Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team
Napisano

Koncepcja jest ciekawa, zwłaszcza brak ograniczników, zastanawia mnie tylko jedno - kompatybilność.

Po pierwsze ze starymi komponentami, np. kasety z nowym stopniowaniem ze starą przerzutką.

Po drugie kompatybilność z ramami, tu jeszcze jakiś czas nie każda rama posiada jak UDH.

Po trzecie co w przypadku demontażu koła, bo z tego co potrafię wywnioskować to każdy demontaż koła wymaga demontażu, przynajmniej częściowego, przerzutki, następnie ustawienia jej naciągu i zapewne też regulacji niemal od zera.

Na dzisiaj wydaje się, że to koncepcja tylko dla zawodowców, którzy mają swój serwis. Już nie wspomnę o zmianie koła w trasie i regulacji wszystkiego od nowa.

Napisano (edytowane)

Najlepsze jest to, że te mocowanie do osi od Shimano było rzeczywiście lepsze od standardowego rozwiązania. Miałem przez dwa lata i absolutnie zero problemów - ustaw i jeździj do końca wszechświata.

Lub, w moim przypadku - zmianie widzimisia.

Ogólnie, to korba z rockringiem - podoba mi się, cała reszta - meh.

Edytowane przez uzurpator
  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

100 amerykańskich dolarów za łańcuch to chyba nowy rekord?:)

 

Edyta: jest nawet lepiej, 120 euro za łańcuch X0, do 180 za XX.

Poczekam na XXX :)

Edytowane przez Maciorra
  • +1 pomógł 1
Napisano

Rekord zdecydowanie nie. Wiele lat temu kupowało się tytanowe łańcuchy Wippermann Connex za ponad 1000 zł. Dziś musiałyby być warte ze 2 razy tyle. 
W gablotce mam też złoty łańcuch Rohloff SLT, był chyba niewiele tańszy. Ale to w ramach ciekawostki i kupiłem go kilka lat temu za bodaj 600 zł. 

Same grupy bardzo fajne. Może wreszcie nie będę widywał ich w co drugim serwisowanym rowerze tylko będą bardziej unikatowe. 

Napisano (edytowane)

@Punkxtr Przy takich cenach na pewno będą to chwilowo napędy "bardziej unikatowe". Ciekawe czy Sram będzie przepychać taki sposób montażu przerzutki w niższych grupach... Trzeba przecież zmusić ludzi do tego żeby co jakiś czas zmienili rower. 😄

Edytowane przez Alsew
Napisano

Mnie zastanawia jedno - z tego co kojarzę  za koncepcją miękkich alu haków stało to, że mają one pękać/giąć by nie uszkodzić ramy w przypadku niefortunnego strzała w przerzutkę. A tu dostajemy bezpośredni montaż do ramy i do tego jeszcze pancerną, wytrzymałą przerzutkę. Ma ona ten system amortyzowania ale w przypadku silnego uderzenia czy to wystarczy? 

Napisano (edytowane)

Nooo nie, nie wystarczy.

Będą wymienne haki ramy 😄

Biorąc pod uwagę jak krzywe potrafią być ramy prosto z sklepu martwiłbym się o jakość działania nieregulowalnej przerzutki w przekroju seryjnej produkcji rowerów... bo jakość działania tego napędu będzie wprost zależna od jakości wykonania ramy i tylnej piasty. Czyli musi się zgrać tolerancja wykonania trzech osobnych producentów.

Edytowane przez KSikorski
Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, KSikorski napisał:

 

😄 Biorąc pod uwagę jak krzywe potrafią być ramy prosto z sklepu martwiłbym się o jakość działania nieregulowalnej przerzutki w przekroju seryjnej produkcji rowerów... bo jakość działania tego napędu będzie wprost zależna od jakości wykonania ramy i tylnej piasty. Czyli musi się zgrać tolerancja wykonania trzech osobnych producentów.

Szczerze, to jedyna wartość dodana tego Srama, z którą można wiązać jakąkolwiek nadzieję, to lepsza kultura pracy pod obciążeniem i brak potrzeby prostowania haka. Opowieści o większej wytrzymałości przerzutki mogą okazać się mylne biorąc pod uwagę, że przerzutka jest jeszcze większa. Będąc bliżej ziemi, będzie jak rębak do gałęzi i jeszcze łatwiej będzie w coś nią przywalić. Reszta to tak naprawdę stek bzdur dla fanów drogich gadżetów i ludzi którzy zamiast mózgu mają aplikacje 🤣

 

Edytowane przez Alsew
  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

@Alsew

Tak samo marudzili jak pojawił się pierwszy napęd jedynkowy od Sram'a i wtedy kiedy Shimano prezentowało Di2 😁

Edytowane przez KNKS
  • +1 pomógł 1
Napisano

Ja nie marudzę tylko stwierdzam fakt, że udogodnienia w postaci braku konieczności regulacji przerzutki (zakres i oddalenie kółka od kasety) oraz aplikacja która ci dobierze prawidłową długość łańcucha, potrzebne są jak druga dziura w d...😄

Napisano

No tak, bezeceństwo...Podobnie jak hamulce tarczowe w szosie 😁 

Nie mierz wszystkich swoją miarą. Jeden lubi aplikacje i przerzutki na baterie, a inny telefon na korbkę, zbieractwo i rybołówstwo.

Nikt nie będzie cię zmuszał do zakupu najnowszego XX, a  aplikacja do obsługi AXS to żadna nowość.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Mimo, że ja nie będe klientem na nowego AXSa to dla mnie te udogodnienia to super sprawa. Ile jest tematów o regulacji przerzutki? Tutaj Cie to nie interesuje, wszystko będzie podane na tacy.

Dla niektórych to najlepiej jakby rozwój zatrzymał się na etapie 3x9. Pamiętam to pianie to jak to łańcuchy się będą rozciągać w tym złym 1x12. I co? Shimanowskie łańcuchy 1x12 są mega trwałe, dużo lepsze jak poprzednie generacje. No ale, kiedyś to było...

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

Gdybym nie miał co robić z pieniędzmi to chętnie bym widział taki napęd w swoim rowerze. Człowiek biedny, to marudny 😉 To jest krok do przodu i trzeba przyznać że Shimano zostało znowu w tyle. Dla mnie regulacja przerzutki to czysta przyjemność i zabawa. Robi się to raz przy instalacji napędu i tyle. Ciekawe ile osób która zakładają tu te "tematy" o problemach z regulacją przerzutki podejmie się samodzielnego montażu tago nowego Sram?

Edytowane przez Alsew
  • 4 tygodnie później...
Napisano

Tymczasem nowy SRAM już u mnie. Przerzutka jest wprost gigantyczna i robi takie wrażenie, jak pierwsze kasety 10-51. 
Całość jest bardzo, bardzo masywna. Sądzę, że w przypadku wkręcenia patyka, zaciągnięcia łańcucha itd. zniszczy się wózek, a główne ogniwo mocujące do ramy pozostanie nienaruszone. Przynajmniej w teorii, bo zapewne drobne korekty mogą być wymagane (tak, jak w przypadku haków ram), co tutaj nie będzie możliwe. 

Tak czy owak, prawie pół kilograma przerzutki robi wrażenie. Powiem coś więcej po montażu. 

 

_DSC1641.JPG

_DSC1645.JPG

_DSC1647.JPG

_DSC1651.JPG

  • +1 pomógł 8
Napisano

Pół kilo to  chyba silnik trzy fazowy  5 KW zapodali do tej przerzutki. 😉  A tak to powiem ,że zacny szpej i oczekuję po jakimś dystansie spostrzeżeń na temat pracy i użytkowania .

  • +1 pomógł 3
  • 7 miesięcy temu...
Napisano
W dniu 18.04.2023 o 10:59, Punkxtr napisał:

Tymczasem nowy SRAM już u mnie. Przerzutka jest wprost gigantyczna i robi takie wrażenie, jak pierwsze kasety 10-51. 
Całość jest bardzo, bardzo masywna. Sądzę, że w przypadku wkręcenia patyka, zaciągnięcia łańcucha itd. zniszczy się wózek, a główne ogniwo mocujące do ramy pozostanie nienaruszone. Przynajmniej w teorii, bo zapewne drobne korekty mogą być wymagane (tak, jak w przypadku haków ram), co tutaj nie będzie możliwe. 

Tak czy owak, prawie pół kilograma przerzutki robi wrażenie. Powiem coś więcej po montażu. 

 

I jak ta grupa po czasie ? Jakieś problemy ? 

Rozumiem, że kompatybliności ze starszymi kasetami XG1295/XG1299 nie ma ? I nie da się tego obejść ? 

 

Akurat pełen zestawik X0 wjechał do sklepu Amazon za około 700 EUR, więc już w kwocie wartej rozważenia. 

 

Napisano

Szczerze - zero problemów. Wielu moich Klientów montowało napędy Transmission i każdy jest zadowolony. Nowe łańcuchy nie są kompatybilne wstecznie.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...