is200 Napisano 7 Kwietnia 2023 Napisano 7 Kwietnia 2023 Witam wszystkich serdecznie, dopiero się zarejestrowałem. Mam sporo lat i dwa rowery trekkingowe średniej klasy. Lubię jeździć, niestety stan kolana skłania mnie do roweru elektrycznego. W większości spokojne/turystyczne wycieczki po asfalcie, polnych dróżkach, po równym 30-80 km. Czytam od tygodnia wszelkie dostępne źródła i mam problem z decyzją. Jaki wariant dla mnie będzie optymalny? Sprzedawcy/usługodawcy każdy zachwala swoje. Każdy wariant to ok. 6 tyś PLN: 1. Konwersja mojego prawie nowego BBF'a zestawem Bafang centralny. Mam słuszną wagę 100 kg, dlatego moc ok. 750 W bateria "bidon" 19Ah? 2. Przeróbka mojego niedziałającego nigdy (dałem się wkręcić) holendra Koga Miyata na nowy rodzaj baterii Li-Ion 2 Ah i nowe sterowanie. Wady oryginału są znane. Moc wzrośnie do 350 W. Czy to nie za mało na takiego gościa jak ja? 3. Kupienie markowego używanego roweru za 6 tyś, silnik centralny lub tylny. Tu niestety moc tylko 250W (przepisy)? 4. Kupienie całkiem nowego roweru o parametrach j.w. mniej "markowego"? Bardzo proszę o niehejtowanie emeryta. Potrzebuję opinii osób z szerszą, praktyczną wiedzą. Ja ciągle odrabiam "lekcje", ale sezon zaraz a nie wiem w co inwestować Pozdrowienia Świąteczne is200 Cytuj
Electronite Napisano 7 Kwietnia 2023 Napisano 7 Kwietnia 2023 Myata cię wyjdzie najtaniej. Już rozumiem masz tam silnik i coś ci nie poszło ze sterowaniem? Cytuj
is200 Napisano 7 Kwietnia 2023 Autor Napisano 7 Kwietnia 2023 Dzięki za info @Electronite. Tak cała reszta Kogi z silnikiem jest ok. Rower jest fajny.Do wyrzucenia jest bateria (Ni-Mh) upierdliwe, kodowane sterowanie. Koszt konwersji w specjalizowanym, dającym gwarancję (5 lat/bateria) punkcie zł 3,470. Jedno co mnie martwi to czy nawet po zmianie napięcia z 24 V na 33V, moc silnika 350W da sobie radę z takim "ciężkim bykiem", jak ja? Nie mam jak tego sprawdzić. Nie zależy mi na mega prędkościach. Już mi się nigdzie nie spieszy. Cytuj
Electronite Napisano 7 Kwietnia 2023 Napisano 7 Kwietnia 2023 Od tego jest czujnik temperatury uzwojeń. Jak mu się zrobi za gorąco to załącza się limiter mocy. Możesz też zaprogramować limiter prądu, opcji jest multum. A obciążenie silnika i tak zależy od przełożenia na łańcuchu. Także napisz jaki tam masz kontroler i silnik. Za pewne kontroler pójdzie na śmietnik - wstawi sie ASI BAC2000 - to tego baterię w okolicy 3000Wh. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.