bartek_86 Napisano 6 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2023 Witam, mam zapytanie iż przyszykowuje sobie rower do sezonu i podczas smarowania łańcucha zauważyłem (a w zasadzie usłyszałem) że podczas BARDZO wolnego krecenia kasetą w tył - tak aby słychać było każdy pojedynczy przeskok bębenka to słychać takie delikatne (ciężko mi to opisać słowami) ale chodzi o taki dźwięk jakby ocierania się jakiś materiałów bebenka np z piaskiem, po prostu tak jakby coś dostało się do bębenka ( kurz, piasek) ewentualnie nie było w nim smaru.. Tu moje pytanie bo rower nigdy nie był myty myjkami pod ciśnieniem, czy też katowany w błocie, i tak się zastanawiam czy to normalna praca tego typu bębenka ( nie mam na tyle doświadczenia z napędami żeby to ocenić) Rower ma raczej niewielki przebieg po 2 sezonach Przeszukując sieć doczytałem że kaseta to sram nx11-50 natomiast nic o modelu bębenka nie znalazłem, piasta to src148 a rower to rockrider xc500 Może ktoś ma ten sam rower i mógł by to sprawdzić, czy podczas bardzo wolnego obracania kasety w tył też słyszy jakby szum pomiędzy kliknięciami.. Dodam, że kaseta obraca się bez oporów i brzmi jak wtedy gdy zakupiłem rower Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukkrzywy Napisano 6 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2023 Na odległość ciężko coś radzić. W pierwszej myśli wygląda to na zabrudzenie, i należałoby po prostu zdjąć bębenek. Zdejmij kasetę i palcami kręcąc sprawdź czy jest nadal szum, jak tak zdemontuj i sprawdź czy nie ma zabrudzeń. Z tego co widzę to jest Sun Ringle SRC i tam raczej bębenek będzie na maszynówkach i to też można sprawdzać czy nie szumią łożyska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 6 Kwietnia 2023 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2023 Dokładnie tak jak kolega wyżej napisał. Bębenek w Sun Ringle SRC demontuje się w bardzo prosty sposób. Demontujesz kasetę i end cap i delikatnie obracając bębenek ściągasz go. Wystarczy przeczyścić i nasmarować. Mogą ta być także zużyte łożyska, ale jeśli rower był mało eksploatowany to raczej bym je wykluczył. Dźwięk bębenka zależy w dużej mierze od ilości smaru, jaka została zastosowana do posmarowania zapadek, więc jeśli jest sucho to może być słyszalny dźwięk tarcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek_86 Napisano 7 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2023 Ok, to zakupię klucze do kasety i zdemontuję, tylko czy aby na pewno w tej piascie się go tylko wyciąga? Bo gdzieś właśnie w sieci doczytałem że w tym modelu nie ma bębenka tzw. Xd tylko jest jakiś podstawowy sram/shimano ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 7 Kwietnia 2023 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2023 Rodzaj bębenka nie ma znaczenia. Mam te koła i bębenek zmieniałem z HG na XD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 7 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2023 (edytowane) Schemat piasty Edytowane 7 Kwietnia 2023 przez PawelW84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek_86 Napisano 7 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2023 Ok, śliczne dzięki, czyli rozbiorę odtluszcze i na nowo przesmaruje zapadki i bieżnie w której pracują (pozycja 7 na rysunku) Powiedzcie mi jeszcze czy powinienem do tego kupić jakiś specjalistyczny smar czy mógł by być ten (bo taki posiadam) tj.shimano dura Ace? I jeszcze pytanie czy jak będę zakładał kasetę na bębenka to przesmarować też to miejsce? Bo doczytałem że jedni smarują a inni nie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 7 Kwietnia 2023 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2023 Nie wiem jaki jest smar Dura Ace, ale smar na zapadki bębenka nie powinien być lepki, bo poskleja zapadki i cała robota na marne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek_86 Napisano 7 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2023 Ten który mam mi osobiście wygląda na lepki 🤔 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 7 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2023 (edytowane) Ja do smarowania używam oleju przekładniowego, chyba 75w-90 . Kilka kropel pod każdą zapadkę, kilka na pierścień. Do tego troche zielonego smaru Shimano na oske i w bebenek. Jest ok, działa, olej miesza sie z tym smarem. Piasta jest dość głośna. Wcześniej używałem na zapadki i pierścień zielonego smaru do łożysk Shimano, tego najtańszego. Był ok, nie jest lepki. Ogólnie to nie smaruj tego za grubo i nie używaj lepkiego smaru jak np Motorex Feet 2000 bo może skleić zapadki. Ja zawsze jeszcze delikatnie smaruje, natłuszczam, gumowa uszczelkę wargowa np smarem silikonowym albo po prostu tym co mam pod ręką. Czasem na sucho potrafi popiskiwać Bebenek lekko oblatuje pasta przeciw zapiekaniu gwintow, gwint troche grubiej Edytowane 7 Kwietnia 2023 przez PawelW84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek_86 Napisano 7 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2023 Dzięki, zakupie smar zipp, z tego co wygooglowalem to jest typowo do zapadek bębenka, ewentualnie shimano Y3b9800, nie chce mieszać różnych smarów bo kto wie co z tego wyjdzie jak ktoś korzystał to proszę o opinię który lepszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek_86 Napisano 8 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2023 Dziś walczyłem z tym bebenkiem, oczyściłem wszystko z starego smaru i nałożyłem nowy shimano, niestety on kompletnie się do tego nie nadaje, podczas obracania kasetą jest strasznie cicho, gdy się wykona kilkanaście obrotów zaczyna być głośniej, ogólnie jakaś taka chaotyczna praca tego bębenka.. nawet zmniejszyłem ilość tego smaru i nie bardzo to zdaję egzamin.. zakupiłem inny (półpłynny smar) i w przyszłym tyg wrócę do tematu.. Ogólnie to jest tak jak by te zapadki nie nadążały wracać przez co kaseta obraca się chaotycznie (raz ciszej a raz głośniej) Teraz zastanawiam się jednak czy ten gęsty olej nie będzie lepszym rozwiązaniem.. Tylko olej wydaje mi się że w końcu przestanie smarować przez co napęd będzie pracował na sucho.. Ps. Dźwięk tego jak by ocierania bądź pracy na sucho zniknął natomiast smar którego użyłem kompletnie się do tego nie nadaję jak na moją głowę jest zbyt lepki.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.