pawelszm Napisano 3 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2023 Temat troche nietypowy. Pod koniec 2022 kiedy sezon sie skonczyl, kupilem w Decathlonie dwa rowery z myślą o spedzaniu wolnego czasu na swierzym powietrzu w sezonie letnim 2023 oraz z przeznaczeniem na przejazdzki poza asfaltem. Czyli np drogi leśne, wycieczka rowerem w rejony górskich dolinek np do doliny Chochołowskiej czy Kościeliska. Padło na: XC100, ktory był wtedy na promocji XC500, ktorego ostatnia sztuke udalo mi sie znalezc na wyprzedazy XC500 nie ma juz w sklepach, wiec zamieszczam odnosnik do specyfikacji z Decathlona UK. Generalnie to wersja z jasno-niebieska ramą. Teraz najblizszym odpowiednikiem jest Race 740. W przypadku XC100 udalo sie kupic wersje z 2xDeore zamiast Microshift/Prowheel. Moje pytania sa nastepujace: - co bedzie lepsze do w/w zastosowan? XC100 czy XC500? Jest sens doplaty biorac pod uwage ze XC100 kosztował mnie ok 3800 a XC500 ok 6000 ? - moze lepiej oddac/sprzedac oba i poszukac np AM100S ? Tutaj troche przespałem temat, AM był chwile temu za ~7200 a teraz jest juz o 1000 wiecej - czy koszt serwisu sram bedzie sporo wiekszy od deore? w przypadku xc500 vs xc100 Z gory dzieki za pomoc nie do konca wtajemniczonemu amatorowi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kettler Napisano 3 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2023 co bedzie lepsze do w/w zastosowan? XC100 czy XC500? Jest sens doplaty biorac pod uwage ze XC100 kosztował mnie ok 3800 a XC500 ok 6000 ? Biorąc pod uwagę zastosowania o, których piszesz nie ma różnicy. - moze lepiej oddac/sprzedac oba i poszukac np AM100S ? Na pewno lepszy byłby rower o bardziej komfortowej pozycji i amortyzacji. - czy koszt serwisu sram bedzie sporo wiekszy od deore? w przypadku xc500 vs xc100 Będą porównywalne 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 4 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2023 12 godzin temu, pawelszm napisał: moze lepiej oddac/sprzedac oba i poszukac np AM100S ? Odnośnie fulla to musisz sobie sam odpowiedzieć, ale z tych dwóch, jeżeli kasa pozwala, to nawet się nie zastanawiaj i zostawiaj XC 500 - lepszy amortyzator, napęd z szerszym zakresem przełożeń, lepsze hamulce i zapewne lepsze koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelszm Napisano 16 Maja 2023 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2023 (edytowane) Dziekuje za pomoc! Z dwojki XC100/XC500 zostawilem XC500 natomiast XC100 zwrocilem. Caly czas mysle jeszcze nad jakims fullem ktory mialby pozycje mniej pochylona i bardziej zrelaksowana do luznych przjezdzek ew czegos szybszego. AM100S niestety mocno podrozal rok do roku, zreszta jak wszystko inne, nie wiem czy obecnie jest faktycznie wart tej kwoty. Zastanawiam sie obecnie ewentualnie nad zwrotem XC500, dolozeniem i zamowieniem Radon Skeen Trail AL 7.0 w kwocie ok 8.000 https://www.radon-bikes.de/en/mountainbike/fullsuspension/skeen-trail-al/skeen-trail-al-70/ Co uwazacie o tym Radonie? Niestety nie mialem nigdy fulla, wiem ze koszty serwisu sa wieksze, natomiast troche obawiam sie jednak roweru XC z racji jego charakteru. Nie probowalem jeszcze jezdzic na XC poza krotka przejazdzka w po sali w sklepie ale to raczej nie jest miarodajne. PS - poza potencjalnym XC/Full mam jeszcze rower fitness (Cube SL Road) Edytowane 16 Maja 2023 przez pawelszm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NerfMe Napisano 16 Maja 2023 Udostępnij Napisano 16 Maja 2023 Jak się zdecydujesz na fulla to, wydaje mi się, że ciężko znaleźć na ten moment lepsza ofertę niż ten Radon. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 16 Maja 2023 Udostępnij Napisano 16 Maja 2023 Tym bardziej, że on to teraz chyba kosztuje 6500 zł 😀. A nawet jakby kosztował 8000 to i tak zdecydowanie lepszy wybór niż AM 100S. Ja do HT raczej już nie wrócę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelszm Napisano 16 Maja 2023 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2023 8 minut temu, NerfMe napisał: Jak się zdecydujesz na fulla to, wydaje mi się, że ciężko znaleźć na ten moment lepsza ofertę niż ten Radon. Dzieki, wlasnie zaczalem ostatnio mocno sie zastanawiac czy XC jest jednak dobrym wyborem i sklaniac sie bardziej w strone fulla. Musze podjechac do jakiegos sklepu i przymierzyc sie do roweru o takiej geometrii / tego typu (full). 6 minut temu, chudzinki napisał: Tym bardziej, że on to teraz chyba kosztuje 6500 zł 😀. A nawet jakby kosztował 8000 to i tak zdecydowanie lepszy wybór niż AM 100S. Ja do HT raczej już nie wrócę. Z tego co pamietam to kiedys pisales ze miales XC500, dobrze pamietam? Jakie wrazenia, ew teraz jezeli czegos innego uzywasz to jak porownujesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 16 Maja 2023 Udostępnij Napisano 16 Maja 2023 Miałem, ale nie jeździłem. Oddałem i zostałem z AM 100S, ale wtedy kosztował 6,5 🙂. Skok zmniejszyłem ze 150 na 130 mm, bo chciałem zobaczyć jak to jest jak się obniży kokpit o 2 cm, więc teraz to taki trail na dobrych sterydach jak to mawiał @wkg. Organizm się szybko przyzwyczaił i tak zostawiłem. Nie jeżdżę już żadnym HT. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelszm Napisano 17 Maja 2023 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2023 Prawdopodobnie zdecyduje sie jednak na tego Radona. Wolałbym zeby to byl rower ktory da na tyle komfortu z jazdy na ile sie w tym wypadku da, jak chodzi o tłumienie oraz pozycje za kierownica. Nie bede sie nigdzie ścigał w XC wiec wybor roweru XC moze nie do konca byc trafiony. Na szczescie w Decathlonie mam rok czasu na zwrot a XC500 jeszcze nie uzywalem wiec to prosta sprawa. Kilka pytan ktore mam odnosnie tego Radona... https://www.radon-bikes.de/en/mountainbike/fullsuspension/skeen-trail-al/skeen-trail-al-70/ 1. Czy tutaj geometria bedzie skutkowala w pozycji mniej lezacej niz w XC500? 2. Jak myslicie jaki rozmiar ramy? Dla wzrostu 170 cm i przekroku ok 74 cm obrazek z rozmiarami na stronie sugeruje 16'', prosty kalkulator ze strony Radona liczy glownie po przekroku i dla 74 sugeruje 17'' (dla 73 cm juz 16''). Sa tylko parzyste rozmiary ramy w zwiazku z czym skłaniam sie ku 16'' a nie 18'' 3. Hamulce - Magura MT Thirty Custom. Jak wyglada kwestia serwisu, zmiany tarcz/klockow? Pewnie bardziej popularne Shimano maja wieksza dostepnosc czesci i wieksza swiadomosc serwisantow, czy te Magury beda problematyczne w serwisie i utrzymaniu? 4. Serwis gwarancyjny - wiecie moze jak to wyglada w przypadku Radona jezeli jakis komponent sie zepsuje lub cos sie stanie z ramą, jest w Polsce jakis punkt serwisowy czy trzeba to zalatwiac zdalnie z wysylka calosci? Z gory dzieki za świetną pomoc, jak zwykle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 17 Maja 2023 Udostępnij Napisano 17 Maja 2023 (edytowane) Ad. 1. Zdecydowanie tak, ale w większym stopniu przez oryginalnie zamontowany mostek i kierownicę niż przez samą geometrię. Ad. 2. Wg mnie 16-tka ze względu na sztycę regulowaną, ale 18-tka nie wydaje się szczególnie duża. Rozmiarówka AM 100S jest zdecydowanie większa. Ad. 3. Nie mam pojęcia. Ad. 4. Dopytaj https://www.radon-bikes.de/en/service/service-partner/?tx_ccccspots_ccccspotsmap[action]=list&tx_ccccspots_ccccspotsmap[controller]=Address&cHash=db76db7bf4b486cccf268cb31bf72a4a Edytowane 17 Maja 2023 przez chudzinki 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.