Miro1970 Napisano 4 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2023 Szukałem odpowiedzi w innych tematach, ale będę wdzięczny za łopatologiczne wyjaśnienie - z racji małej zdolności operacyjnej mojego mózgu.🤔 1. Rama klasyczna - tylna piasta 135 mm. Kaseta 11-42 i przerzutka SLX - korba 34t SLX z linią łańcucha 150 mm - napęd 1x11. Czyli zestaw kompletny - chodzi jak należy, jedynie na najmniejszej koronce jest nieco głośne terkotanie, na moje krzywe oko łańcuch jest tu bardziej przekoszony niż na największej. Chcę z racji poprawy przełożeń zmienić na 36T Garbaruka okrągłą - offset 1.2 mm. Czy ta zębatka będzie pasować i czy linia łańcucha się wtedy poprawi na najmniejszej koronce? Nie wiem, jaki offset ma obecny oryginalny blat 34t SLX. 2. Drugi rower. Stara rama klasyczna też 135 mm. Kaseta 11-42 Deore 10s. Przerzutka Deore 5120, korba Deore 5100 z linią 52 mm (wg specyfikacji pasuje do osi 135). Napęd jest obecnie 1x10 z blatem chińskim Deckas 36t. Chodzi poprawnie, tylko na zębatce 42 czuć opory. Nie mam pojęcia, jaki offset ma ten blat Deckas - zakładali w serwisie, nie zwróciłem uwagi na opakowanie. Chcę dać z przodu blat 38 (zmieści się w ramie). Mam kupiony chiński blat VXM - jedyne oznaczenie to M8000-96. Offset nie jest podany. Będzie pasował? A jeśli nie - to jaki blat 38t (96 niesymetryczny) konkretnie mam kupić? Dodam, że koronka 11 będzie częściej używana niż 42. Z góry wielkie dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 4 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2023 (edytowane) Offset będzie zwiększał przekos łańcuha na najmniejszej koronce. Decas ma offset 0mm na korbie m5100.linia 52mm (czyli niewłaściwa). Edytowane 4 Kwietnia 2023 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 4 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2023 MOżesz spokojnie założyć, że dowolna zębatka 38T która się zmieści będzie dobra. Im bliżej ramy tym lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miro1970 Napisano 4 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2023 16 minut temu, Dokumosa napisał: Offset będzie zwiększał przekos łańcuha na najmniejszej koronce. Decas ma offset 0mm na korbie m5100.linia 52mm (czyli niewłaściwa). Czyli powinienem dać tarczę z offsetem minus 2, prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 4 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2023 IMHO problem leży w innym miejscu. Może ograniczenie wychyłu wózka zbyt rygorystyczne. Robiąc linię 52 psujesz kulturę pracy na największych koronkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miro1970 Napisano 4 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2023 Dzięki za podpowiedź. Ale pomijając wózek - jeśli w ramie nieboostowej jest linia 52 z blatem bez offsetu - to mniejsze koronki pracują lepiej niż gdyby linia była 50 mm - dobrze myślę? Nie widzę nigdzie zębatek 38t z ujemnym offsetem - wobec tego zamienię obecny blat 36t-0 mm na 38 t-0mm - i zasadniczo nic się nie pogorszy - łańcuch na mniejszych koronkach będzie pracował ok - na największych słabiej (jak teraz). Nawiasem mówiąc Shimano dopuszczcza tę korbę z linią 52 mm do ramy niebostowej, więc chyba dopuszcza taki przekos na dużych koronkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 4 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2023 Dobrze myślisz ale przekos jest bardziej slyszalny/odczuwalny na największych koronkach. No i shimano nie tyle dopuszcza co oddało cieply mocz na użytkowników starszych ram. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miro1970 Napisano 4 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2023 (edytowane) No tak. Wobec tego odnośnie roweru nr 1 na SLX zastanowię się, czy dać ten blat 36t z offsetem 1.2 Garbaruk czy z offsetem 0 Banlessa. Zakładam, że oryginalny blt SLX 34t ma offset 0. Edytowane 4 Kwietnia 2023 przez Miro1970 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leejoonidas Napisano 4 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2023 Oryginalny blat SLX 34t ma 2,5mm offset-u. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miro1970 Napisano 4 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2023 (edytowane) Bardzo dziękuję! Zerknąłem na specyfikację tarcz Garbaruka - 34T nieboost ma offset 2.2 - czyli prawie tyle samo co SLX. Im więcej zębów u Garbaruka, tym mniejszy offset - więc zakładam, że Garbaruk nieboost 36t z offsetem 1.2 ma ten offset proporcjonalnie dobrany i blat będzie mi pasował.☺️ A odnośnie roweru nr 2 tarcza Garbaruka nieboost 38t ma offset minus 1.6 - czyli żeby poprawić linię łańcucha na korbie M5100 z 52 na powiedzmy 50, musiałbym znaleźć blat 38T z minus 3.6 mm. Hmm... I analogicznie - jeśli Garbaruk w 36T ma 1.2 mm - to chyba mogę założyć, że dla skorygowania linii z 52 na 50 obecnie założona tarcza Deckasa 36T z offsetem 0 mm jest ok (idealnie powinno być minus 0.8). Tak myślę na głos, może ktoś to przeczyta i mnie poprawi ewentualnie. Edytowane 4 Kwietnia 2023 przez Miro1970 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leejoonidas Napisano 4 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2023 (edytowane) Bardzo kombinujesz z tymi zębatkami, szukasz zębatki z takim offset-em jaki nie jest dostępny. Kup w sklepie podkładki i komplet nowych dłuższych śrub i będziesz mógł ustawić sobie offset zębatki przez podłożenie podkładek. Edytowane 4 Kwietnia 2023 przez leejoonidas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miro1970 Napisano 4 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2023 (edytowane) No tak. Prostsze rozwiązania najlepsze. Tak zrobię - najmniejszy offset dostępny + śruby i podkładki. Dzięki za naprostowanie myślenia. Edytowane 4 Kwietnia 2023 przez Miro1970 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miro1970 Napisano 5 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2023 Przy okazji jeszcze pytanie, bo nie znalazłem jasnej odpowiedzi: Dlaczego przednie tarcze do ram boost mają ok. 3 mm większy offset od tarcz do ram tradycyjnych? Przecież, o ile rozumiem, już same korby boost mają szerzej rozstawione mocowania/pałąki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.