Skocz do zawartości

[Kaseta sram nx + piasta src] rockrider xc500 praca bębenka


bartek_86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam zapytanie iż przyszykowuje sobie rower do sezonu i podczas smarowania łańcucha zauważyłem (a w zasadzie usłyszałem) że podczas BARDZO wolnego krecenia kasetą w tył - tak aby słychać było każdy pojedynczy przeskok bębenka to słychać takie delikatne (ciężko mi to opisać słowami) ale chodzi o taki dźwięk jakby ocierania się jakiś materiałów bebenka np z piaskiem, po prostu tak jakby coś dostało się do bębenka ( kurz, piasek) ewentualnie nie było w nim smaru..

Tu moje pytanie bo rower nigdy nie był myty myjkami pod ciśnieniem, czy też katowany w błocie, i tak się zastanawiam czy to normalna praca tego typu bębenka ( nie mam na tyle doświadczenia z napędami żeby to ocenić)

Rower ma raczej niewielki przebieg po 2 sezonach

Przeszukując sieć doczytałem że kaseta to sram nx11-50 natomiast nic o modelu bębenka nie znalazłem, piasta to src148 a rower to rockrider xc500

Może ktoś ma ten sam rower i mógł by to sprawdzić, czy podczas bardzo wolnego obracania kasety w tył też słyszy jakby szum pomiędzy kliknięciami..

Dodam, że kaseta obraca się bez oporów i brzmi jak wtedy gdy zakupiłem rower :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na odległość ciężko coś radzić. W pierwszej myśli wygląda to na zabrudzenie, i należałoby po prostu zdjąć bębenek. Zdejmij kasetę i palcami kręcąc sprawdź czy jest nadal szum, jak tak zdemontuj i sprawdź czy nie ma zabrudzeń. Z tego co widzę to jest Sun Ringle SRC i tam raczej bębenek będzie na maszynówkach i to też można sprawdzać czy nie szumią łożyska. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Dokładnie tak jak kolega wyżej napisał. Bębenek w Sun Ringle SRC demontuje się w bardzo prosty sposób. Demontujesz kasetę i end cap i delikatnie obracając bębenek ściągasz go. Wystarczy przeczyścić i nasmarować.

Mogą ta być także zużyte łożyska, ale jeśli rower był mało eksploatowany to raczej bym je wykluczył.

Dźwięk bębenka zależy w dużej mierze od ilości smaru, jaka została zastosowana do posmarowania zapadek, więc jeśli jest sucho to może być słyszalny dźwięk tarcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, śliczne dzięki, czyli rozbiorę odtluszcze i na nowo przesmaruje zapadki i bieżnie w której pracują (pozycja 7 na rysunku) 

Powiedzcie mi jeszcze czy powinienem do tego kupić jakiś specjalistyczny smar czy mógł by być ten (bo taki posiadam) tj.shimano dura Ace? I jeszcze pytanie czy jak będę zakładał kasetę na bębenka to przesmarować też to miejsce? Bo doczytałem że jedni smarują a inni nie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do smarowania używam oleju przekładniowego, chyba 75w-90 . Kilka kropel pod każdą zapadkę,  kilka na pierścień. Do tego troche zielonego smaru Shimano na oske i w bebenek. Jest ok, działa, olej miesza sie z tym smarem. Piasta jest dość głośna.

Wcześniej używałem na zapadki i pierścień  zielonego smaru do łożysk Shimano, tego najtańszego. Był ok, nie jest lepki.

Ogólnie to nie smaruj tego za grubo i nie używaj lepkiego smaru jak np Motorex Feet 2000 bo może skleić zapadki.

Ja zawsze jeszcze delikatnie smaruje, natłuszczam, gumowa uszczelkę wargowa np smarem silikonowym albo po prostu tym co mam pod ręką.

Czasem na sucho potrafi popiskiwać 

Bebenek lekko oblatuje pasta przeciw zapiekaniu gwintow, gwint troche grubiej

 

Edytowane przez PawelW84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś walczyłem z tym bebenkiem, oczyściłem wszystko z starego smaru i nałożyłem nowy shimano, niestety on kompletnie się do tego nie nadaje, podczas obracania kasetą jest strasznie cicho, gdy się wykona kilkanaście obrotów zaczyna być głośniej, ogólnie jakaś taka chaotyczna praca tego bębenka.. nawet zmniejszyłem ilość tego smaru i nie bardzo to zdaję egzamin.. zakupiłem inny (półpłynny smar) i w przyszłym tyg wrócę do tematu..

Ogólnie to jest tak jak by te zapadki nie nadążały wracać przez co kaseta obraca się chaotycznie (raz ciszej a raz głośniej) 

Teraz zastanawiam się jednak czy ten gęsty olej nie będzie lepszym rozwiązaniem.. 

Tylko olej wydaje mi się że w końcu przestanie smarować przez co napęd będzie pracował na sucho..

Ps. Dźwięk tego jak by ocierania bądź pracy na sucho zniknął natomiast smar którego użyłem kompletnie się do tego nie nadaję jak na moją głowę jest zbyt lepki..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...