Pytor07 Napisano 23 Marca 2023 Udostępnij Napisano 23 Marca 2023 Czy jest jakiś sposób na poprawne ułożenie opony ponieważ właśnie zmieniłem z zimowych na letnie, i przednia koło bądź opona dosyć mocno mi bije. Według mnie felga jest ok i nie przypominam sobie żeby coś się z nią stało, zamieniłem tylko oponę z tyły na przód ponieważ była bardziej zużytą. Czy opona odpada a felga jest złom, mi wydaje się że opona żle się ułożyła ale się nie znam, czy to ogóle możliwe ?. Czy ponownie dać ja tam gdzie była wcześniej tzn na tył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 23 Marca 2023 Udostępnij Napisano 23 Marca 2023 Bardzo prawdopodobne że opona nie ułożyła się właściwie w obręczy. Zdejmij i przesmaruj ranty obręczy smarem do montażu opon względnie jakimś plynem do mycia naczyń/mydłem w płynie i dopiero zakładaj. Przy pompowaniu powinna się ułożyć prawidłowo. Większość opon ma odpowiedni znacznik wokół stopki wskazujący czy opona siedzi równo w obręczy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek.B Napisano 23 Marca 2023 Udostępnij Napisano 23 Marca 2023 @Dokumosa jest to prawdopodobne, ale słowem klucz jest tu: Schwalbe. Oczywiście zależy jakiego rodzaju jest to "bicie", ale żeby trafić na prostą oponę tej marki to trzeba mieć farta @Pytor07 najlepiej podeślij film pokazujący to bicie, ale nagraj też tak żeby było widać oponę również z profilu, najlepiej z obu stron, to wszystko będzie jasne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sobek82 Napisano 24 Marca 2023 Udostępnij Napisano 24 Marca 2023 Przestań bić pianę o szfalbee, kaszda opona potrafi się źle ułożyć jak ją tylko nawiniesz i dasz powietrza, opcja jeden, ciśnienie do maxa i wskoczy, druga ciśnienie do połowy i oburącz chwyt opony i naginanie do siebie w miejscu jej niedopasowania. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pytor07 Napisano 24 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 24 Marca 2023 tak zrobię jak podpowiadasz tylko powiedzcie czy taka opona nie powinna się ułożyć sama gdy zrobiłem jej 2 atm. i zrobiłem z 20km w terenie ?. Siedziała od 3 lat na tyle, zdjąłem ją przed zima bo wrzuciłem "kolec", teraz dałem na przód i jadąc dziś przez ponad godzinę nie daje mi to spokoju po przy szybszym zjeździe z asfaltu wybije mi kierownica barki :). Generalnie powiem tak, mój stary potrzciwy UNIBAKE zachowywał się lepiej niż prawie 4 letni CUBE RACE, ponieważ przed zimą musiałem zmienić ; łańcuch, kaseta, a teraz i tak przeskakuje łańcuch na dużej zębatce (mili ludzie w serwisie ski team podpowiedzieli że jak jeździłem tylko na dużej-to należy ją zmienić). Muszę naprawdę powiedzieć że osprzęt jest do d....; może nie wytrzymuje że musi ciągnąć prawie 100kg ; ale UNIBAKE dawał radę przez prawie 10 lat.i był 10 razy tańszy. Dobra ale jeszcze takie coś, czy ta felerna felga, mogła się jakoś wykrzywić w zimie przy niskich temperaturach ?no góra -15, jak ją naocznie sprawdzić czy krzywa ?Jak ona jest krzywa to podziękuje ca carbon CUBE, wolę używana Meridę, których mam tu w "brud" lub Specialized . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lezia Napisano 24 Marca 2023 Udostępnij Napisano 24 Marca 2023 Czy dobrze zrozumiałem? 10 godzin temu, Pytor07 napisał: zamieniłem tylko oponę z tyły na przód ponieważ była bardziej zużytą Na przodzie ma być zawsze lepsza opona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 24 Marca 2023 Udostępnij Napisano 24 Marca 2023 Jeśli opona na tyle nie wykazywała bicia to po przełożeniu jej na przód zapewne krzywo wlazła. Co to konkretnie za opona. 2bar to żadne ciśnienie jeśli o ułożenie w obręczy chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 24 Marca 2023 Udostępnij Napisano 24 Marca 2023 (edytowane) 2 godziny temu, Lezia napisał: Czy dobrze zrozumiałem? 12 godzin temu, Pytor07 napisał: zamieniłem tylko oponę z tyły na przód ponieważ była bardziej zużytą Na przodzie ma być zawsze lepsza opona. Polska klasyka gatunku. Komu tak ojciec czy dziadek w dzieciństwie nie przekładał opon, niech pierwszy rzuci...karbonową ramą o schody. Edytowane 24 Marca 2023 przez TheJW 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 24 Marca 2023 Udostępnij Napisano 24 Marca 2023 Zaraz mi się przypomina wizyta u wulkanizatora na wymianę opon na zimowe. Zażyczyłem sobie lepsze na przód (różnica była minimalna). I usłyszałem, że to niedopuszczalne, bo lepsze mają być z tyłu, bo w zakręcie mnie obróci itp. I włączył się drugi wulkanizator, że klient (czyli ja) ma rację, że lepsze z przodu bo hamowanie itd. itd. I wymienili mi opony. Lepsze z lewej strony, gorsze z prawej. Złoty środek. A ja jak to zauważyłem to sam przekładałem koła na podnośniku. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sobek82 Napisano 24 Marca 2023 Udostępnij Napisano 24 Marca 2023 Jak nie zapieprzasz na trzeciego to spokojnie całą zimę przejeżdżasz na letnich, w boxerze nie wymieniłem na czas tyłu na zimówki a teraz to już się nie opłaca i wymienię za niedługo przód na letnie 🥹😉😀 Co do wymiany opon tył na przód w rowerze "MTB" to nie ma żadnych przeciwwskazań, sam tak robiłem, no chyba że jesteś ędurowcem i przed tobą zakręt pod kontem ING 180 stopni 😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pytor07 Napisano 24 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2023 W dniu 24.03.2023 o 08:23, Dokumosa napisał: Jeśli opona na tyle nie wykazywała bicia to po przełożeniu jej na przód zapewne krzywo wlazła. Co to konkretnie za opona. 2bar to żadne ciśnienie jeśli o ułożenie w obręczy chodzi. Zrobiłem 3bar, żeby nie było przesmarowałem jeszcze raz ranty i dalej jest bicie, gdzie przy jeździe asfaltem aż jest niebezpieczne, dotyczy opony Schwalbe Ralph Racing 29X2.25. Jestem zdecydowany kupić nowe opony bo to co się dzieje to aż wstyd. Co polecacie w zamienniku ?, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 24 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2023 A co to jest 3 bar. Weź przeczytaj na oponie ile możesz max i tyle daj, a nawet 0,5bar więcej nic temu nie będzie. Nie jeździj na tym, to ma tylko wskoczyć. Jak się ułoży to spuścisz na tyle ile chcesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafal_z_Jury Napisano 25 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2023 Cześć. Też zmieniałem opony na Racing Ralph i Racing Ray z Schwalbe Nobby Nic (wymagały posmarowania płynem do myci naczyń i ułożyły się za 1 razem). W obecnych za pierwszym razem po posmarowaniu płynem i nabiciu 4 bar wszystko się ułożyło, pokręciłem kołami jest 👍 odstawiłem rower, pozbierałem wszystko i awaria, miałem dętkę klejoną na przodzie i puściła łatka Po wymianie już się nie ułożyła (nie smarowałem) i jest bicie, widać po otoczce wokół opony miałem w jednym miejscu schowaną na długości ok 30cm. Zrobiłem 30km w terenie na 1,7 bara i jutro będę układał na nowo( spasowała za 1 razem to i spasuje i teraz). Obręcze mam Merida Comp CC szerokość wew.: 20mm pewnie na szerszych by się szybciej ułożyła. Z czasem zmienię ... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafal_z_Jury Napisano 26 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2023 Witam, teraz zakończyłem zabawę o oponą Racing Ray. Posmarowałem stopkę opony płynem do mycia naczyń, ciśnienie z pompki 4 bary po 3min wszystko się ułożyło 😁. A tak w ogóle to przy wcześniejszych Maxxis Ikon 29 x 2,2" z tamtego sezonu też miałem podobny przypadek, przy ponownym zakładaniu opony na sucho nie ułożyły się. Więc nie rezygnować z zakładania opon, jak nie spasują za 1 razem. Kto posmaruje temu nie biją 😉. Pozdrawiam ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.