Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, mam problem, który Wy na pewno pomożecie rozwiązać, chce kupić w miarę uniwersalny rower do jeżdżenia na codzień wycieczki z rodziną, ciąganie przyczepy i do bike parku, mam dylemat czy hardtail czy full, full pewnie trochę bardziej uniwersalny hard będzie trochę tańszy. Przy zakupie fulla w perspektywie roku, dwóch wjechałby jakiś dirt na pumptracki itp jakaś tania używka. 

To na co zwróciłem uwagę do tej pory to

Dartmoor bluebird Evo

https://allegro.pl/oferta/rower-dartmoor-bluebird-evo-29-l-ebon250zl-13183718650

Różne hardy od Dartmoora też ale tu mam mieszane uczucia.

Oczywiście Rockrider am100 HT, full był brany pod uwagę ale w tym roku cena przebiła 8000 i to już trochę za dużo za decathlon

Spodobała mi się Orbea Laufey HT30 ale tu właśnie harda w cenie fulla i mam dylemat czy warto, czy to trochę nie jest płacenie za metkę.

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-orbea-laufey-h30-pd28849/?v_Id=187191

Będę wdzięczny za każdą sugestię w przedziale 4-8 tysięcy bo na pewno coś przegapiłem, szukam raczej w rozmiarze l/xl i tutaj własnie problem, dobrze by się było przymierzyć. 

 

Z góry dzięki za pomoc 

Napisano

Nie kupuj jednego roweru do tak skrajnie różnych zastosowań od jazdy z przyczepką po bikepark.

Kup sobie fajnego full'a i tanią crossówkę.

W górach będziesz się cieszył pełnym zawieszeniem, a ciągnąc przyczepkę crossówką nie będziesz się denerwował, że nie wykorzystujesz nawet w 1% potencjału full'a.

Napisano (edytowane)

Szkodaby mi było opon i napędu, poza tym to zupełnie inny komfort użytkowania.

Samochodem rajdowym na zakupy też pojedziesz, ale rodzinne kombi nada się do tego lepiej ;)

Edytowane przez Maciek.B
Napisano

Jak miałem samochód rajdowy to i tak jeździłem nim na zakupy, bo kupno dodatkowej osobówki i jej koszty utrzymania były wyższe niż koszty większego przebiegu rajdówki 😉 niemniej pozbyłem się tego nałogu 10 lat temu.

... niemniej niech autor tematu robi co uważa.

Często przestrzeń na przechowywanie studzi zapędy n+1.

 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Zamiast Laufeya lepiej wziąć Primala z Bomberem Z2:

https://velo.pl/gorskie/gorskie-sztywne/trail-29/dartmoor/primal-pro-29

Recon Silver z Laufeya i Rift Zone'a ma trochę słabej jakości powłokę górnych goleni, którą można łatwo uszkodzić. Może też miec problemy ze sztywnością z powodu górnych goleni o średnicy jedynie 32 mm.

Bluebird to dobra opcja do parku rowerowego, bo to czołg do ostrej jazdy i skakania. Jego minusem jest dość prymitywne zawieszenie, które usztywnia się przy hamowaniu.

Rift Zone ma lepsze zawieszenie od Bluebirda.  

  • +1 pomógł 1
Napisano
2 godziny temu, Maciek.B napisał:

Nie kupuj jednego roweru do tak skrajnie różnych zastosowań od jazdy z przyczepką po bikepark.

Kup sobie fajnego full'a i tanią crossówkę.

W górach będziesz się cieszył pełnym zawieszeniem, a ciągnąc przyczepkę crossówką nie będziesz się denerwował, że nie wykorzystujesz nawet w 1% potencjału full'a.

Ok ale jakiego fajnego fulla, daj jakiś przykład :) 

25 minut temu, Galvatron napisał:

Zamiast Laufeya lepiej wziąć Primala z Bomberem Z2:

https://velo.pl/gorskie/gorskie-sztywne/trail-29/dartmoor/primal-pro-29

Recon Silver z Laufeya i Rift Zone'a ma trochę słabej jakości powłokę górnych goleni, którą można łatwo uszkodzić. Może też miec problemy ze sztywnością z powodu górnych goleni o średnicy jedynie 32 mm.

Bluebird to dobra opcja do parku rowerowego, bo to czołg do ostrej jazdy i skakania. Jego minusem jest dość prymitywne zawieszenie, które usztywnia się przy hamowaniu.

Rift Zone ma lepsze zawieszenie od Bluebirda.  

Dzięki, primala sobie obadam, Blue bird właśnie wydał mi właśnie takim bardziej kompromisem od blackbirda, co do zawieszenia wiem ale ciężko alternatywę znaleźć. możesz coś polecić? 

Napisano

@KSikorski co kto lubi.

Ja mając samochód do upalania, nie wyobrażałem sobie użytkować go jako jedyny pojazd do wszystkiego - tak samo z rowerem.

@MarcinPro w budżecie jaki określiłeś ciężko będzie Ci znaleźć alternatywę dla wyżej wymienionych.

Jeżeli chodzi o full'a w tej kasie to mówimy raczej o wyborze między mniejszym złem, ale mimo wszystko chcąc mieć fun z jazdy z górki nie myślałbym o sztywniaku.

Dartmoor w tej kasie będzie ok, ale co do zawiasu to faktycznie najbardziej wyrafinowany to on nie jest ;)

Tak, czy inaczej każdy zawias usztywnia się podczas hamowania, tylko te lepsze trochę mniej.

Na szczęście jest bardzo prosty sposób na poradzenie sobie z tym problemem - nie hamować :P

A zwłaszcza na sekcjach, które wymuszają intensywną pracę zawieszenia.

Napisano

@Maciek.B Serio w przedziale 4-8 tysiecy nie ma ciekawych scieżkowców poza dwoma? Nie mam ciśnienia, żeby wydać 8 co z decathlonem? choć tam jest judy, co z marinem? rowery marki ghost na przykład? nie mam żadnego doświadczenia ale może...?

Napisano (edytowane)

Rozumiem, że jak każdy chcesz jak najsensowniej wydać pieniądze, aby po zakupie móc sobie powiedzieć, że dokonałeś właściwego wyboru.

Ale prawda jest taka, że jako początkujący nie odczujesz większej różnicy między full'ami w Twoim budżecie.

Przy zakupie taniego full'a zwrócilbym bardziej uwagę na to kto i w jaki sposób go dla mnie ustawia.

Musisz brać pod uwagę, że taki rower używany zgodnie z przeznaczeniem będzie wymagał regularnego doglądania.

Jeżeli kupisz rower nawet za 50 k zł licząc na to, że będzie jeździł wieki bez kiwnięcia palcem, to nie tędy droga, a 500 zł które dorzuciłeś do początkowego budżetu lepiej przeznacz na pompkę do amorków, czy zakup jakichś ochraniaczy, bo kask zakładam, że już masz ;)

Na codzień widzę drogie rowery z zawiasem ustawionym tak jakby robiło to dziecko, a sam użytkownik twierdzi, że jest ok. dopóki nie przejedzie się na ustawionym poprawnie, nie wspominając już o regulacji napędu.

P. S.

Co z decathlonem?

Tak jak wspomniałem wyżej - zastanów się kto będzie Ci ten rower serwisował - specjalista od okularów do pływania, czy pani z działu fitnes? ;)

Powodzenia i pochwal się zakupem

Edytowane przez Maciek.B
Napisano

Oczywiście że każdy odczuje różnice pomiędzy 16 kg a 14 kg fullem...

Prawdę mówiąc to taki budżet że ciezko o coś fajnego, jeśli chodzi o fulle to moim zdaniem najlepiej wypada AM100s i w miarę się nada do uniwersalnego użytkowania.

Jeśli chodzi o hardtaile to 15 kg rower na grubych oponach nie spełnia założenia uniwersalności. Jak to Ci nie przeszkadza to popatrz na Marin San Quentin 3 albo Canyon Stoic 4 ( wykracza poza budżet a 3 jest kiepsko złożona). 

Napisano
10 godzin temu, Maciek.B napisał:

Rozumiem, że jak każdy chcesz jak najsensowniej wydać pieniądze, aby po zakupie móc sobie powiedzieć, że dokonałeś właściwego wyboru.

Ale prawda jest taka, że jako początkujący nie odczujesz większej różnicy między full'ami w Twoim budżecie.

Przy zakupie taniego full'a zwrócilbym bardziej uwagę na to kto i w jaki sposób go dla mnie ustawia.

Musisz brać pod uwagę, że taki rower używany zgodnie z przeznaczeniem będzie wymagał regularnego doglądania.

Jeżeli kupisz rower nawet za 50 k zł licząc na to, że będzie jeździł wieki bez kiwnięcia palcem, to nie tędy droga, a 500 zł które dorzuciłeś do początkowego budżetu lepiej przeznacz na pompkę do amorków, czy zakup jakichś ochraniaczy, bo kask zakładam, że już masz ;)

Na codzień widzę drogie rowery z zawiasem ustawionym tak jakby robiło to dziecko, a sam użytkownik twierdzi, że jest ok. dopóki nie przejedzie się na ustawionym poprawnie, nie wspominając już o regulacji napędu.

P. S.

Co z decathlonem?

Tak jak wspomniałem wyżej - zastanów się kto będzie Ci ten rower serwisował - specjalista od okularów do pływania, czy pani z działu fitnes? ;)

Powodzenia i pochwal się zakupem

Nie no spokojnie ja nie jestem początkujący miałem pierwszego suburbana potem chciałem spróbować zjeżdżać więc kupiłem frame set iron horse sgs dh i postawiłem na szóstkach ale to był overkill i jazda po płaskim nawet nie miała sensu. Potem miałem jeszcze kilka fulli i właśnie mieszane uczucia stąd ten temat.

Mam kask ochraniacze pompkę do amorów, potrafie i serwisować rower i ustawiać zawias. Po prostu wypadłem z obiegu na 10 lat i chciałbym wrócić. Mój dylemat jest taki: full spoko bo lata lecą ale cena i podzespoły. Orbea mi się okrutnie podoba ale nie wiem mówiąc szczerze czy osprzetowo wyrasta ponad rockridera który jest jednak półtoraka tańszy. Tutaj ten primal się ładnie prezentuje jeszcze bo bluebird z drugiej strony jest na x fusionach. Szukam czegos co będzie miało sprzodu 140 plus minus z tyłu o ile cokolwiek to 120 140 i geo sciezkowa żeby się ładnie poruszał po płaskim też. Miałem rowery XC, kompletnie nie moje geo.

42 minuty temu, NerfMe napisał:

Oczywiście że każdy odczuje różnice pomiędzy 16 kg a 14 kg fullem...

Prawdę mówiąc to taki budżet że ciezko o coś fajnego, jeśli chodzi o fulle to moim zdaniem najlepiej wypada AM100s i w miarę się nada do uniwersalnego użytkowania.

Jeśli chodzi o hardtaile to 15 kg rower na grubych oponach nie spełnia założenia uniwersalności. Jak to Ci nie przeszkadza to popatrz na Marin San Quentin 3 albo Canyon Stoic 4 ( wykracza poza budżet a 3 jest kiepsko złożona). 

No właśnie dochodzimy do komicznej sytuacji gdzie 7 klocków to nie jest mało na rower a w sumie to nie ma z czego wybierać. Ama fulla bardzo chciałem ale w tym roku zaszaleli z ceną i 8200 to już chyba nie jest wart 

Napisano (edytowane)

Nie wiem czy AM100 s jest warty ceny, ale bez grubej promocji ciężko na rynku o lepszy rower. Ja bym wolał dołożyć w stosunku do każdego sztywniaka jaki wymieniłeś.

Z kolei AM50 s moim zdaniem totalnie nie jest warty ceny, tępe zawieszenie i do tego dużo cięższy niż 100s, jak porównywałem je swego czasu w Decathlonie to była wagowa przepaść, mimo że AM50 był na kołach 27.5. 

Pewnym kompromisem może być Giant Fathom, ale tegoroczna 1 ma cenę z kosmosu, z kolei 2 ma napęd 1:10 co trochę ogranicza możliwości, cholernie ciężkie koła, plusem dożywotnia gwarancja i koła od razu bez dętek.

Primal też fajny. Jeszcze jest Cragger, ale ma wysoką podsiodłówkę jak na szlakowy rower, ale wagowo i osprzetowo jest ciekawy:

https://www.bike-discount.de/en/radon-cragger-7.0-2

Edytowane przez NerfMe
Napisano

@MarcinPro wziąłem Cię za początkującego ;)

Bierz Darta. X-fusionem się nie przejmuj, te amorki może nie pracują jakoś wybitnie, ale są bezproblemowe.

Co do przerzutek SX, to decathlon wymienia po kilku próbach regulacji z braku doświadczenia - doświadczony serwis reklamuje je jeszcze przed rozpoczęciem regulacji 😛

Napisano
1 godzinę temu, Maciek.B napisał:

@MarcinPro wziąłem Cię za początkującego ;)

Bierz Darta. X-fusionem się nie przejmuj, te amorki może nie pracują jakoś wybitnie, ale są bezproblemowe.

Co do przerzutek SX, to decathlon wymienia po kilku próbach regulacji z braku doświadczenia - doświadczony serwis reklamuje je jeszcze przed rozpoczęciem regulacji 😛

No właśnie moje jedyne doświadczenia z fullami są takie że to traktory i nawet bh ciężko idzie w porównaniu do sztywniaka. Ale zawsze miałem fulle do dh

Napisano
20 godzin temu, Maciek.B napisał:

@MarcinPro

Co do przerzutek SX, to decathlon wymienia po kilku próbach regulacji z braku doświadczenia - doświadczony serwis reklamuje je jeszcze przed rozpoczęciem regulacji 😛

Właśnie mając doświadczenie wiadomo że SX nie da się ustawić żeby w całej rozpiętośći kasety zmieniał dobrze biegi. 

Ci którym brakuje wiedzy i możliwości będą udawać że regulują i bez powodzenia. 

Oczywiście nie każdy serwisant w Decathlon dojdzie do takiego wniosku że potrzebna jest wymiana zmieniarki. 

Ale są tacy co to mogą i robią. 

Tym można się podeprzeć i wymagać. 

  • 3 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

Też powoli przymierzam się do tego typu roweru. 

Z tym że ja uparłem się na fulla. 

Wybrałem 3 rowery które mnie interesują, może komuś akurat wpadnie któryś w oko, bo 2 są w promocji w bardzo dobrej cenie. 

Dołączyłbym się do pytania czy te 150/140 skoku w Radonie Slide to już nie za dużo jak na rower którym okazyjnie wybiorę się do Bike parku a na codzień jazda z dzieckiem po lasach i wałach... 

Dodam że stać mnie na 1 rower, więc musi być to w miarę uniwersalny sprzęt. 

@MarcinPro zerknij na te rowery:

https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-gorskie/trail-bikes/neuron/al/neuron-5/3165.html?dwvar_3165_pv_rahmenfarbe=WH%2FBK

https://www.bike-discount.de/en/radon-skeen-trail-al-7.0?number=20109790-40291419&__delivery=30&__currency=1&gclid=CjwKCAjwxr2iBhBJEiwAdXECw-QaBA25YY7dNXbQSfiGxn8irQYsQS_Ar43ptJjnssielMnXIHqZKxoCjgIQAvD_BwE

https://www.bike-discount.de/en/radon-slide-trail-al-7.0?number=20109792-40291427&__delivery=30&__currency=1&gclid=CjwKCAjwxr2iBhBJEiwAdXECw6We8xU-DmdQTD0T5IQnmTYe1h4y5OIhlxWvZAUw38xWH4vtYDjvGBoCjO4QAvD_BwE

Edytowane przez Sultom
Napisano

Pytanie - co będziesz w tym bike parku robił - jakie trasy. Bo lepiej mieć za dużo w lesie niż za mało na ostrym zjeździe. Te radony mają fajne widelca (choć ja sam mam Canyona)

Napisano

Do okazyjnego "bikeparkowania" brałbym raczej Skeen Traila, a nie kloca 150/140, aczkolwiek wszystko zależy od tras/szybkości.

Radony są super wycenione, trochę szkoda, że tak w napędach namieszali. 

  • +1 pomógł 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...