Skocz do zawartości

[rower] który trek?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Muszę wybrać pomiędzy tymi dwoma (Trek Dual Sport 3 Gen 5 oraz Trek FX 3 Disc). Rowery osprzętowo są identyczne, różni je natomiast pozycja jazdy oraz koła - fx posiada 29 cali z max grubością opony 38c (wiem, że 40c również wejdzie i takie właśnie bym montował od razu po zakupie). Dual Sport natomiast posiada koło 27,5 z oponami 50c. Nie ukrywam, że jest to dla mnie dosyć dziwny wybór Treka i nigdy nie jeździłem na takim zestawieniu. Który z tych rowerów bardziej nadałby się do jazdy głownie po mieście? Pisząc miasto mam na myśli nie tylko asfalt i ścieżki rowerowe ale również kostki brukowe, robienie skrótów przez parki czy podjeżdżanie na wyższe krawężniki. Dodatkowo raz na 2 tygodnie chciałbym robić wycieczki ~60km. Oba udało mi się przymierzyć - FX 3 ma bardziej sportową pozycję ale po wymianie mostka na nieco krótszy myślę, że siedziałoby mi się komfortowo. Przejechałem się krótki odcinek pod sklepem ale niestety ciężko jest mi stwierdzić różnicę w szybkości i komforcie na tych rowerach po tak krótkim odcinku. Z góry bardzo dziękuje za pomoc w wyborze 🙂

DualSport3_23_36826_A_Portrait.jpg

FX3Disc_22_35021_D_Portrait.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla formalności, do FX nie wchodzą opony 29 calo, szerokość 38-40 to jeszcze 28 czyli 700c. Jaka jest różnica średnicy zewnętrznej pomiędzy 650 a 700 nie wiem i nie wiem też jakie ma to przełożenie na prędkość.

Mam jednak jakieś nieduże doświadczenie z rekreacyjnej jazdy na sztywnych rowerach po różnych nawierzchniach i jeżeli nie zamierzasz się ścigać i osiągać jak największych prędkości to im szersza opona tym lepiej, a komfort regulujesz sobie ciśnieniem. Oczywiście bieżnik trzeba dobrać do tego czego oczekujesz. Nie martwisz się też tak dziurami, krawężnikami itd.

Co do FX, to 38-40 mm to już jest całkiem szeroka opona, ale jednak maks co możesz tam wsadzić (producent bez błotnika deklaruje 38, gdy wsadzisz 40 czy nie zrobi się za ciasno, jakieś błoto na bieżniku itd.?) Kupując dual sporta,  z drugiej strony nie wsadzisz za wąskiej opony, ale jak wyżej - czy będzie potrzebna?

DS ma też trochę szerszą kierownicę, co też może być zaletą. Slicków zakładać byś nie musiał, bo opona ma właśnie taki uniwersalny bieżnik z gładkim paskiem na środku, dlatego na asfalcie nie będzie stawiała oporu, a boczne klocki pomogą poza utwardzoną nawierzchnią. 

Podsumowując DS jest jednak bardziej uniwersalnym rowerem z nastawieniem na gorszą nawierzchnię i większy komfort. No i FX wyjdzie cię drożej, bo na dzień dobry musisz zmienić opony, a kupując jakieś sensowne, to te 200zł minimum trzeba doliczyć.

Edytowane przez Artur85
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...