michalplatek Napisano 27 Marca 2023 Napisano 27 Marca 2023 Hej, przymierzam sie do startu w triathlonie (ćwiartka - 40km, trzeci raz w zyciu) i jak dotad rower byl zawsze moja najgorsza dyscyplina, dlatego w 2021 postanowilem kupic rower szosowy (Kross Vento 3.0 2020) potem byla pandemia i plany przesuneły sie o 3 lata. Poki co bylem średnio zadowolony z moich osiagów na rowerze dlatego przy oddawaniu do przeglądu zapytałem co warto by zmienić w rowerze. Ortrzymałem sugestie że najlpiej zaczać od kół. jak dobrze przeczytalem specfikacje roweru to obecnie mam taka konfiguracje: PIASTA PRZÓD SHIMANO SORA RS300 PIASTA TYŁ SHIMANO SORA RS300 OBRĘCZE ALEXRIMS AT470 OPONY SCHWALBE LUGANO K-GUARD 28-622 Czy warto rzeczywiście od tego zacząć, czy może coś innego mogłoby również poprawić moje osiagi ? Wydaje mi się że 2000 to jest kwota maksymalna jaka chce wydac na całkowity upgrejd (wliczajac zapewne zmiane opon), gdyż wyższa kwota mogłaby sugerować, że lepiej wymienic cały rower. Rower służy mi także czasami w jeździe do pracy także wytrzymałość kół też ma dla mnie znaczenie i raczej odpadają karbonowe koła z chin. Myślałem o fulcrum racing 5, Mavic Cosmic Elite albo troche drozej Campagnolo Zonda C17. Czy moglibym prosic o jakas porade w tym temacie ? Ewentualnie prosilbym takze o wskazanie polecanych sklepow i czy warto kupowac sprzet w sklepach jak bike24.com albo 365rider.com bo mam wrazenie ze zagraniczne sklepy maja lepsze ceny niż rodzime. Cytuj
Electronite Napisano 27 Marca 2023 Napisano 27 Marca 2023 Ma to sens pod warunkiem, że sam zapleciesz koła. Licz, że zapłacisz 2gie tyle za usłgę co za same nowe felgi. A jak ci przyjdzie zmieniać też piasty - to się nie zmieścisz w budżecie. Cytuj
michalplatek Napisano 27 Marca 2023 Autor Napisano 27 Marca 2023 Nie wiedzialem ze trzeba zaplatac nowe koła, nie znam sie na tym. Ale nawet jeśli to jak patrze ze koszt jest duzo mniejszy, powidzmy 1300-1500 za koła po 100 za zaplatanie i 200 za opony Cytuj
ernorator Napisano 27 Marca 2023 Napisano 27 Marca 2023 Niezłe gotowe koła https://szobakbike.com/produkt/dt-swiss-r460-novatec-511-522-straightpull/ tu warto napisać maila i pogadać z człowiekiem. Bardzo responsywna obsługa klienta i dobrze doradzają. https://lemonbike.eu/product/dt-rr411-straightpull/#szprychy tu bardziej jak z robotem się rozmawia ale też dobrze doradzają. Opony takie sobie, koła chcesz dobre a opony jak do miejskiego (takie opory toczenia). Zamiast tych Schwalbe weź Continental Ultra Sport III, też tanie ale znacznie mniejsze opory toczenia. Koniecznie zwijane. Sam zacząłem jeździć na cięższych kołach z oponami pancernymi Schwalbe Durano drutowymi. Po zmianie opon na szybsze było znacznie lepiej, po zmianie kół na takie ~1500g to jest inny rower. 1 Cytuj
nossy Napisano 27 Marca 2023 Napisano 27 Marca 2023 Przy sorze już pomału warto myśleć o upgradzie kół. To zmiana która odczuwalna jest w najbardziej zauważalny sposób. Trochę tak jakbyś wsiadł na nieco inny, lepszy rower. Na Twoim miejscu szedłbym w jakieś gotowe zestawy kół zaplatanych u naszych rodzimych kołodziejów (szobak, lemonbike, fitwheels, daveo). Mają gotowe zestawy, ale mogę też coś zaproponować. Szedłbym w jakąś obręcz dtr460 lub dtr511 i piasty dt lub coś na novatecu. Szukaj zestawu o wadze 1450-1650 gram. Do tego opony conti gp5000, może jakieś veloflexy, z budżetowych duro hypersonic i będzie już lekko i miło.Plus takiego rozwiązania to tańszy i szybszy serwis. Z gotowców szedłbym w fulcrum racing 5 lub novatec jetlfu u2.2 1445 gram (jak fuksem znajdziesz), może spróbowałbym alexrims alx440. Mavici odpuść- serwis drogi, jak usłyszałem kiedyś koszt wymiany obręczy w mavicach crossridach to uznałem , że lepiej trochę dołożyć i....kupić komplet lżejszych i lepszych kół od kołodzieja. Minus gotowców to koszt serwisu i czas. 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.