bladawiec Napisano 4 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2023 Cześć, pytanie mam banalne, jak w tym modelu zwiększyć skok klamki? Klamka zarówno w przednim i tylnym hamulcu łapie niemalże natychmiast, skok jest minimalny. Rozpierałem klocki odpowiednim do tego narzędziem po kilku ruchach klamki ona zaczyna łapać od razu i jest słaba modulacja. Wyjmowałem okładziny i czyściłem niewielką ilością oleju na pędzelku rozpierając i ściskając same tłoczki. doradzi ktoś coś? Zanim zacznę się bawić w przelewanie płynu upuszczanie itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 4 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2023 Ten model nie ma regulacji Free Stroke. Jesteś pewien, że są założone odpowiedniej grubości tarcze i/lub klocki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bladawiec Napisano 4 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2023 (edytowane) Na początku przez ponad pół roku wszystko działało w porządku, więc nie przypuszczam, żeby teraz było coś nie tak z tym o czym piszesz. Mam takie same w drugim rowerze i tam wszystko nadal działa bez zarzutu. Klocki są w oryginale, takie jak były od nowości. To są w ogóle prawie nowe hamulce. Edytowane 4 Kwietnia 2023 przez sznib nie cytujemy posta poprzedzajacego w całości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 4 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2023 Te hamulce mają łapać od razu co może być "szokiem" dla kogiś kto ma pierwszy raz styczność z klamkami ServoWave. W 6 rowerach mam klamki z tą "technologią" i nigdy nie miałem problemu z brakiem modulacji itp. - IMHO to kwestia złych nawyków. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 4 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2023 Masz zaciski do serwisu lub wymiany. Tłoki są zatarte i/lub uszczelki dziabnięte i tłoczki się nie cofają po zwolnieniu dźwigni. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek.B Napisano 4 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2023 Nic nie przelewaj. Może wystarczyć minimalne upuszczenie płynu. Wsadź rozpychacz między klocki i rozpychając je odkręć minimalnie śrubę od zbiornika na klamce, aż wypłynie trochę płynu. Zakręć trzymając klocki rozepchnięte, wytrzyj klamkę, poskładaj, i sprawdź efekt. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 4 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2023 Jeśli tloki w zacisku swobodnie pracują to często wystarczy je cofnąć do pozycji nominalnej z odkręconą śrubą do odpowietrznia na klamce. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek.B Napisano 4 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2023 I jeszcze pytanie, czy siedzi tam płyn taki jak powinien, czy może kiedyś kombinowałeś z wymianą na coś innego niż taki jak trzeba? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bladawiec Napisano 4 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2023 Dziękuję wszystkim za szybkie odpowiedzi i rady. Idąc za waszymi radami upuszczę trochę krwi :). 1 minutę temu, Maciek.B napisał: I jeszcze pytanie, czy siedzi tam płyn taki jak powinien, czy może kiedyś kombinowałeś z wymianą na coś innego niż taki jak trzeba? Nic nie było kombinowane, płyn w oryginale jaki był od nowości zalany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolek Napisano 4 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2023 Raczej nie powinieneś upuszczać oleju skoro piszesz że klamka zaczyna "łapać" twardo dopiero po kilku krotnym jej naciśnięciu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bladawiec Napisano 4 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2023 Ale to tylko po rozwarciu okładzin przyrządem pierwszy raz. Potem to już tak jak pisałem cały czas od pierwszej próby hamowania twardo i bardzo mały ledwie wyczuwalny skok klamki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 4 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2023 Naciskasz dźwignię, tłoczki są popychane w stronę tarczy. Powrót powinien odbyć się w tym samym zakresie. Jednak tłoki nie wracają tyle ile wyszły czyli masz je bliżej tarczy, przestrzeń robocza się zmniejsza. Kolejne nacisnięcie dźwigni nie wysuwa tłoków tyle samo bo są już dużo bliżej, czyli do dociśnięcia klocków do tarczy wystarczy znacznie krótszy ruch dźwigni, czyli odczuwalnie ma ona zerowy lub minimalny zakres ruchu. Z doświadczenia- szansa na zrobienie czegoś z tym jest wątpliwa. Wymiana uszczelek to podejście nr1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bladawiec Napisano 4 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2023 59 minut temu, tobo napisał: Naciskasz dźwignię, tłoczki są popychane w stronę tarczy. Powrót powinien odbyć się w tym samym zakresie. Jednak tłoki nie wracają tyle ile wyszły czyli masz je bliżej tarczy, przestrzeń robocza się zmniejsza. Kolejne nacisnięcie dźwigni nie wysuwa tłoków tyle samo bo są już dużo bliżej, czyli do dociśnięcia klocków do tarczy wystarczy znacznie krótszy ruch dźwigni, czyli odczuwalnie ma ona zerowy lub minimalny zakres ruchu. Z doświadczenia- szansa na zrobienie czegoś z tym jest wątpliwa. Wymiana uszczelek to podejście nr1. To możliwe, że tarcze tak mocno przez pół roku użytkowania dostały tak mocno w d... , że wymagana jest wymiana uszczelek na tłoczkach i to zarówno z przodu i z tyłu identycznie, na wszystkich czterech tłokach? Rower jeżdżony w zimie może i to by się zgadzało sam już nie wiem? Tłoczki chodzą lekko i w miarę równomiernie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 4 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2023 To łajno od shimano. Nie ma znaczenia ile mają przebiegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leejoonidas Napisano 4 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2023 I w tym momencie wszyscy użytkownicy hamulców Shimano zamarli z przerażenia, lecz po chwili namysłu stwierdzili że jednak to nieprawda. 1 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 4 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2023 Oświeć mnie co jest nieprawdą? Że shimano to łajno? Nie wnikam w twoje doświadczenie, bazuję na własnym jako użytkownika i pracownika/właściciela serwisu. Zakładając że własnymi doświadczeniami się dzielimy to raczej użytkownicy tego forum nie będą wkręcać innych użytkowników. Z części do hamulców mam na stanie przynajmniej jeden zestaw klocków do popularnych na rynku hamulców oraz , stale, 5-10 zacisków shimano. Największe wzięcie mają deore, mt 401, 105tki i ultegry z szosowych. Wielkim biznesem nie jestem ale i tak rocznie wymieniam kilkadziesiąt sztuk. Problem opisany w tym temacie jest znany od początku romansu shimano z heblami hydraulicznymi. Guma używana do produkcji uszczelek współpracujących z olejem mineralnym jest wrażliwa np na temperatury , w zimie sprowadza się to w przypadku wielu sztuk do takiego zjawiska jak opisane tu. Kilka razy zerknąłem się z heblami S w których skok klamki zmalał blisko do zera tak jak w opisanym tu przypadku i nie miało to nic wspólnego z niskimi temperaturami. Gdyby moje sugestie o kałowej jakości siemano były nieprawdą to chińczycy nie robiliby biznesu na tłoczkach do zacisków, dźwigni oraz na uszczelkach. W Polsce też ktoś zatrybił że to może być niezły interes i takie oferty jak na Aliexpress pojawiły się także na allegro. Jeśli autor tematu znajdze inną przyczynę niż podałem- brawo on. Zawsze można zacząć od serwisu zacisków i ich rozbiórki, bez wkładu w części zamienne. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bladawiec Napisano 5 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2023 (edytowane) Naszła mnie takowa myśl, czy grzebać przy hamulcach do tego stopnia aby wymieniać uszczelki (gdyby zaszła taka potrzeba), skoro są na gwarancji? Skoro są na gwarancji, to czy gwarancja takie coś obejmuje? wiem, że to pytania do sprzedawcy. ale zanim je do niego napiszę, to pozwolę sobie je zadać do was, jak to wygląda w praktyce, o ile ktoś takie usterki reklamował? Na ile gwarancja dopuszcza grzebanie przy hamulcach? Wymiana klocków no to jasne. Ale Wymian uszczelek itp. tu już mam wątpliwość. Edytowane 5 Kwietnia 2023 przez bladawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 5 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2023 Chociażby ze względu na to, że ów uszczelki nie są dostępne do hamulców shimano to GW ich nie obejmuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 5 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2023 Masz cztery "części zamienne" do shimano: zacisk, przewód, dźwignia hamulcowa i, tylko do niektórych, sama "łopatka" dźwigni. Drobnica nie jest oferowana poza śrubami przyłączeniowymi. Gwarancja oczywiście że obejmuje problem o którym piszesz tym bardziej że hamulec ma tylko kilka miesięcy. Sprzedawca powinien rozwiązać ten problem a jeśli rower masz zadbany to nie będzie miał punktu zaczepienia żeby roszczenie odrzucić. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 5 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2023 Miałem na myśli gwarancja przepada jeśli uszczelki zacisków zostaną wymienione przez użytkownika właśnie ze względu na to, że fabryczne uszczelki nie są oferowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bladawiec Napisano 7 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2023 Powalczyłem wczoraj z przednim, bo w moim odczuciu bardziej twarda ta klamka w nim była, więc zacząłem od przedniego. Kilkukrotnie tłoczki rozsuwałem i po założeniu okładzin i koła z tarczą podejmowałem próby pracy hamulca i jak się tak dosunęły okładziny w końcu blisko tarczy, to klamka dalej twarda, może około 10 % zakres ruchu się poprawił ale to mało wyczuwalne i bardziej sugestywne, że coś się poprawiło. Oczywiście wcześniej poluzowałem zaślepkę przy klamce do odpowietrzania. Tak, że tobo ma rację, że hamulce są mało odporne na zimowe warunki plus do tego sól wilgoć itp. Nie pozostaje mi nic innego, jak tylko reklamować hamulce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artwro Napisano 7 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2023 Przeraża mnie to że zawodowiec musi udowadniać laikowi że nie jest tak jak on myśli.To tak poza konkursem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bladawiec Napisano 11 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2023 Artwro - czy mógłbyś rozwinąć zwoją wypowiedź? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.