pajak.tomasz98 Napisano 26 Marca 2023 Udostępnij Napisano 26 Marca 2023 Witam! Muszę wybrać pomiędzy tymi dwoma (Trek Dual Sport 3 Gen 5 oraz Trek FX 3 Disc). Rowery osprzętowo są identyczne, różni je natomiast pozycja jazdy oraz koła - fx posiada 29 cali z max grubością opony 38c (wiem, że 40c również wejdzie i takie właśnie bym montował od razu po zakupie). Dual Sport natomiast posiada koło 27,5 z oponami 50c. Nie ukrywam, że jest to dla mnie dosyć dziwny wybór Treka i nigdy nie jeździłem na takim zestawieniu. Który z tych rowerów bardziej nadałby się do jazdy głownie po mieście? Pisząc miasto mam na myśli nie tylko asfalt i ścieżki rowerowe ale również kostki brukowe, robienie skrótów przez parki czy podjeżdżanie na wyższe krawężniki. Dodatkowo raz na 2 tygodnie chciałbym robić wycieczki ~60km. Oba udało mi się przymierzyć - FX 3 ma bardziej sportową pozycję ale po wymianie mostka na nieco krótszy myślę, że siedziałoby mi się komfortowo. Przejechałem się krótki odcinek pod sklepem ale niestety ciężko jest mi stwierdzić różnicę w szybkości i komforcie na tych rowerach po tak krótkim odcinku. Z góry bardzo dziękuje za pomoc w wyborze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 26 Marca 2023 Udostępnij Napisano 26 Marca 2023 Przy tych potrzebach raczej fx, dual sport w tej konfiguracji to raczej sprzęt na częste zjeżdżanie z asfaltu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pajak.tomasz98 Napisano 26 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2023 @Mihau_ pozycja w dual sporcie trochę bardziej do mnie przemawia, czy jakbym do niego zamontował opony slick to byłoby git? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 27 Marca 2023 Udostępnij Napisano 27 Marca 2023 Dlaczego chcesz założyć opony typu slick? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur85 Napisano 27 Marca 2023 Udostępnij Napisano 27 Marca 2023 (edytowane) Dla formalności, do FX nie wchodzą opony 29 calo, szerokość 38-40 to jeszcze 28 czyli 700c. Jaka jest różnica średnicy zewnętrznej pomiędzy 650 a 700 nie wiem i nie wiem też jakie ma to przełożenie na prędkość. Mam jednak jakieś nieduże doświadczenie z rekreacyjnej jazdy na sztywnych rowerach po różnych nawierzchniach i jeżeli nie zamierzasz się ścigać i osiągać jak największych prędkości to im szersza opona tym lepiej, a komfort regulujesz sobie ciśnieniem. Oczywiście bieżnik trzeba dobrać do tego czego oczekujesz. Nie martwisz się też tak dziurami, krawężnikami itd. Co do FX, to 38-40 mm to już jest całkiem szeroka opona, ale jednak maks co możesz tam wsadzić (producent bez błotnika deklaruje 38, gdy wsadzisz 40 czy nie zrobi się za ciasno, jakieś błoto na bieżniku itd.?) Kupując dual sporta, z drugiej strony nie wsadzisz za wąskiej opony, ale jak wyżej - czy będzie potrzebna? DS ma też trochę szerszą kierownicę, co też może być zaletą. Slicków zakładać byś nie musiał, bo opona ma właśnie taki uniwersalny bieżnik z gładkim paskiem na środku, dlatego na asfalcie nie będzie stawiała oporu, a boczne klocki pomogą poza utwardzoną nawierzchnią. Podsumowując DS jest jednak bardziej uniwersalnym rowerem z nastawieniem na gorszą nawierzchnię i większy komfort. No i FX wyjdzie cię drożej, bo na dzień dobry musisz zmienić opony, a kupując jakieś sensowne, to te 200zł minimum trzeba doliczyć. Edytowane 27 Marca 2023 przez Artur85 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.