kubaman3 Napisano 29 Marca 2023 Napisano 29 Marca 2023 Dzień dobry, W zeszłym sezonie stałem się posiadaczem używanego rowery Batavus z piastą Nexus 8. W tym roku chciałem zrobić serwis i wszystko wyczyścić i nasmarować. Początkowo nie miałem w planach rozbierania piasty, ale przez dźwięki jakie zaczęły z niej dochodzić postanowiłem się tego podjąć. Nie wiem czy to było przyczyną, ale łożysko na samym końcu "carrier unitu" z małymi walcami było pęknięte. Skleiłem opaskę która była pęknięta, złożyłem z powrotem, nasmarowałem, nie moczyłem w oleju (czy koniecznie powinienem to zrobić?). Przejechałem się parę razy, terkot ustał, ale pojawił się inny problem - mianowicie na biegu 1 i 5 w ogóle nie ma oporu - korba kręci się luźno a koło stoi w miejscu. Przerzutki były od momentu kupna wyregulowane - żółte elementy się pokrywają na "4", także nic nie ruszałem. Mam w zanadrzu linkę do przerzutek, ale jej nie wymieniałem. Myślicie, że to może być problem linki? Czy mechanizm w środku się pokiełbasił - zapadki? Rower fajnie, cicho chodzi i o ile ten 1. bieg jest nigdy przeze mnie nieużywany, o tyle 5. już dość często. W zdjęciu załączam element który pękł i jak to wygląda teraz. Cytuj
renand Napisano 4 Września 2023 Napisano 4 Września 2023 Cześć, masz do wymiany łożysko- te które jest pęknięte. Powodzenia. Cytuj
inforobert Napisano 25 Maja 2024 Napisano 25 Maja 2024 (edytowane) Wejdź na stronę shimano, wpisz numerl piasty. Wybierz dokumentację gdzie podane są numery części, potem szukaj na allegro, amazon, ebay itd w lokalnym serwisie pod zamówienie. Zastosuj smar shimano do piast planetarnych lub smar EP-1 / EP-0 90% tej piasty rozbierzesz bez specjalistycznych kluczy serwisowych. Piastę możesz umyć (woda + płyn), potem kąpiel w oleju ATF lub ON, pozbędziesz się wody, smar na koniec jak w/w. Edytowane 25 Maja 2024 przez inforobert Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.