Skocz do zawartości

[Koła] budżetowe koła 29cali - jakie piasty?


Rafał87

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Rozmyślam nad drugim kompletem kół do mojego ścieżkowca gdyż nie chce mi się przekładać opon zalanych mleczkiem, dużo z tym paprania. Na co dzień jeżdżę na nizinach i tu mam oponki 2.0-2.2 a na góry 2.4. Wypady w góry zdarzają się spontanicznie a wtedy nie ma czasu bawić się z mleczkami, uszczelnieniami itp.

Obecne koła to nic specjalnego, piasty mają napis marin ale na stronie producent podaje że to formula. obręcze marin (wew. szerokość 29mm)

Koła 29cali w standardzie 15x110 i 12x148, bębenek standardowy pod 11biegów

Obręcze upatrzyłem sobie Dartmoor tomcat (32 otwory) (wew szerokosc 28mm)

szprychy i nyple coś się chyba wybierze typu DT champion lub cos od sapim

i piasty największy problem bo mocowanie centerlock bardzo chyba ogranicza wybór

DT - za drogie, jakiegoś taniego badziewia też nie chcę więc myślę nad Deore M6010-B, XT M8010-B, na przód jeszcze coś takiego znalałem: Novatec NT-CLD791SB B15 CL, niestety na tył od novateca nic nie znalazłem na 12x148 z centerlock'iem i zwykłym bębenkiem

Nie wiem czy ten novatec przyzwoity ale na przód go dać a na tył deore? może warto doplacić na tył do XT? Miałem dawno temu piasty xt z których byłem zadowolony ale jak z jakością w dzisiejszych czasach to nie wiem.

Co polecacie z budżetowych piast? :) poskładanie kół problemem nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pełną ofertę Novatec`ków dostaniesz u użytkownika Myken na allegro (na facebook`u "koło-koła"). Sporo ma też https://www.rowerowyraj.pl/

Ja tam sobie chwalę piasty XT z serii M8100.

Z Novatec`ka do ścieżkowca na przód brałbym CLD 791 a na tył CLD 902. 

902 względem 792 ma mocniejszą oś (stalowa) oraz posiada możliwość założenia bębenka microspline.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie zmontowałem takie koła o jakie ci chodzi. Koszt ? Wyrobiłem się w cenie poniżej 1000 zł. A oto co zastosowałem.

  1. Obręcze szerokie jak na ścieżkowca przystało  Rodi Tryp 35 Enduro MTB 32. Średnica wewnętrzna 35mm. Na Allegor są po 109 zł/szt. Moim zdaniem rewelacja !
  2. Piasty Shimano pod centerlok, przód  EHBMT410B i tył FH-MT410-B. To najlepsze piasty Shimano. Obie na łożyskach maszynowych !!! Mam takie w fabrycznych kołach mojego Gianta Trance X i nic ich nie jest w stanie zabić. Cena piast od 140 zł za tył do 180 zł za przód.
  3. Szprychy Sapim klasyczne dwójki oraz mosiężne nyple.
  4. Robota serwisu 200 zł.

Jak widać można. 

Edytowane przez dlmtb
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tryp 30 pewnie by mi w zupełności wystarczyły, w końcu i tak na te koła pójdą węższe oponki maks 2,25.

przednia HB-MT410B w podobnej cenie do novateca D791, tył FH-MT410-B odpada bo bebenek microspline.
Shimano z tego co szukam to nie ma piasty tylnej na maszynówkach ze zwykłym bębenkiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Shimano z tego co szukam to nie ma piasty tylnej na maszynówkach ze zwykłym bębenkiem?

Nie.
Myślałem że ty chcesz składać koła do trailowego haratania.
Jeśli mają to być koła pod wąskie opony to z tych propozycji będą koszmarne kowadła.

Składaj zestaw z piast novatec 791/792, szprychy sapim d-light lub sapim race, nyple aluminiowe sapim polyax, obręcze mogą być wspomniane tomcaty. Fajne są tez Ryde Trace 25, co jakiś czas wypływają na allegro po 199zł.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomcaty, które pierwotnie chciałeś są znacznie lżejsze i calkiem dobrze się trzymają (mój syn robi na tym drugi sezon w ht ścieżkowcu). Pierwotnie byly na piastach mt410 ale już tył jest na d792sb-b12 (shimano nie przetrwało niecałych 4m-cy garażowania). Przód też pprzeplotę jak znajde wolną godzinę.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

To jeszcze takie pytanie mam do użytkowników dwóch kompletów kół z piastami różnych producentów.

1. Czy przy sztywnych ośkach zmieniając koła na inne zmienia wam się położenie tarczy względem zacisku hamulca że trzeba regulować zacisk?

2. to samo tylko dotyczące kasety, zdarza wam się że trzeba przerzutkę trochę przestawić?

Bo zastanawiam się jak różni producenci trzymają wymiary położenia punktów mocowania tarczy i kasety

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...