sokar Napisano 19 Marca 2023 Udostępnij Napisano 19 Marca 2023 (edytowane) Cześć, potrzebuję pomocy w doborze komponentów napędu, mam o taki sprzęt: https://www.bikesalon.pl/rower-elektryczny-bh-atom-x-2019-kolo-29-rama-175-czarny z przebiegiem 3700km i problemy z przeskakującym czymś (prawdopodobnie łańcuchem) przy dużym obciążeniu przy dwóch najszybszych biegach (najmniej zębów). Na najszybszym biegu przeskoki miałem już po około 1000 km, a od jakiegoś 1000km to samo zaczyna się dziać na 2 najszybszym biegu. Łańcuchy mam prawie od nowości 3 i zmieniam je co około 700km, łańcuchy według miernika rozciągnięcia nie są rozciągnięte (te info muszę zweryfikować bo ostatnio sprawdzałem 1 rok temu). Ogólnie to chyba zajechałem napęd ponieważ to mój pierwszy elektryk i jeździłem na nim jak na tradycyjnym rowerze czyli najszybsze biegi i wolne kręcenie pedałami (tak lubiłem). 60-70% jeżdżę po asfalcie na płaskim (centralna Polska) reszta lasy i góry. I teraz w końcu pytanie co zmieniać w napędzie, kasetę plus łańcuchy czy samą kasetę czy może w ogóle komplet? A może w tej kasecie Sunrace CSMS2 10sp (11-40T) dałoby się wymienić same najmniejsze koronki? Ma ktoś tu może doświadczenie z użytkowaniem elektryków z centralnym napędem, może jaką taktykę obrać co do użytkowania napędu i kupowania części? Edytowane 19 Marca 2023 przez sokar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 19 Marca 2023 Udostępnij Napisano 19 Marca 2023 (edytowane) Obierz taktykę zapoznania się z terminem kadencja A kasetę i łańcuchy kup nowe a nie jakieś pojedyncze koronki. Poza tym im mniej zębów na koronce jakiej używasz tym szybsze zużycie i większe opory Edytowane 19 Marca 2023 przez Mihau_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek.B Napisano 19 Marca 2023 Udostępnij Napisano 19 Marca 2023 1. Jeżeli się da to zmień blat z przodu na największy jaki się zmieści. 2. Pamiętaj o redukowaniu przed zatrzymaniem się by nie ruszać z wysokich biegów. 3. Wywal speedbox'a 4. Jeżeli powyższe rozwiązania Ci nie odpowiadają, to zmień napęd na Shimano Linkglide. 5. Albo dokup drugiego elektryka z silnikiem w piaście do śmigania po mieście, a tego BH używaj w górach i lesie do czego został stworzony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 19 Marca 2023 Udostępnij Napisano 19 Marca 2023 3 godziny temu, Mihau_ napisał: Obierz taktykę zapoznania się z terminem kadencja A kasetę i łańcuchy kup nowe a nie jakieś pojedyncze koronki. Poza tym im mniej zębów na koronce jakiej używasz tym szybsze zużycie i większe opory Jeśli używa głównie najmniejszych koronek kasety to dlaczego nie miałby wymienić tylko tych dwóch? Mam elektryka z napędem 1x11, kaseta deore. Koronki do niej kosztują 15 zł sztuka, kaseta ponad 200. Dlaczego miałbym wymienić całość? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sokar Napisano 3 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2023 Dzięki za sensowne rady. Chyba najpierw wymienię aby koronki 3 najmniejsze w obecnym Sunrace CSMS2 10sp (11-40T). Dopiero przy następnej wymianie jak już będę miał bardziej zajechane łańcuchy kupię kasetę i łańcuch Shimano Linkglide i do tego z przodu jakąś największą zębatkę jaką się da włożyć. Czyli potrzebuję: https://allegro.pl/oferta/koronki-kasety-sunrace-10rz-srebrne-11-13-15-3szt-10744650509?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_term=test&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_uzsd_sport_rowery-akc_pla_pmax&ev_campaign_id=17967208976&gclid=EAIaIQobChMIusDFrr6O_gIVjN4YCh09nw7rEAQYAiABEgJMYfD_BwE i do tego jakie narzędzia? Sorry za tępe pytanie ale wcześniej miałem aby wolnobieg😅 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek.B Napisano 3 Kwietnia 2023 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2023 Do wymiany potrzebujesz klucz do kaset i bacik. Co do wymiany samych najmniejszych zębatek to jaki masz model przerzutki? Coś mi się wydaje, iż rozpiętość przełożeń w tej kasecie nie do końca jest kompatybilna z Twoją przerzutką. Pytanie jaki to dokładnie model? RD-M... ? Czy przerzutka działa tak, że mógłbyś powiedzieć - jest idealnie? Czy może od początku zastanawiasz się czy nie mogło by być lepiej? Poza tym wymiana na linkglide to nie taka łatwa sprawa, bo trzeba wymienić również przerzutkę i manetkę, więc właściwie cały napęd poza blatem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sokar Napisano 4 Kwietnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2023 Co do wymiany samych najmniejszych zębatek to jaki masz model przerzutki? Shimano Deore 10sp, rozumiem że da się spisać konkretny model z samej przerzutki? Pytanie jaki to dokładnie model? RD-M... ? Model przerzutki nie kasety? Czy przerzutka działa tak, że mógłbyś powiedzieć - jest idealnie? Czy może od początku zastanawiasz się czy nie mogło by być lepiej? Dużego porównania nie mam aby parę razy w życiu jeździłem na jakiś nowych Focusach z SLX lub XTR (chyba XTR to był) i nie było to bezpośrednie porównanie w sensie parę kilometrów na moim Deore parę na XTR. Ogólnie nie stwierdziłem jakiejś dużej różnicy w pracy przełożeń/napędu nigdy mi nic nie brakowało u mnie w Deore. Poza tym wymiana na linkglide to nie taka łatwa sprawa, bo trzeba wymienić również przerzutkę i manetkę, więc właściwie cały napęd poza blatem O a to czemu jest właśnie ten inny rozstaw między przełożeniami? Ogólnie kupując elektryka z napędem centralnym do jazdy 60/40% po płaskim liczyłem się z większymi kosztami obsługi napędu. Dobrze że coś się dzieje z samą konstrukcją takowego i że powstał ten Linkglide bo np. w 2020 jak kupowałem rower to jeszcze takich napędów nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.