Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mi osobiście nie podoba sie sylwetka i na siłe udziwnianie ram w rowerach z Deca. Ja rozumiem, że chcą się wyróżniać wśód gęstwiny markeciaków ale nie odstraszać ;)

Swoją drogą podbnie mam np. z butami. Przez 15 lat miałen ulubioną marke, but zawsze pasował idealnie, byl wygodny, naturalne materiały itp. i przedewszystkim minimalistyczny design (bez udziwnień). Od kilku lat każdy model ma jakiś "odrażacz", który być może podoba się jakiejś spoleczności dziwolągów ale osobom ceniacych perfekcyjny minimalizn już niekoniecznie.

Napisano (edytowane)

Powiedzmy że ten z Decathlonu jest w miarę normalnie akurat wyglądającym MTB o znośnym wyglądzie ale i tak tylna część dolnego trójkąta dlaczego musiała zostać w ten sposób zrobiona? Chodź ten mógłbym jako chyba taki z najtańszych co tam są kupić. Wygląd/osprzetowo na aktualny czas raczej w miarę. Chodź patrząc jak mam używana szosę kupiona od wcześniejszego właściciela właśnie z Decathlonu to wtedy te wyglądy jakoś normalniejsze były i osprzetowo też lepiej wyglądały. Bo gdzie bym teraz za 2500zl kupił rower na osprzęcie Shimano 105 (nierealne)

IMG_20230404_124603.thumb.jpg.4234c6a237fcab0047ddbfdf1d23799e.jpg

 

Edytowane przez Thomass13
Napisano

Z tym gięciem rurki łańcuchowej to zakładam zabieg miał na celu max skrócenie odległości tylnego koła tak żeby rurka nie kolidowała z oponą/zębatką korby. Niemniej jednak 99,9% rowerów ma to estetyczniej rozwiązane przy zachowaniu skrajnie min odległości tylnego koła od suportu.

Napisano (edytowane)

 

O butach myśle podobnie, lubie zwykle buty a nie jakieś dziwactwo, że mają podeszwe większą od głowy.

Edytowane przez Kebap
  • 2 tygodnie później...
Napisano

Jako użytkownik starego Epicona i dwóch Epixonów powiem jedno - daj spokój z marką Suntour...Te amortyzatory służą jedynie do udawania amortyzatorów. Tępa praca, reagują jedynie na zjechanie z dużego krawężnika. Jakakolwiek jazda w terenie, po korzeniach itp - widelec praktycznie sztywny nawet z obniżonym (z premedytacją) ciśnieniem. Nie ma sezonu żeby któryś nie pojechał do serwisu bo stuka, bo tłumik, bo to, bo tamto, bo siamto. Wpakowałem w serwisy masę pieniędzy przez ostatnie lata bo chciałem dbać żeby było dobrze, wliczając w to ceny zakupu utopiłem sumarycznie ze dwa rockshoxy i nadal mam gówniane amortyzatory. Jeśli wahasz się między Suntourem a Rockshoxem - bierz Rockshoxa, może nawet dopłać jeśli będzie droższy, ale nie pakuj się w padaczkę...Chyba, że jeździsz tylko po mieście i szukasz czegoś do zjeżdżania z krawężnika żeby się uginało :) 

  • +1 pomógł 2
Napisano (edytowane)

Ogólnie to kupiłem rockridera explore 540, w którym jest x-fusion rc32, więc teraz już nie rozważam żadnej zmiany amortyzatora, ale pytałem czy da się w nim zwiększyć skok.

 

Edytowane przez Kebap
Napisano (edytowane)

Wydaje mi się że jeżeli będę miał większy skok to będę mógł jeździć na niższym ciśnieniu. Czyli amortyzator będzie trochę miększy. (Nie narzekam na to jak amortyzuje obecnie, bo w porównaniu do sprężynowego jest o wiele lepiej.) Jakie są skutki zamontowania większej tarczy, niż zaleca producent X-FUSION?

Edytowane przez Kebap
Napisano

Szczerze jeśli rama jest przystosowana pod amortyzator o skoku np 100 mm z tego co pamiętam nie powinno się tego przekraczać. Czy lepiej będzie pracował nie wiem ja mam recona o 100 mm skoku, ostatnio wymieniłem tłumik w goleni na inny i różnica jest taka że się ugina płynniej w porównaniu z wcześniejszym. A co do tego jeśli chcesz żeby było miekko to ja sobie to mogę ustawić w komorze powietrznej . Zależy od tego jakie chce tam ciśnienie. Jeśli ten rower co kupiłeś nie posiada takiej możliwości a źle ci się jeździ to kup amortyzator powietrzny 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Jest w nim amortyzator powietrzny, a skok to 120mm i rozważałem nad zmianą skoku do 130/140mm. I pytałem sie co sie stanie jak dam większe tarcze niż zaleca producent

Napisano

10mm to jest względne

130 dla standardu 120 to 8%, 140 to już 16,5%. Ja przy 160mm dałem 170 czyli tylko 6% więcej. Ta sama rama u małżonki ma 160, u mnie 170mm, nie czuje jakieś różnicy. Tylko że to jest full z 150mm na tyle. Przy HT może być bardziej odczuwalna zmiana geometrii. 

 

Cytat

I pytałem sie co sie stanie jak dam większe tarcze niż zaleca producent

Jak bardzo przewymiarujesz to "najwyżej" wyrwie zacisk ;) 

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

@JWO Producent zaleca 180mm i są w nim takie obecnie, a ja chce zamontować 203mm

Na stronie podają coś takiego, więc chyba seryjnie wychodzily 130mm. To jak  sam to zrobie, to chyba będzie wszystko spoko. I jeszcze jedno pytanie, wiesz dlaczego mam na dolnej cześci amortyzatora wzgrubienie?

 

IMG_2735.jpeg

Edytowane przez Kebap
Napisano

Jeden "rzad" więcej,  nie powinien być problemem, na pewno wideł liczony jest z zapasem. 180 to zalecane, czy max?  W moim jest podane max, a nie zalecane.

Napisano (edytowane)

Bez problemu sie zmieści wystarczy tylko inny adapter

 

Widziałem jak ktoś to tego roweru wpakował magury mt5 z tarczą 203mm , więc chyba nie ma z tym problemów.

A poza tym, to jeździłeś kiedyś na hamulach Tektro Orion 4p? Jeśli tak to czy są mocne?

Edytowane przez Kebap

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...