XC100S Napisano 27 Marca 2023 Udostępnij Napisano 27 Marca 2023 (edytowane) Potrzebuje pomocy w sprawie naciągu szprych w kole tylnym z silnikiem. Rower Elops 900e, koło 28, szprychy grube chyba 3,2 mm, 36 sztuk. Strona napędowa naciągnięta i jest okay a strona hamulcowa szprychy raczej słabo i nie równo naciągnięte. Zwłaszcza jest źle że nie są równo naciągnięte, tak myślę i mi to przeszkadza. Ostatnio dwie pękły od strony silnika, hamulcowa strona. Dwa razy serwis to robił i koło jest w miarę proste ale jak wyżej. Rower waży 25 kilo, pozycja krzesełkowa kierującego, bateria na bagażniku, silnik w kole. Uważam że szprychy powinny być mocno naciągnięte a każdy luz pracy powoduje dodatkowe przeciążenia. To nie jest koło roweru "analogowego" tylko elektryka z dużym obciążeniem koła. Będę na reklamacji w serwisie i czy mam rację ? Co mam im przekazać ? Edytowane 27 Marca 2023 przez XC100S Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 27 Marca 2023 Udostępnij Napisano 27 Marca 2023 Masz rację. Tylko nie można ciągnąć ponad możliwości samych obręczy. Żeby naciągnąć stronę hamulcową trzeba znacznie mocniej (ze wzgl na kąt) naciągnąć str napędową. Często niestety te "elektryki" z silnikiem w kole mają tanie obręcze, nieprojektowane do takich obciążeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.