is200 Napisano 7 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2023 Witam wszystkich serdecznie, dopiero się zarejestrowałem. Mam sporo lat i dwa rowery trekkingowe średniej klasy. Lubię jeździć, niestety stan kolana skłania mnie do roweru elektrycznego. W większości spokojne/turystyczne wycieczki po asfalcie, polnych dróżkach, po równym 30-80 km. Czytam od tygodnia wszelkie dostępne źródła i mam problem z decyzją. Jaki wariant dla mnie będzie optymalny? Sprzedawcy/usługodawcy każdy zachwala swoje. Każdy wariant to ok. 6 tyś PLN: 1. Konwersja mojego prawie nowego BBF'a zestawem Bafang centralny. Mam słuszną wagę 100 kg, dlatego moc ok. 750 W bateria "bidon" 19Ah? 2. Przeróbka mojego niedziałającego nigdy (dałem się wkręcić) holendra Koga Miyata na nowy rodzaj baterii Li-Ion 2 Ah i nowe sterowanie. Wady oryginału są znane. Moc wzrośnie do 350 W. Czy to nie za mało na takiego gościa jak ja? 3. Kupienie markowego używanego roweru za 6 tyś, silnik centralny lub tylny. Tu niestety moc tylko 250W (przepisy)? 4. Kupienie całkiem nowego roweru o parametrach j.w. mniej "markowego"? Bardzo proszę o niehejtowanie emeryta. Potrzebuję opinii osób z szerszą, praktyczną wiedzą. Ja ciągle odrabiam "lekcje", ale sezon zaraz a nie wiem w co inwestować Pozdrowienia Świąteczne is200 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Electronite Napisano 7 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2023 Myata cię wyjdzie najtaniej. Już rozumiem masz tam silnik i coś ci nie poszło ze sterowaniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
is200 Napisano 7 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2023 Dzięki za info @Electronite. Tak cała reszta Kogi z silnikiem jest ok. Rower jest fajny.Do wyrzucenia jest bateria (Ni-Mh) upierdliwe, kodowane sterowanie. Koszt konwersji w specjalizowanym, dającym gwarancję (5 lat/bateria) punkcie zł 3,470. Jedno co mnie martwi to czy nawet po zmianie napięcia z 24 V na 33V, moc silnika 350W da sobie radę z takim "ciężkim bykiem", jak ja? Nie mam jak tego sprawdzić. Nie zależy mi na mega prędkościach. Już mi się nigdzie nie spieszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Electronite Napisano 7 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2023 Od tego jest czujnik temperatury uzwojeń. Jak mu się zrobi za gorąco to załącza się limiter mocy. Możesz też zaprogramować limiter prądu, opcji jest multum. A obciążenie silnika i tak zależy od przełożenia na łańcuchu. Także napisz jaki tam masz kontroler i silnik. Za pewne kontroler pójdzie na śmietnik - wstawi sie ASI BAC2000 - to tego baterię w okolicy 3000Wh. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.