Skocz do zawartości

[korba] Trek Dual Sport 3 - hałas w okolicy korby


Silence

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

W zeszły piątek otrzymałem nowy rower Trek Dual Sport 3. 
 

Dziś po raz pierwszy udało mi się wyjechać oraz przetestować sprzęt. 
 

Jest to mój pierwszy rower tego typu ale niepokoi mnie dźwięk, który wydobywa się z okolic korby podczas jazdy. 

Trek Dual Sport 3 - film podczas jazdy (hałas)


Pytanie do Was, czy tak rzeczywiście ma być?

Rower został zakupiony na stronie dobrerowery.pl

Zakupiony rower

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, WaGiant napisał:

Mnie też to brzmi jak ocieranie klocków o tarczę . Dla pewności zapytam - jeśli jedziesz bez pedałowania to nie ma tego odgłosu ?

W odpowiedzi na pytanie, podczas jazdy bez pedałowania również pojawia się ten dźwięk. 

 

1 godzinę temu, FigoiFago napisał:

Klocki ocierają o tarczę. Podczas jazdy wciśnij delikatnie hamulce i sprawdź czy dźwięk znika. 

Podczas jazdy i lekkim wciśnięciu hamulca przedniego lub tylnego dalej słychać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli podczas jazdy bez pedałowania też ociera to nie mogą być korby czy w ogóle napęd . Coś ociera przy kołach . Nie masz jakichś błotników ? A może zaciski w kołach nie są dobrze dokręcone ? To by nawet tłumaczyło dlaczego rower podniesiony do góry nie hałasuje , a pod obciążeniem tak . Jest jeszcze możliwość że ważysz 120kg , a koła są słabe .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@marcesco, ale autor już to robił...

@Silence, zawsze możesz odkręcić najpierw przednią tarczę i się przejechać, a później tylną tarczę i znowu się przejechać. Tylko żebyś nie nacisnął klamki bez zamontowanej tarczy albo włóż taką specjalną blokadę między klocki. Może dostałeś z rowerem.

W ten sposób wyeliminujesz całkowicie hamulce, a jeżeli to one (na co stawiam) to będziesz wiedział który to 🙂.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli masz luz na widelkach i koło przestawia się podczas zamykania szybkozamykacza, to za każdym razem będziesz po ściągnięciu Koła miał problem z ocierającą tarczą. Ustaw tak szybkozamykacz żeby jak najlepiej docisnal koło i wtedy wyreguluj  zacisk. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się tak łatwo mówi ustaw tak żeby za każdym razem grało. Sztywne osie rozwiązują ten problem. Miałem takie szybkozamykacze co w poście. Same zmieniały swoje położenie między tarcza a zaciskiem mimo poprawnego ustawienia jedno wielkie dziadostwo tyle powiem. Wtedy mi jedna osoba doradziła kup zaciski dt Swiss będzie to się trzymac i co trzyma się już tyle czasu. Dlatego jak widzę zwykle zaciski zaraz to wyrzucam i kupuje dt Swiss. W szosie to samo było czułem ewidentnie że koło pracuje podczas wchodzenia w zakręty. Kupiłem rws dt Swiss i nagle się sztywno zrobiło. Także cena ich że jeden ponad 100 zł nie bierze się z niczego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...