Skocz do zawartości

[napęd przód] wymiana w Dual Sport 3


andrzej.b

Rekomendowane odpowiedzi

Otrzymałem w prezencie TREK Dual Sport 3 w konfiguracji - https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-dual-sport/dual-sport/dual-sport-3-gen-4/p/35104/?colorCode=red , w poprzednim rowerze miałem z przodu trzy blaty, tutaj jest jeden. Trochę mnie to męczy, chętnie zlecę wymianę tego jednego na podwójny, czy możecie poradzić na co powinienem się zgodzić, zapewne powinno to być SHIMANO Deore tak jak tył, ale dokładnie co, poradźcie.

Edytowane przez andrzej.b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki urok jednoblatowców ale czy warta wymiana? Wiadomo 2 x z przodu robi mniejsze przekosy łańcucha, żyje to dłużej ale masz przynajmniej prosta regulacje bo tylko tylna przerzutkę. 

MIHAU nie koniecznie bo pojedziesz 45 km/h jest to męczące wiem bo mam u siebie 2 x 10 ale te 30 km/h polecisz chwilę. Poza tym taki rower to nie jest do tego żeby bić rekordy prędkości tylko wyszaleć się po lasach i nie tylko. Do  bicia prędkości mam szosę 🙂 Dwa blaty mam bo w moim terenie tak mi wygodniej się jeździ. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście nie wyobrażam sobie roweru trekkingowego z takim zakresem przełożeń. 
Pierwsze co musisz sprawdzić to jaki masz rodzaj suportu i szerokość mufy potem szukać pod to korby na przykład jak np ta:Korba Shimano FC-T6010 175 mm
Dwu rzędowa nie rozwiąże Twojego problemu bo największy blat ma 40 zębów. 

Problematyczny będzie montaż przerzutki i poprowadzenie pancerzy bo nie ma pewnie na to punktów mocowania. 
Rozwiązaniem pozwalającym wyeliminować problem zbyt małej prędkości jest wsadzenie większej zębatki z przodu o ile się zmieści. 

Edytowane przez Kettler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Mihau_ napisał:

Jeździsz powyżej 45kmh crossem?

Już wiem, skąd te ponad 6k odpowiedzi. Tak jeżdżę, zawsze jak jest z wiatrem i z górki.

Godzinę temu, Kettler napisał:

Osobiście nie wyobrażam sobie roweru trekkingowego z takim zakresem przełożeń. 
Pierwsze co musisz sprawdzić to jaki masz rodzaj suportu i szerokość mufy potem szukać pod to korby na przykład jak np ta:Korba Shimano FC-T6010 175 mm
Dwu rzędowa nie rozwiąże Twojego problemu bo największy blat ma 40 zębów. 

Problematyczny będzie montaż przerzutki i poprowadzenie pancerzy bo nie ma pewnie na to punktów mocowania. 
Rozwiązaniem pozwalającym wyeliminować problem zbyt małej prędkości jest wsadzenie większej zębatki z przodu o ile się zmieści. 

O której konfiguracji piszesz z jednym czy z dwoma blatami ?

Właśnie aby wyeliminować konieczność gdybania podałem link do opisu roweru i poprosiłem o fachowe porady, bo się na tym nie znam. Rekordów prędkości też nie będę bił na szosie, chodzi o to aby było szybciej niż jest aktualnie.

Rama ma fabrycznie miejsca na prowadzenie pancerzy, muszę tylko sprawdzić jak z mocowaniem przerzutki

Właśnie aby wyeliminować konieczność gdybania podałem link do opisu roweru i poprosiłem o fachowe porady, bo się na tym nie znam. Rekordów prędkości też nie będę bił na szosie, chodzi o to aby było szybciej niż jest aktualnie.

Edytowane przez andrzej.b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, andrzej.b napisał:

Rekordów prędkości też nie będę bił na szosie, chodzi o to aby było szybciej niż jest aktualnie.

Żeby jeździć szybciej niż aktualnie nie potrzebujesz innych przełożeń tylko więcej mocy. I właśnie na to chciałem cię nakierować. 

Przy względnie prawidłowej technice jazdy obecną konfiguracja napędu pozwala na jazdę 40-45kmh bez kręcenia jak chomik. Jeśli na tym rowerze nie rozwijasz takich prędkości na płaskim, sensownym pod względem długości odcinku to ograniczeniem jesteś Ty sam a nie sprzęt (jak zresztą w 90% takich przypadków) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Żeby jeździć szybciej niż aktualnie nie potrzebujesz innych przełożeń tylko więcej mocy. I właśnie na to chciałem cię nakierować. 

Przy względnie prawidłowej technice jazdy obecną konfiguracja napędu pozwala na jazdę 40-45kmh bez kręcenia jak chomik. Jeśli na tym rowerze nie rozwijasz takich prędkości na płaskim, sensownym pod względem długości odcinku to ograniczeniem jesteś Ty sam a nie sprzęt (jak zresztą w 90% takich przypadków) 

W tym przypadku się zgodzę. 

A jak wyeliminować zbyt duży skos łańcucha ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba ustalić na którym przełożeniu masz idealną linię łańcucha a później zostaje kombinowanie. Zakładając, że masz korbę ze zintegrowaną osią i suport wkręcany bsa to linię łańcucha możesz przesunąć na zewnątrz podkładkami pod suport a do wewnątrz sposobem montażu blatu (podkładki pod śruby itp) lub ostatecznie wymianą blatu na inny, z innym przesunięciem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Adam55 napisał:

Może łańcuch 11 s trochę pomoże. A niska prędkość to można wrzucić 42 t z przodu. 

niestety nic mi to nie mówi

Cytat

Trzeba ustalić na którym przełożeniu masz idealną linię łańcucha a później zostaje kombinowanie. Zakładając, że masz korbę ze zintegrowaną osią i suport wkręcany bsa to linię łańcucha możesz przesunąć na zewnątrz podkładkami pod suport a do wewnątrz sposobem montażu blatu (podkładki pod śruby itp) lub ostatecznie wymianą blatu na inny, z innym przesunięciem 

Tego nie wiedziałem. Zakładając, że kaseta jest 10 rzędowa, to idealna linia powinna być na dokładnie na środku kasety, wtedy skosy będą idealnie dla obu skrajnych przełożeń, ewentualnie przesunąć linię łańcucha w tym kierunku gdzie używam najwięcej przełożeń?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Mihau_ napisał:

Przy względnie prawidłowej technice jazdy obecną konfiguracja napędu pozwala na jazdę 40-45kmh bez kręcenia jak chomik. Jeśli na tym rowerze nie rozwijasz takich prędkości na płaskim, sensownym pod względem długości odcinku to ograniczeniem jesteś Ty sam a nie sprzęt (jak zresztą w 90% takich przypadków) 

Nie wiem jaki odcinek jest dla ciebie sensowny, żeby tym sprzętem który jest podlinkowany przejechać w godzinę 45 km to trzeba zrobić 5400 obrotów czyli dokładnie 1,5 obrotu na sekundę, jak dla mnie to właśnie jest "kręcenie jak chomik". Żeby na rozsądnych odcinkach utrzymywać średnia prędkość ponad 30km/h przy kole 28'' niezbędne jest przełożenie ponad 4 tu jest 3,64

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

niezbędne jest przełożenie ponad 4 tu jest 3,64

jak Wy to liczycie ?

 

Oprócz jednego pomysłu dot. "ułożenia łańcucha" to  ..., no właśnie, czy zmiana długości korby ze 175 na 170 ma duże znaczenie ? czy wystarczy podnieść o tyle samo co jest mniej na korbie siodełko i będzie ok ?

Edytowane przez andrzej.b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Mihau_ napisał:

Żeby jeździć szybciej niż aktualnie nie potrzebujesz innych przełożeń tylko więcej mocy. I właśnie na to chciałem cię nakierować. 

Przy względnie prawidłowej technice jazdy obecną konfiguracja napędu pozwala na jazdę 40-45kmh bez kręcenia jak chomik. Jeśli na tym rowerze nie rozwijasz takich prędkości na płaskim, sensownym pod względem długości odcinku to ograniczeniem jesteś Ty sam a nie sprzęt (jak zresztą w 90% takich przypadków) 

My World From a Bicycle: The Ideal Cadence for Competitive Bicycling

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, MariuszOnisk napisał:

czyli dokładnie 1,5 obrotu na sekundę, jak dla mnie to właśnie jest "kręcenie jak chomik"

Twoje braki w technice jazdy to nie nasza wina. 

7 godzin temu, MariuszOnisk napisał:

Żeby na rozsądnych odcinkach utrzymywać średnia prędkość ponad 30km/h przy kole 28'' niezbędne jest przełożenie ponad 4 tu jest 3,64

Czy ty właśnie napisałeś, że żeby utrzymywać średnią ponad 30 trzeba jeździć z kadencją 60?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, andrzej.b napisał:

w poprzednim rowerze miałem z przodu trzy blaty, tutaj jest jeden.

A możesz rzucić linkiem do poprzedniego roweru?

13 godzin temu, andrzej.b napisał:

Właśnie aby wyeliminować konieczność gdybania podałem link do opisu roweru i poprosiłem o fachowe porady, bo się na tym nie znam. Rekordów prędkości też nie będę bił na szosie, chodzi o to aby było szybciej niż jest aktualnie.

Myślę, że nikt nie przerabiał tego roweru na 2xx, bo zębatka 40t jest tutaj na wyrost, ale, tak jak już radził @Kettler, sprawdź czy większa bezpiecznie wejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Rama ma fabrycznie miejsca na prowadzenie pancerzy, muszę tylko sprawdzić jak z mocowaniem przerzutki

Ja mam Dual Sporta 1, który jest na tej samej ramie Alpha Gold Aluminium co DS1 (różnice są w osprzęcie modeli). U mnie było 2x7 wiec spokojnie jeżeli chodzi Ci o mocowanie możesz dokupić do niego to co siedzi w DS2 lub DS1 i będzie Ci pasowało. Poza tym popatrz sobie na stronie Treka na różne konfiguracje dual sportów i FX i czegoś tam jeszcze.
Ten jest chyba dwu blatowy Dual Sport 2 Gen 4 | Trek Bikes (PL). Na przód wkładają 46/30, 170mm i z tego co patrzyłem w sklepach jest to jakiś prowheel

Edytowane przez mocart
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...