Miro1970 Napisano 4 Kwietnia 2023 Napisano 4 Kwietnia 2023 Szukałem odpowiedzi w innych tematach, ale będę wdzięczny za łopatologiczne wyjaśnienie - z racji małej zdolności operacyjnej mojego mózgu.🤔 1. Rama klasyczna - tylna piasta 135 mm. Kaseta 11-42 i przerzutka SLX - korba 34t SLX z linią łańcucha 150 mm - napęd 1x11. Czyli zestaw kompletny - chodzi jak należy, jedynie na najmniejszej koronce jest nieco głośne terkotanie, na moje krzywe oko łańcuch jest tu bardziej przekoszony niż na największej. Chcę z racji poprawy przełożeń zmienić na 36T Garbaruka okrągłą - offset 1.2 mm. Czy ta zębatka będzie pasować i czy linia łańcucha się wtedy poprawi na najmniejszej koronce? Nie wiem, jaki offset ma obecny oryginalny blat 34t SLX. 2. Drugi rower. Stara rama klasyczna też 135 mm. Kaseta 11-42 Deore 10s. Przerzutka Deore 5120, korba Deore 5100 z linią 52 mm (wg specyfikacji pasuje do osi 135). Napęd jest obecnie 1x10 z blatem chińskim Deckas 36t. Chodzi poprawnie, tylko na zębatce 42 czuć opory. Nie mam pojęcia, jaki offset ma ten blat Deckas - zakładali w serwisie, nie zwróciłem uwagi na opakowanie. Chcę dać z przodu blat 38 (zmieści się w ramie). Mam kupiony chiński blat VXM - jedyne oznaczenie to M8000-96. Offset nie jest podany. Będzie pasował? A jeśli nie - to jaki blat 38t (96 niesymetryczny) konkretnie mam kupić? Dodam, że koronka 11 będzie częściej używana niż 42. Z góry wielkie dzięki. Cytuj
Dokumosa Napisano 4 Kwietnia 2023 Napisano 4 Kwietnia 2023 (edytowane) Offset będzie zwiększał przekos łańcuha na najmniejszej koronce. Decas ma offset 0mm na korbie m5100.linia 52mm (czyli niewłaściwa). Edytowane 4 Kwietnia 2023 przez Dokumosa Cytuj
uzurpator Napisano 4 Kwietnia 2023 Napisano 4 Kwietnia 2023 MOżesz spokojnie założyć, że dowolna zębatka 38T która się zmieści będzie dobra. Im bliżej ramy tym lepiej. Cytuj
Miro1970 Napisano 4 Kwietnia 2023 Autor Napisano 4 Kwietnia 2023 16 minut temu, Dokumosa napisał: Offset będzie zwiększał przekos łańcuha na najmniejszej koronce. Decas ma offset 0mm na korbie m5100.linia 52mm (czyli niewłaściwa). Czyli powinienem dać tarczę z offsetem minus 2, prawda? Cytuj
Dokumosa Napisano 4 Kwietnia 2023 Napisano 4 Kwietnia 2023 IMHO problem leży w innym miejscu. Może ograniczenie wychyłu wózka zbyt rygorystyczne. Robiąc linię 52 psujesz kulturę pracy na największych koronkach. Cytuj
Miro1970 Napisano 4 Kwietnia 2023 Autor Napisano 4 Kwietnia 2023 Dzięki za podpowiedź. Ale pomijając wózek - jeśli w ramie nieboostowej jest linia 52 z blatem bez offsetu - to mniejsze koronki pracują lepiej niż gdyby linia była 50 mm - dobrze myślę? Nie widzę nigdzie zębatek 38t z ujemnym offsetem - wobec tego zamienię obecny blat 36t-0 mm na 38 t-0mm - i zasadniczo nic się nie pogorszy - łańcuch na mniejszych koronkach będzie pracował ok - na największych słabiej (jak teraz). Nawiasem mówiąc Shimano dopuszczcza tę korbę z linią 52 mm do ramy niebostowej, więc chyba dopuszcza taki przekos na dużych koronkach. Cytuj
Dokumosa Napisano 4 Kwietnia 2023 Napisano 4 Kwietnia 2023 Dobrze myślisz ale przekos jest bardziej slyszalny/odczuwalny na największych koronkach. No i shimano nie tyle dopuszcza co oddało cieply mocz na użytkowników starszych ram. Cytuj
Miro1970 Napisano 4 Kwietnia 2023 Autor Napisano 4 Kwietnia 2023 (edytowane) No tak. Wobec tego odnośnie roweru nr 1 na SLX zastanowię się, czy dać ten blat 36t z offsetem 1.2 Garbaruk czy z offsetem 0 Banlessa. Zakładam, że oryginalny blt SLX 34t ma offset 0. Edytowane 4 Kwietnia 2023 przez Miro1970 Cytuj
leejoonidas Napisano 4 Kwietnia 2023 Napisano 4 Kwietnia 2023 Oryginalny blat SLX 34t ma 2,5mm offset-u. Cytuj
Miro1970 Napisano 4 Kwietnia 2023 Autor Napisano 4 Kwietnia 2023 (edytowane) Bardzo dziękuję! Zerknąłem na specyfikację tarcz Garbaruka - 34T nieboost ma offset 2.2 - czyli prawie tyle samo co SLX. Im więcej zębów u Garbaruka, tym mniejszy offset - więc zakładam, że Garbaruk nieboost 36t z offsetem 1.2 ma ten offset proporcjonalnie dobrany i blat będzie mi pasował.☺️ A odnośnie roweru nr 2 tarcza Garbaruka nieboost 38t ma offset minus 1.6 - czyli żeby poprawić linię łańcucha na korbie M5100 z 52 na powiedzmy 50, musiałbym znaleźć blat 38T z minus 3.6 mm. Hmm... I analogicznie - jeśli Garbaruk w 36T ma 1.2 mm - to chyba mogę założyć, że dla skorygowania linii z 52 na 50 obecnie założona tarcza Deckasa 36T z offsetem 0 mm jest ok (idealnie powinno być minus 0.8). Tak myślę na głos, może ktoś to przeczyta i mnie poprawi ewentualnie. Edytowane 4 Kwietnia 2023 przez Miro1970 Cytuj
leejoonidas Napisano 4 Kwietnia 2023 Napisano 4 Kwietnia 2023 (edytowane) Bardzo kombinujesz z tymi zębatkami, szukasz zębatki z takim offset-em jaki nie jest dostępny. Kup w sklepie podkładki i komplet nowych dłuższych śrub i będziesz mógł ustawić sobie offset zębatki przez podłożenie podkładek. Edytowane 4 Kwietnia 2023 przez leejoonidas Cytuj
Miro1970 Napisano 4 Kwietnia 2023 Autor Napisano 4 Kwietnia 2023 (edytowane) No tak. Prostsze rozwiązania najlepsze. Tak zrobię - najmniejszy offset dostępny + śruby i podkładki. Dzięki za naprostowanie myślenia. Edytowane 4 Kwietnia 2023 przez Miro1970 Cytuj
Miro1970 Napisano 5 Kwietnia 2023 Autor Napisano 5 Kwietnia 2023 Przy okazji jeszcze pytanie, bo nie znalazłem jasnej odpowiedzi: Dlaczego przednie tarcze do ram boost mają ok. 3 mm większy offset od tarcz do ram tradycyjnych? Przecież, o ile rozumiem, już same korby boost mają szerzej rozstawione mocowania/pałąki. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.