cruze Napisano 28 Marca 2023 Udostępnij Napisano 28 Marca 2023 (edytowane) Dobry wieczór. Sprzedałem swojego MTB Cube Attention ( 2x10) i mam kilka modeli rowerów nad którymi się zastanawiam. Głownie moje trasy to asfalt i twarde drogi, może z 10-15% to drogi leśne. Przedział cenowy w jakim chcę się zmieścić to max do 8400 zł - jednak pytanie czy na pierwszego Gravela potrzebuję tyle wydawać. I do końca nie wiem czy iść w dwa blaty z przodu czy w jeden. Moje typy to: 1. Cube Nuroad Exc flashstone'n'orange 2022 - https://bikepark24.pl/Rower-Cube-Nuroad-Exc-flashstonenorange.html ( tu nie wiem jak z wymianą później blatu na x2 i czy wystarczy dokokupić tylko nową korbę i przerzutkę przednią ) 2. Cube Nuroad Race olive'n'black 2022 - https://bikepark24.pl/Rower-Cube-Nuroad-Race-olivenblack.html 3. Rondo Ruut ST2 model 2021 - https://bikepark24.pl/Rower-Rondo-Ruut-ST2.html ( tutaj tak samo nie wiem jak z przejściem na dwa blaty z przodu i nic nie wiem na temat korby FSA OMEGA EXO 42T czy jest ona na tzw. hollowtechu ) 4. Specialized Diverge Elite E5 Satin Cast Blue Metallic - https://bikepark24.pl/Rower-gravel-Specialized-Diverge-Elite-E5-Satin-Cast-Blue-Metallic-Ice-Blue-Chrome-Clean-2021.html, rower bardzo fajny jednak Cube Race ma GRX 2x11 a tu jest 2x10. Ogólnie mam dylemat bo podobają się wizualnie rowery z jednym blatem, jednak w koło ludzie trąbią, że jeśli więcej jeździ się na asfalcie - lepiej mieć "dwójkę" z przodu. Mocno mąci mi w głowie pozycja nr 1 ... bo jest GRX 1 x 11 ( Korba : Shimano GRX FC-RX600, 40T a kaseta Shimano CS-M5100, 11-42T) ... i tak sobie myślę, jeśli by mi brakowało to za rok może dało by się wymienić korbę z przodu. Tutaj niestety nie wiem czy jest to możliwe i czy rower ma mocowanie na hak dla przedniej przerzutki. Dodatkowo nie wiem jak jest z lewą klamko-manetką - czy jest już przystosowana do blatu x2. Podobne mam odczucia co do Rondo Ruust ST2 ( Korba: FSA OMEGA EXO 42T, Kaseta: SUNRACE CSMS7 11-42 11 SPEED) - rama mi się bardzo podoba, tu jest za to SRAM, korba FSA ( czy jest ona OKEj?) i też nie wiem jak się to ma do późniejszego, ewentualnego upgrade'u na x2 z przodu. Nie odrzucam też zakupu jakiegoś zadbanego używanego roweru. Pozdrawiam serdecznie i dobrej nocki. Edytowane 28 Marca 2023 przez cruze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 29 Marca 2023 Udostępnij Napisano 29 Marca 2023 Żeby z grx 1x zrobić 2x potrzebujesz - lewa klamkomanetka, korba, przednia przerzutka, nowy (dłuższy) łańcuch. To wariant minimum bo w zależności od konkretnej, dotychczasowej konfiguracji napędu może być do wymiany również kaseta. Oczywiście wszystko przy założeniu, że rama posiada fizyczną możliwość zamontowania przedniej przerzutki. Czyli generalnie nie warto i będzie drogo, dla porównania "w drugą stronę" wystarczy wymienić blat korby na 1x (lub korbę) Cytat jednak pytanie czy na pierwszego Gravela potrzebuję tyle wydawać. Dobry gravel ma dedykowany napęd, hydrauliczne hamulce i sztywne osie kół, inne konfiguracje to półśrodki i niepotrzebne, pośrednie wydatki. Najtańszym "wszystkimającym" modelem na rynku jest aspre 2, katalogowo 5999 Cytat Głownie moje trasy to asfalt i twarde drogi, może z 10-15% to drogi leśne. Poszukaj sobie jakiejś szosy z możliwością założenia szerszych opon, jeśli prawie 90% jazdy to asfalt to nie ma sensu jechać tego gravelem, więcej strat niż zysków. Ewentualnie zerknij na superiora x road Elite, producent robi na tej samej ramie szosę i gravela, mieści oponę 40mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 29 Marca 2023 Udostępnij Napisano 29 Marca 2023 9 godzin temu, cruze napisał: jednak w koło ludzie trąbią, że jeśli więcej jeździ się na asfalcie - lepiej mieć "dwójkę" z przodu. Ja bym powiedzial że "dwójka" z przodu zależy bardziej od uksztaltowania terenu niż od podłoża. Jak jeździłem po płaskim asfalcie wzstarczło mi 1x11 (48Zx11-28Z). Poniewaz zmienilem srodowisko na gorzyste (tez asfalt) to zmieniam przod 2x (48-31Z), a jak to bedzie malo to i tyl na 11-42Z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cruze Napisano 29 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2023 @Mihau_ dziękuję... Czyli jeśli już to trzeba wiedzieć jakie są możliwości w danym egzemplarzu ramy i co można jakim kosztem ewentualnie przyszłościowo zrobić. I raczej jest tendencja, że bardziej bez problemu można przejść z baltu X2 na X1 niż odwrotnie. Model Aspre2 od Rometa jakoś mi się po prostu nie podoba... ot kwestia gustu a co do szosy jakoś też w 100 % nie jestem przekonany. Czuję że typowy gravel to jest to. @JWO również dziękuję za sugestie co do terenu. PS: Co to znaczy że jeden rower ma przełożenia bardziej miękkie a inny bardziej twarde ? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 29 Marca 2023 Udostępnij Napisano 29 Marca 2023 Twarde (największy blat na korbie i najmniejsza zębatka na kasecie), ciężej sie pedaluje, ale szybciej jedziesz, miekkie odwrotnie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 29 Marca 2023 Udostępnij Napisano 29 Marca 2023 Jak dla mnie 2x w grawelu to już przeżytek. Tak jak to się stało w MTB. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 29 Marca 2023 Udostępnij Napisano 29 Marca 2023 @clavdivs A masz w mtb blaty 48+ przy napedzie 1x? Gravel ma jezdzic po szosie szybciej niz mtb. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 30 Marca 2023 Udostępnij Napisano 30 Marca 2023 @cruze Jeżeli napęd 2x rzeczywiście jest dla Ciebie istotny to Cube Nuroad Race jest jedynym wartym uwagi rowerem z tej czwórki. W razie czego przeróbka na 1x wymaga zmiany blatów w istniejącej korbie, tylnej przerzutki i kasety, więc nie ma tragedii. Z kolei żeby z Nuroad EX zrobić napęd 2x należy poświęcić więcej pięniędzy. Ruuta i Speca odrzucam z uwagi na gorszy osprzęt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 30 Marca 2023 Udostępnij Napisano 30 Marca 2023 Na 1x11 wystarczy tylko zmiana blatu i demontaż przedniej przerzutki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 30 Marca 2023 Udostępnij Napisano 30 Marca 2023 A kaseta i tylna przerzutka? 40 zębów z przodu a 11-34 z tyłu? No niefajnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 30 Marca 2023 Udostępnij Napisano 30 Marca 2023 @marcesco jesli to plaski teren to nie ma problemu. Jak pislaem wyzej, przy 48x11-28 przejechalem 20tys km. I nie miaem wiekszych problemow (mniejszych tez ) z napedem 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cruze Napisano 30 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2023 Czyli ogólnie ten Cube 1x11 to nienajlepsze rozwiązanie ... ze względu na blat z przodu 40T ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 31 Marca 2023 Udostępnij Napisano 31 Marca 2023 To zależy od Ciebie. 1x11 w tej konfiguracji czyli 40z z przodu i 11-42 z tyłu to właśnie sztandarowa konfiguracja napędu w gravelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cruze Napisano 3 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2023 Witam po przerwie. Jeszcze mam takie pytanko ... czy ktoś może wypowiedzieć się o KORBACH i SUPORTACH w tych rowerach - jak się one mają do GRXa i hollowtech'a? https://bikepark24.pl/Rower-Rondo-Ruut-AL1-2X.html https://bikepark24.pl/Rower-Rondo-Ruut-AL-2-Black-Black.html Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 4 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2023 A jak miałyby się mieć? Analogiczna konstrukcja tylko inny producent. Od zawsze, często, producenci stosują inne korby niż grupowe - raz ze względu na cięcie kosztów a dwa dostępność korb shimano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cruze Napisano 4 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2023 @Mihau_ pytam odnośnie jakości i systemu mocowania. Nie mam o tym zielonego pojęcia, czy jest równie dobre co grx / hollowtech ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 4 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2023 Konstrukcja korby i suportu jest oparta na tej samej koncepcji ale shimano ma patent na ht2 więc nie może być identyczna. Nie jest to żadna "wada" techniczna względem korby shimano 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cruze Napisano 4 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2023 Dziękuję @Mihau_, czyli rozumiem, że korby i suporty w tych dwóch modelach Rondo są OKEY i można śmiało brać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 4 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2023 W AL1 napisano korba Rondo, pytanie co brandują, może FSA -> w AL2 jest FSA Omega Exo, kilku użyszkodników narzekało na brak sztywności, ale działać działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.