Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Zgadza się - działa z Wahoo , Sigmą,  Ciclo ,  Bryton,  Meilan ,  Mio,  TwoNav , Hammerhead , Lezyne , Polar , Samsung , Suunto , Huawei , Apple , Coros , itd...  Ale czy tak fajnie jak z Garminem Explorerem 2😉 Pomijając Hammerhead. Bo to to dwa   wybitne urządzenia do turystyki.  Reszta to wszystko mające kombajny nastawione na sport. Mio pomijam ze względu na politykę  dotyczącą map.

Edytowane przez pecio
Napisano

No wyszły, ale ceny z kosmosu. Poza tym USB C jest od strony Garmina. Od strony komputera nadal zwykłe USB. Co ciekawe Forerunner 265 ma od strony zegarka złącze wymyślone przez Garmina, a od strony komputera USB C. Weź to ogarnij 😆

Napisano (edytowane)

@Thomass13Zacytuje Mrożka...


- Postęp, proszę pana.
- Ale jaki postęp?
- Postępowy. Do przodu.(...)
- A tył?
- Tył też do przodu.
- Ale wtedy przód będzie z tyłu?
- Zależy, jak patrzeć. Jak od tyłu do przodu, to wtedy przód będzie z przodu, choć do tyłu.
- To jakieś mętne.
- Ale postępowe, proszę pana.

😁

Edytowane przez KNKS
  • +1 pomógł 1
  • Haha 2
Napisano

A jak w praktyce sprawdzałaby się nawigacja rowerowa (540/840/Explore 2) w użytkowaniu pieszym?

Tak na zdrowy rozum, to co za różnica czym się poruszam. Czy na kołach czy na nogach. Pozycję i trasę urządzenie pokazuje. Jedyne, to że w jakimś oprogramowaniu gdzie zrzuca się zapisane ślady będzie widoczne jako aktywność rowerowa. Ale pewnie można edytować aktywność i ją zmienić.

Czy jest coś co przeszkadza w użytkowaniu pieszym?

Napisano
12 minut temu, wymiennik napisał:

A jak w praktyce sprawdzałaby się nawigacja rowerowa (540/840/Explore 2) w użytkowaniu pieszym?

Nie wiem jak 540/840, ale starsze modele nie działały w trybie pieszym.

Napisano (edytowane)

Nie opłaca się przechodzić z 530/830 na 540/840 zwykłą. Jak ktoś ma parcie na czas działania urządzenia to może przejść na 540/840 Solar. Wtedy jest korzyść  ....ale to kosztuje.  Nie ma żadnej rewolucji czy gruntownej ewolucji. Jest tylko kosmetyka. Tak samo jest 1030+ i przesiadką na 1040.  Te same bebechy,  lepsze akumulatory, dołożony panel (w wersji solar) a resztę "cudów" robi oprogramowanie.

A zaprzęgnięcie Edge 540/840/1040 do turystyki z buta  jak najbardziej możliwe. Wgrywasz do urządzenia nakładkę szlaki  , kupujesz fajny uchwyt do plecaka, paska itp i można działać w terenie. Ma algorytmy do liczenia tras dla kolarstwo szosowe, jazda po różnej nawierzchni,  kolarstwo szutrowe, jazda górska, jazda samochodem, jazda motocyklem, , pieszy, po linii prostej

IMG_20230412_112254[1].jpg

Edytowane przez pecio
  • +1 pomógł 1
Napisano
3 godziny temu, Thomass13 napisał:

A wiesz że teraz wyszła nowa wersja garminów ze standardem ładowania USB c. Edge 540/540solar/840 solar 🙂

Pierwszy z "rowerówki " z USB C  był Edge 1040. 😁 Tylko co z tego jak teoretycznie ten standard zapewnia lepszy transfer ale nie w Garminie . Dalej tam tkwią archaiczne mułowate pamięci. A teraz cała elektronika musi się dostosować do nowych dyrektyw unijnych i mieć port do ładowania w tym standardzie. Nawet dla Apple piekło zamarzło i przyszły "srajfon" będzie takie USB mieć.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Zdecydowałem się na Explorera 2. Już jest zamówiony i jedzie do mnie.

Będę testował i zobaczę jak się go używa.

Po jakimś czasie napiszę jak się sprawuje.

  • +1 pomógł 1
  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Napisano

Od kilku tygodni używam Explore 2. Ilość ustawień ekranu oraz ilość informacji jakie można wyświetlać na urządzeniu jest olbrzymia. Do moich zastosowań na razie sprawdza się znakomicie, ale jest lekkie przerażenie mnogością ustawień i tak naprawdę brakiem doświadczenia, jak dane ustawienia wpływają na nawigację i to czego akurat oczekujemy.

Na razie nie interesuje mnie tworzenie tras/kursów/śladów przez samego Garmina. Tworzę sobie trasę w Komoocie i przez GC wgrywam sobie kurs do urządzenia. To jest rzeczywiście banalne. Kwestie ustawienia kolorou trasy na mapie, szczegółów, zooma itp są proste do ogarnięcia.

Na razie mam problem z kilkoma rzeczami:

1. Ustawienie w "stoperze" autopause na wyłączoną spowoduje, że stoper zatrzyma się dopiero jak po prostu wyłączę nawigowanie po danym kursie. Czyli będzie to działać na zasadzie czasu totalnego całej wycieczki?

2. Jak już mam wgraną trasę i ją wybiorę, kliknę "jedź" to nie włącza mi się stoper, dopiero jak kliknę prawy guziczek na dole urządzenia to rusza. Nie rozumiem dlaczego. Chcę żeby po kliknięciu "jedź" też ruszył czas. W ustawieniach stopera jest "tryb uruchamiania stopera": ręcznie, monit, automatycznie. Przy kliknięciu automatycznie minimalna prędkość wynosi 10 km/h, tzn. że jeśli będę jechał mniej to stoper nie ruszy. Bezsensu. Nie wiem też o co chodzi z wybraniem "monitu", tzn. co stoper zrobi po wybraniu monitu i ustawieniu mu 10 km/h. Może ktoś wytłumaczy mi co tak naprawdę daje w efekcie każde ustawienia trybu uruchamiania stopera.

3. W ustawieniach trasowania. Co oznacza "przypięty do trasy" i co daje wybór lub brak tego ustawienia.

4. W ustawieniach trasowania są dwie pozycje: "ponowne przeliczenie kursu" (i tu jest wybór: monit automatycznego przeliczenia trasy, tylko monit, automatyczne ponowne wyznaczenie trasy, auto pause) oraz "ponowne przeliczenie trasy" (i tu jest wybór: monit, automatycznie, wyłączono). Co daje w efekcie ustawienie jakiego wyboru? Czym się tu różni kurs od trasy?

5. Co się stanie jak na dwóch urządzeniach jednocześnie (np. zegarek Garmina i właśnie Explore 2) będę rejestrował przejazd. W GC będą się wyświetlać dwie aktywności?

Generalnie jest sporo tych ustawień ale mam wrażenie, że jak już się ogarnie, które ustawienie co robi i co daje w efekcie, to będzie to urządzenie śmigać aż miło.

Czy jesteście mi w stanie pomóc w ww. kwestiach.

 

Napisano

1. Nie wiem jak to masz ustawione ale czas pokazuje jaki jechałeś ale też jaki pokonałeś. 

2. Ustaw sobie nie po km. A po tym że jak ruszasz to ci zaczyna liczyć dopiero. Mi nawet działa poniżej 10 km/h jak jadę pod górkę. Ustaw stoper na automatyczne wznowienie po zatrzymaniu wtedy nie będziesz musiał ręcznie tego uruchamiać. 

3. Co do reszty to nie pamiętam ale jest coś takiego na internecie jak instrukcja w j. Polskim . Nic za to się nie płaci ja tak rozgryzalem ustawienia w garminie 530. Tam jest każda opcja dokładnie wytłumaczone co i jak zrobić. 

 

  • +1 pomógł 1
Napisano

1. Autopauza nie wpływa na nawigację . Zatrzymuje tylko rejestrację śladu na czas postoju wtedy nie " pływa " GPS. Po wznowieniu jazdy rejestracja jest dalej kontynuowana.

2.O tym aspekcie napiszę jak będę na komputerze bo jest dużo pisania .Na razie uruchamiaj ręcznie - guziczkiem.

3. Przypięty do trasy oznacza ,że nawet jak będziesz jechał 10 metrów od drogi to zawsze będziesz na niej. Tą opcję wyłącz.To jest dobre dla samochodów.

4. Po zjechaniu z kursu w trybie automatycznym Garmin sam bez twojej  akceptacji przeliczy trasę.  W trybie monit wyświetli komunikat ,że zjechałeś z kursu z zapytaniem czy przeliczyć. Jeżeli zaakceptujesz to przeliczy jeżeli nie to nic nie zrobi.

4.Jak na dwóch urządzenuach lecisz tą samą trasę to tylko zapisze tą z tego co ma status podstawowe urządzenie.

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

WOLEK szybciej by ci zajęło ściągnięcie instrukcji z internetu niż odpowiedź na forum. Poza tym jak to uruchomić jest w i strukcji. Ściągałem instrukcje sprawdziłem i Explore 2 posiada climb pro. 

Edytowane przez Thomass13
Napisano

Ja wiem ze posiada climb pro, ale ostatnio weszła funkcja automatycznie włączająca te opcje, nawet jak nie masz wybranego śladu. Wiem że działa w 1040.

Napisano (edytowane)

Rozumiem, w takim razie chyba starsze liczniki tego nie dostaną bo to nowa funkcja w nowszych a tak po to że jak chcesz to trzeba zmienić na nowszy model. Nie wydaje mi się że starsze liczniki jak Garmin 530/1030 i Explore 2 to dostana. W sumie fajnie by było wiedzieć ale czy aż tak ważne? Na pewno jak mam zaplanowana trasę gdzie jest 2000 metrów to akurat pomaga jak rozłożyć siły żeby przejechać wyznaczoną trasę.

Edytowane przez Thomass13
Napisano (edytowane)

Na obecną chwilę  Climb Pro   w trybie JAZDY  a nie tylko NAWIGACJI jest dostępny na serii xx40 w ramach beta testów. Może już jest jest lub będzie ogólnie dostępny. Explore 2 też to dostanie. Działa to w ten sposób ,że po zaznaczeniu takiej opcji w menu będziemy mieć dostępny podgląd na mapie wszystkich hipotetycznych podjazdów na trasie naszej jazdy. Wtedy możemy je np.  omijać . Oczywiście najbliższy podjazd  będzie wyświetlał czas do startu i parametry "wysokościowe"  i długość. Tak szybko i w skrócie o nowej funkcji. Do działania potrzebuje map z danymi DEM. Działa z każdymi mapami co mają zaszyte takie dane.

Co do Explore 2 i jego "starości " jest to klon 1030 plus okrojony z elektroniki (pamięć i akumulator)i funkcji. Czyli inaczej mówiąc jest to prawie jak 1040 bo pomiędzy 1030 plus a 1040 nie ma praktycznie żadnej różnicy - ten sam chip GPS ten sam procek ,ten sam ekran, lepszy akumulator . W zwykłej 1040  jest to tylko optymalizacja softu a w 1040 solar dołożone 32Gb więcej pamięci i panel słoneczny. Takie są różnice.

 Druga funkcja " liczenie czasu w powietrzu" to jest dynamika jazdy MTB. To nie jest żadna nowość bo istnieje od czasu startu serii xx30 .Jeżeli jej nie masz w Explore 2 to jej nie będziesz miał ( chyba ,że w Garminie ktoś się zmiłuje)😉 Nawiasem mówiąc to taki "bzdet" z gatunku nieprzydatnych. Dane mocno naciągane, raczej tak z przymrużeniem oka.

14 godzin temu, wymiennik napisał:

2. Jak już mam wgraną trasę i ją wybiorę, kliknę "jedź" to nie włącza mi się stoper, dopiero jak kliknę prawy guziczek na dole urządzenia to rusza. Nie rozumiem dlaczego. Chcę żeby po kliknięciu "jedź" też ruszył czas. W ustawieniach stopera jest "tryb uruchamiania stopera": ręcznie, monit, automatycznie. Przy kliknięciu automatycznie minimalna prędkość wynosi 10 km/h, tzn. że jeśli będę jechał mniej to stoper nie ruszy. Bezsensu. Nie wiem też o co chodzi z wybraniem "monitu", tzn. co stoper zrobi po wybraniu monitu i ustawieniu mu 10 km/h. Może ktoś wytłumaczy mi co tak naprawdę daje w efekcie każde ustawienia trybu uruchamiania stopera.

 

 

Wracając do tej kwestii bo obiecałem ,że się nad nią "pochylę".

Po pierwsze musisz załapać ,że filozofia działania Garmina nie musi być zbieżna z twoimi oczekiwaniami. Po jakimś czasie załapiesz o co chodzi i zaakceptujesz ten stan rzeczy. Garmin żeby sprawnie "hulał" wymaga odpowiedniego poustawiania wszystkich parametrów. Wtedy odwdzięczy się swoją pracą. 

Wracając do tematu.  Garmin aby rozpoczął  rejestrację aktywności (jazdy) musi zostać uruchomiony. Można to zrobić w trybie automatycznym , czyli po ruszeniu i przekroczeniu progu w tym wypadku 10km/h  uruchamia się zapis śladu. Nie musisz nic naciskać - full automat. Parametr prędkości kiedy moment uruchomienia rejestracji następuje możesz sobie zmieniać . Nie jest to sztywne 10km/h. Możesz sobie ustawić próg na 5 lub 6  albo jaki chcesz. Tutaj musisz mieć też świadomość , że zbyt małe wartości już przy byle ruszeniu koła aktywują rejestrację śladu. Dla tego na tym etapie znajomości z Garminem zostaw te 10 km/h.  Inna opcja to to  "RĘCZNIE"  . Wtedy rejestracja następuje po naciśnięciu "zaczarowanego " guziczka na obudowie( osobiście preferowana przez mnie opcja- bo nie zawsze chcę rejestrować aktywność jak np. jadę do sklepu po bułki) . Kolejna opcja to połączenie dwóch pierwszych opcji czyli "MONIT" . Po zaprogramowaniu progu prędkości (domyślnie znowu 10km/h) następują lawina zdarzeń😁. Ruszamy  ,przekraczamy próg ," pika"sygnał dźwiękowy i wyskakuje na ekranie tekst czy chcesz uruchomić rejestrację aktywności. Jeżeli ze znanych tylko sobie powodów 😉dojdziesz do wniosku ,że TAK to w zależności od modelu Edga możesz kliknąć w ekran lub nacisnąć znowu ten nieszczęsny guziczek.

Myślę ,że w miarę przystępnie i jasno opisałem nurtujące Ciebie tematy. Jak coś to pisz będę się starał pomóc jak tylko będę umiał.😄

Edytowane przez pecio
  • +1 pomógł 2
Napisano

Dziękuję za pomocne informacje. Chyba rozwiałem wszystkie wątpliwości.

Żeby zobaczyć jak to działa w praktyce próbowałem ustawić sobie próg prędkości na mniejszy niż 10 km/h i się nie da. Wyświetla się komunikat, ze minimalna wartość to 10 km/h.

To uruchamianie rejestracji jazdy chyba ustawię na "ręczny" i po prostu będę klikał na początku jazdy.

Testowałem z ustawieniem ponownego przeliczenia trasy. Specjalnie zjechałem z zaplanowanej trasy i pojawił się monit, z możliwością przeliczenia trasy lub zatrzymania nawigacji. Nic nie zrobiłem i wróciłem grzecznie na zaplanowaną trasę. Wtedy monit zniknął. Ten monit trochę zasłania mapę, ale coś tam widać.

A co w sytuacji gdy z zaplanowanej trasy chcę świadomie zjechać powiedzmy 1 km w bok. Pojawi się monit, zadecyduję że zatrzymuję nawigację i jadę dalej ten 1 km. I potem po tym 1 km chcę, żeby zaprowadził mnie z powrotem na zaplanowaną trasę (np. w najkrótszy sposób albo po tym samym śladzie). Oczywiście chodzi mi o teorię. Jeśli zjadę z trasy o 1 km, to bez nawigacji poradzę sobie i wrócę tą samą drogą. Aż tak źle z pamięcią nie jest. Chodzi mi czy jest taka funkcja/możliwość?

Pojawiła się jeszcze jedna kwestia. Przy pierwszym uruchomieniu połączyłem się i sparowałem przez bluetooth z telefonem, z poziomu GC tak jak pisze w instrukcji. Czyli wszedłem do aplikacji GC i dodałem urządzenie. Wszystko ok. Zaktualizował sobie wszytko i jest połączony z telefonem. Super. Następnie rozłączyłem go z telefonem. Nie usunąłem parowania, tylko wyłączyłem połączenie z telefonem. Następnie zarejestrowałem sobie jazdę. No i włączam połączenie z telefonem, żeby zsynchronizować jazdę do GC i nic. Nie umie połączyć się z telefonem. Cały czas pisze, że szuka telefonu. Jak usunąłem parowanie i dodałem spod aplikacji GC urządzenie, to się sparował i zsynchronizował. Dzisiaj znowu próbuję się połączyć i znowu nic. Ale to chyba tak nie powinno działać. Jak mam już urządzenie sparowane, to powinien łączyć się bezproblemowo z telefonem. Czy coś robię nie tak?

Napisano

@wymiennik To nawet Explorera " wyrzeźbili " z możliwości własnego ustawienia limitu prędkości ? Oczywiście pytanie retoryczne bo wiem , że jest okrojony ale nie do tego stopnia.  Z drugiej strony zwykłemu "śmiertelnikowi" co nie kopie w ustawieniach dodatkowa komplikacja nie jest na rękę.

Co do nawigacji  - jeżeli zjedziesz z zaplanowanej trasy  pojawi się monit i np. zaakceptujesz żeby przeliczył , to poprowadzi Ciebie do punktu gdzieś dalej abyś kontynuował trasę do celu. Jest tylko jedno małe ALE.  Jeżeli nie masz na trasie na sztywno ustawionych punktów pośrednich to Garmin może tak przeliczyć trasę ,że kompletnie nie będzie to po twojej myśli. A dla czego ? Ty wgrywasz "gotowca" jakiego sobie zaplanowałeś  Garmin natomiast ma swoje algorytmy i działa według preferencji jakie wcześniej mu ustawiłeś dla danego trybu aktywności. Dla tego on przeliczy trasę po swojemu tak aby doprowadzić Ciebie do celu (najkrótszą drogą , unikając stromych podjazdów  i dla jazdy rowerem szosowym  -tak dla przykładu). Po przypadkowym zboczeniu z trasy lepiej jest mając na ekranie mapę przed sobą i krechę naszej trasy  tak jechać aby wbić się na zaplanowany ślad olewając wszystkie monity.  Przy pierwszych jazdach z Garminem (nie wiedząc do czego bestia jest zdolna ) łatwo o palpitacje serca.😉

Zresztą temat nawigacji , ustawień , korelacji z mapami i danymi w nich "zaszytymi" to zagadnienie rzeka na bardzo długie dysputy.

Co do parowania telefonu z Garminem-  robisz to z poziomu Connecta na telefonie lub z Edge za pomocą kodu QR. Lepiej i pewniej przez apkę Connect.  Jeżeli nie działa jak należy - pocieszę Ciebie  jest  to bardzo standardowy nawet napiszę ,że obsesyjny błąd znany z prawie wszystkich urządzeń Garmina  z gatunku choroba wieku dziecięcego lub wprowadzamy nową funkcję ale coś musimy z...ać . Zawsze gdzieś muszą skopać łączność, lub jak ostatnio działanie GPS (przekłamanie 10%) .Na szczęście szybko zaktualizowali oprogramowanie układowe chipa GPS.  Jak wszystko działa jak należy to po odpaleniu Edga momentalnie wykrywa telefon i "utrzymuje " łączność z nim . 

Z góry przepraszam jak coś bez ładu i składu napisałem -  bardzo ciężki dzień dziś miałem😉

 

  • +1 pomógł 1
  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...