsza niż ich serwis. 

W przypadku sterów "maszynowych" całych sterów się nie wymienia, tylko łożyska które są ustandaryzowane co do rozmiaru i kosztują, zależnie od miejsca zakupu, od 15 zł za sztukę (Aliexpress).

Czy w ogóle wymagają wymiany czy tylko serwisu bardzo łatwo sprawdzić - jeśli są na "maszynach" to obrót kierownicy powinien odbywać się ultra płynnie, bez żadnych oporów. Wszelkie szuranie czy tarcie oznacza że łożyska mają dość i trzeba je wymienić. 

Do serwisu kardridży sterów "maszynowych" potrzeba cienkiego ostrza lub igły żeby je otworzyć. 

A to jakie są stery można określić po specyfikacji roweru, producent podaje (najczęściej) jakie stery są zmontowane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...