LukcioM Napisano 17 Marca 2023 Udostępnij Napisano 17 Marca 2023 Postanowiłem kupić trekkingowy rower elektryczny. Rower zamówiłem w wybranym sklepie,pozostaje czekać na dostarczenie przez kuriera.Po odebraniu roweru od kuriera,muszę naładować baterię by można było zacząć jazdę rowerem elektrycznym,a bateria w rowerze jaki zamówiłem jest litowo-jonowa i ma pojemność 440Wh. W Internecie wyczytałem,że pierwsze ładowanie baterii w rowerze elektrycznym to 6 do 8 godzin. Ile dokładnie godzin trzeba ładować do pełna baterię w rowerze elektrycznym po jego zakupie,jeśli bateria jak pisałem ma pojemność 440Wh,a ile czasu trzeba ładować baterie po jej rozładowaniu i jak często ładować baterię? Proszę o bardzo dokładną odpowiedź i wyrozumiałość,bo jest to mój pierwszy post,a jeśli taki temat był już poruszany to przepraszam Dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrWie Napisano 18 Marca 2023 Udostępnij Napisano 18 Marca 2023 (edytowane) Bateria ze sklepu powinna przyjść już rozhibernowana, a więc ładować normalnie - tyle czasu ile będzie do 100%. Ja ładuję jak mi spadnie do ok 30%,jednak zgodnie z instrukcją 2-3 razy w roku wyczerpuję do pustej - ma Gianta z Yamahą i mam zabezpieczenie - poniżej 3%wspomaganie tylko Eco, przy jednym procencie odłącza wszystko, nie da się wyładować do zera. Ładuję zawsze do 100%, zrobilliśmy w 5lat 14,5 tyś., dotychczas bez żadnych problemów, dystans jaki realnie przejeżdżamy na 100% mniej więcej podobny. Nie wiem dokładnie ile czasu ładuje się moja bateria (400 ) , podłączam wieczorem i rano jest naładowana a ładowarka automatycznie odłączona. Edytowane 18 Marca 2023 przez PiotrWie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kettler Napisano 18 Marca 2023 Udostępnij Napisano 18 Marca 2023 Elektronika, która jest przy baterii zabezpiecza ją zarówno przed nadmiernym rozładowaniem jak i przeładowaniem. Proces lądowania jest całkowicie automatyczny aczkolwiek przy pierwszym zwłaszcza na początku ładowania warto baterie mieć na oku😁 W trakcie późniejszej eksploatacji najważniejsze jest aby nie zostawiać baterii na dłużej rozładowanej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukcioM Napisano 18 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2023 (edytowane) Czyli pierwsze ładowanie baterii długie do pełna-100% i nie rozładowywać baterii do zera lub ładować baterię zgodnie z instrukcją i jak trzeba rozładować baterie do zera,a czas kolejnego optymalnego ładowania baterii od 1,5 do 2h,ale czy taki czas kolejnego ładowania baterii to naprawdę czas kiedy kolejny raz będę ładował baterię w rowerze. Zapytam też żeby niepotrzebnie nie pytać (po otrzymaniu od kuriera roweru) ,jak w rowerze elektrycznym po wyjęciu baterii do ładowania,sprawdzić czy bateria jest w 100% naładowana,jak oszczędzać baterię w takim rowerze i jaki dystans mogę pokonać na baterii o pojemności 440Wh,bo nie wiem czy zasięg 60 do nawet 80km jest możliwy przy takiej baterii? Edytowane 18 Marca 2023 przez LukcioM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kettler Napisano 18 Marca 2023 Udostępnij Napisano 18 Marca 2023 (edytowane) @LukcioMnie stresuj się za bardzo, bateria w rowerze to „trochę” większa bateria niż w telefonie czy laptopie ale funkcjonalnie bardzo podobna. Jest w niej sporo elementów zabezpieczających przed nieprawidłowym użyciem i przedłużających czas życia. Niektóre baterie maja wskaźniki diodowe stopnia naładowania ale jest on bardzo nieprecyzyjny. Jak dostaniesz rower raczej na pewno bateria nie będzie naładowana do 100 % dlatego podłączasz ją i ładujesz. Jak ładowarka skończy ładować (np zielona dioda) oznacza to, że bateria jest w pełni naładowana. Nikt Ci nie powie ile przejedziesz na danej baterii, zależy to od zbyt wielu czynników, podstawowym jest stopień wspomagania ale również (ilość wzniesień, powierzchnia po której jedziesz, prędkość jaką osiągasz, waga i wymiary jeźdźca dlatego trzeba sprawdzić samemu 😁 Edytowane 18 Marca 2023 przez Kettler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukcioM Napisano 18 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2023 Dziękuje za odpowiedzi. Jak odbiorę od kuriera rower,podłączę baterie do ładowarki i jeśli ładowarka dołączona do roweru będzie posiadać diodę ładowania i ta dioda po podłączeniu baterii zapali się na żółto,a potem na zielono i będzie wiadomo,że bateria jest naładowana na 100%,sprawdzę samemu jak jeździ się takim rowerem i na jaki zasięg wystarczy bateria Nie mogę edytować pierwszego posta,by zmienić tytuł tematu,dlatego zapytam w tym temacie: Jak w dowolnym rowerze elektrycznym zmieniać przerzutkę-7 biegów,jeśli jadę bez wspomagania,a jak zmienić przerzutkę jeśli jadę ze wspomaganiem,a rower ma np: 5 prędkości wspomagania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kettler Napisano 18 Marca 2023 Udostępnij Napisano 18 Marca 2023 Biegi zmieniasz dokładnie tak samo z napędem jak i bez starając się utrzymać mniej więcej stałą w miarę wysoką kadencje. Należy unikać jazdy na zbyt „twardych” przełożeniach (nie lubi tego rower i nasze kolana) oraz jazdy tylko na 2-3 zębatkach . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukcioM Napisano 18 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2023 Przepraszam ,ale nie rozumiem jak w dowolnym rowerze elektrycznym zmienia się przerzutkę jadąc bez wspomagania-zero na wyświetlaczu i jadąc ze wspomaganiem-wybrana prędkość wspomagania na wyświetlaczu.Może rowery elektryczne posiadają coś na kierownicy co pozwala zmieniać przerzutkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Electronite Napisano 18 Marca 2023 Udostępnij Napisano 18 Marca 2023 No tak samo. Po prostu. Nie ważne co masz na wyświetlaczu. Jak tylko usłyszysz, że bębenek z tyłu rozpiął napęd to możesz zmieniać co chcesz i jak chcesz. A w praktyce pod minimalnym obciążeniem też da się biegi zmieniać. Np. jadąc pod stromą górkę jakoś redukować trzeba - mocy z pedałów nie zdejmiesz bo się oglebisz, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kettler Napisano 18 Marca 2023 Udostępnij Napisano 18 Marca 2023 (edytowane) Zasadnicze pytanie jaki to będzie rower z silnikiem centralnym i czujnikiem siły nacisku na pedały czy z silnikiem w piaście gdzie z reguły nie ma czujnika nacisku i czaszami był stosowany czujnik zmiany biegów. Edytowane 18 Marca 2023 przez Kettler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukcioM Napisano 18 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2023 Mój rower elektryczny jest rowerem trekkingowym z silnikiem w tylnej piaście. Ponawiam pytanie: Jak w rowerze elektrycznym trekkingowym zmienia się przerzutkę jadąc bez wspomagania-zero na wyświetlaczu i jadąc ze wspomaganiem-wybrana prędkość wspomagania na wyświetlaczu.Może rower elektryczne posiada coś na kierownicy co pozwala zmieniać przerzutkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukcioM Napisano 18 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2023 (edytowane) Nie mogę edytować ostatniego posta w którym pytanie nie wymaga odpowiedzi Mój rower elektryczny jaki zamówiłem(czekam teraz na dostawę kurierem) jest rowerem trekkingowym z silnikiem w tylnej piaście.Na na kierownicy roweru jest manetka do zmiany biegów od 1 do 7. Jadąc na wybranym wspomaganiu w dowolnym momencie manetką zmieniam przerzutkę-bieg od 1 do 7 i na wybranej przerzutce-biegu jadę z wybranym wspomaganiem w zależności ile prędkości wspomagania posiada rower,a jak jadę bez wspomagania zmieniam tylko przerzutkę i jadę. Proszę moderację o zostawienie tego posta a post powyżej napisany 16minut temu usunąć Edytowane 18 Marca 2023 przez LukcioM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Electronite Napisano 18 Marca 2023 Udostępnij Napisano 18 Marca 2023 A ja dalej podkreślam, że rodzaj zastosowanego silnika nie ma znaczenia. Dalej zasady pozostają klasyczne. Manetki nie zmienia się w dowolnym momencie, a jedynie gdy siła przenoszona przez łańcuch jest niewielka. I to nie ma znaczenia gdzie jest silnik ani jak jest ustawiony. Oczywiście jak to się przełoży na samą jazdę to już zależy od tego jak szybko jedziesz i o ile biegów naraz zmienisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukcioM Napisano 22 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2023 Mam zamiar w niedługim czasie rowerem,jak będzie słoneczna i ciepła pogoda wybrać się poza miasto 12km w obie strony-razem 24km(jazda ze wspomaganiem,teren płaski w jedną i drugą stronę niewielkie podjazdy pojazdy w jedną i druga stron-jadę szosą),a na początek zaznajomienia się z jazdą e-bike zrobię sobie jazdę po mieście. Ile z pełnej baterii naładowanej do 100% zostanie zużyte podczas jazdy po mieście-wyjazd spod bloku,objazd miasta i powrót- 8km(jazda ze wspomaganiem i test jazdy bez wspomagania),a ile baterii zostanie zużyte podczas wyjazdu rowerem poza miasto 12km w obie strony-jazda ze wspomaganiem? Bateria w rowerze ma 440Wh pojemności Przepraszam za takie pytanie,ale zapytam i liczę na odpowiedź Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kettler Napisano 22 Marca 2023 Udostępnij Napisano 22 Marca 2023 A jakie jest właściwie pytanie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukcioM Napisano 22 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2023 Chodzo o to ile zużyję baterii podczas jazdy po mieście-8km ze wspomaganiem-niskie predkości wspomagania tak od 1 do 3 max,a ile zużyję baterii podczas wyjazdu za miasto-12km w obie strony razem 24km? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrWie Napisano 22 Marca 2023 Udostępnij Napisano 22 Marca 2023 (edytowane) Powinno zużyć po kilka procent, my na 400 Wh robimy ok 150km żona, ja ok 200 - ale to nie w górskich warunkach a w terenie pagórkowatym Edytowane 22 Marca 2023 przez PiotrWie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mandoleran Napisano 22 Marca 2023 Udostępnij Napisano 22 Marca 2023 Nie da się tego jednoznacznie odpowiedzieć ile zużyjesz, jest wiele czynników zależnych na zużycie baterii. Zobaczysz sam ile zostanie po zakończonej jeździe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
holdegron Napisano 22 Marca 2023 Udostępnij Napisano 22 Marca 2023 Rozładowanie baterii litowej do zera szybko ją zabije. Najlepiej nie dopuszczać do rozładowania poniżej 20% Jest na ten temat mnóstwo wpisów w necie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrWie Napisano 22 Marca 2023 Udostępnij Napisano 22 Marca 2023 (edytowane) Po jakim czasie? Ja od 5 lat rozładowuję kilka razy w roku dwie baterie do 1% - zgodnie z sugestą producenta a poniżej 15 % wielokrotnie i po 14,5 tyś km zużycie baterii jest niezauważalne - ładuje się tyle czasu jak nowa, przebieg na ładowaniu jest podobny jak był. Naprawdę szkodliwe jest rozładowywanie do zera, ale rowery mają blokadę uniemożliwiającą takie rozładowanie. Znasz kogoś komu zaszkodziło rozładowywanie poniżej 20% czy tylko czytałeś w necie? Edytowane 22 Marca 2023 przez PiotrWie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Electronite Napisano 22 Marca 2023 Udostępnij Napisano 22 Marca 2023 TAK, właśnie tydzień temu był wątek o tym. Bateria do smietnik. Tylko to trzeba mieś więcej danych technicznych. Jaki producent, jaki typ ogniw, jaki model. Różne ogniwa, różne graniczne napęcia odcięcia. Generalna zasada mówi, że ne zaleca się rozładowywania poniżej 10% pojemności - faktycznej pojemności ogniwa. A to co ci pokazuje komputerek rowerowy to zupełnie inna bajka - za pewne jest wyskalowany aby pokazywać 0% gdy jeszcze jest nieco ładunku w ogniwach. Właśnie poto aby ludzie nie tragali cel do zera. Faktyczne parametry ogni poznasz dopiero podłączając serwisowy sprzęt pomiarowy bezpośrednio do ogniw i wykonasz pełny cykl ładowania i rozładowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kettler Napisano 22 Marca 2023 Udostępnij Napisano 22 Marca 2023 Przestańcie straszyć ludzi. Akumulatora Li -on w normalnej eksploatacji nie da się wyładować do zera. Nawet najprostsze urządzenia elektroniczne zasilane ogniwami Li-on mają moduł sterujący, który kontroluje proces ładowania i rozładowania baterii. W głupim odkurzaczu za 300 zł silnik się wyłącza nie dlatego, że bateria została wyczerpana do zera ale dlatego, że napięcie spadło poniżej minimum i elektronika odcięła zasilane chroniąc akumulator. Rozładowanie poniżej bezpiecznego minimum następuje albo gdy jest popsuta elektronika akumulatora albo ktoś przechowuje dłuższy czas,„rozładowaną” baterie na przykład zimą. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukcioM Napisano 29 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2023 Odnowię temat Mam już rower elektryczny i czekam tylko na odpowiednią pogodę na testową jazdę rowerem. W rowerze bateria jest naładowana 80%. Ile zużyję z tak naładowanej baterii podczas jazdy po mieście 8km-wyjazd spod klatki bloku,przejazd po mieście i powrót pod klatkę bloku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 29 Marca 2023 Udostępnij Napisano 29 Marca 2023 Duże znaczenie ma, w którym miejscu ta klatka, bo jak na końcu to przypał 🤣. A serio teraz - odnośnie zużycia baterii już dostałeś odpowiedź od @Mandoleran... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukcioM Napisano 29 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2023 Wszystko wyjdzie podczas jazdy ile baterii ubyło po po pierwszej jeździe po mieście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.