Daimos77 Napisano 17 Marca 2023 Udostępnij Napisano 17 Marca 2023 Cześć! Na wstępie zaznaczę, że szukałem podobnego tematu ale nie znalazłem z tym konkretnie modelem amortyzatora. Chcę przeprowadzić serwis zerowy ( w ogóle będzie to mój pierwszy serwis jakiegokolwiek amortyzatora bo nigdy wcześniej tego nie robiłem, więc proszę o wyrozumiałość ) Rock Shox'a Recon Gold RL DebonAir, którego producent przewiduje po 50h pracy. Mój przepracował może max 20h ale zaraz stuknie mu rok jak jest ze mną no i zaraz zaczyna się sezon więc chcę przygotować rower w 100%. A mianowicie z tego co się wstępnie zorientowałem będę potrzebował oleju do dolnych lag 15wt oraz smaru sram butter. - i teraz pytanie czy ten olej rock shox'a 15wt idzie zastąpić innym tańszym o takich samych parametrach? - ten smar SRAM Butter też idzie zastąpić innym tańszym smarem? - czy po zdjęciu dolnych lag przy serwisie zerowym będę potrzebował nowych uszczelek, które są przy dolnych śrubach? - czy przed serwisem mam spuścić powietrze z komory oraz odblokować/zablokować manetkę blokady skoku i w jakiej pozycji ustawić pokrętło od siły tłumienia max na "żółwia" czy na "królika"? W necie znalazłem tabelkę odnośnie serwisu i poprawcie mnie jeśli się mylę ale według niej przy serwisie zerowym będę potrzebował po 6ml 15wt do każdej z goleni? Oraz gdzie nakładać ten smar SRAM Butter? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 17 Marca 2023 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Marca 2023 - możesz użyć tańszego zamiennika, to olej do smarowania lag/ślizgów, nie do tłumika, ważne żeby był odpowiednio gęsty. Ja używam taniego Amortyzola 15W, kosztował ok. 20zł za litr, ale to kilka lat temu. - Sram Butter lepiej nie zastępywać tanim zamiennikiem ze względu na właściwości (choć można np. wazeliną techniczną). Możesz kupić małą porcję, np. taką za 20zł: https://allegro.pl/oferta/sram-butter-smar-do-amortyzatorow-20g-9745500174 sam taką kupiłem i starczy na kilka serwisów, a biorąc pod uwagę że serwis robisz raz na rok to masz zapas "na lata" - producent zaleca, ale nie trzeba. - podobnie jak wyżej. Ja powietrza nigdy do małego serwisu nie spuszczam i nic się nigdy nie stało. Ustawienie pokrętła tłumienia też nie ma znaczenia. - Ilość oleju jak w tabeli, Sram Buttera nakładasz na wewnętrzną część uszczelek kurzowo olejowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daimos77 Napisano 17 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2023 Ok, w takim razie sram buttera zamówię i nie będę kombinował z innym. Zauważyłem, że ten olej RS 15wt też rozlewają więc jego też zamówię. Dzięki za uwagi 😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 17 Marca 2023 Udostępnij Napisano 17 Marca 2023 2 godziny temu, Daimos77 napisał: ten smar SRAM Butter też idzie zastąpić innym tańszym smarem? Elube fork grease 2 godziny temu, Daimos77 napisał: czy po zdjęciu dolnych lag przy serwisie zerowym będę potrzebował nowych uszczelek, które są przy dolnych śrubach? Niby da się ich użyć ponownie, ale raz po serwisie miałem wyciek i od tej pory zawsze używałem nowych, zwłaszcza, że są tanie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 17 Marca 2023 Udostępnij Napisano 17 Marca 2023 (edytowane) Moja propozycja (widzę że masz szansę coś spier....ć) - obejrzyj jakikokolwiek film z serwisem widelca RS? Sam producent udostępnia ich dużo + to że są "manualne" ze zdjęciami poglądowymi. Czy sprawdziłeś stronę producenta?... Edytowane 17 Marca 2023 przez tobo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daimos77 Napisano 17 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2023 @tobo "(widzę że masz szansę coś spier....ć)", na jakiej podstawie tak twierdzisz? Że skrupulatnie dopytuję co i jak i chcę podejść jak najbardziej profi do tematu? Na co dzień zajmuję się mechaniką samochodową: robinie rozrządów, hybrydy turbo, układy wtryskowe więc myślisz, że taki amor powietrzny ma szansę mnie pokonać? Wracając do Twojego pytania, tak oglądałem kilka filmików z serwisem i byłem na stronie producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 17 Marca 2023 Udostępnij Napisano 17 Marca 2023 Kup olej RS w butelce 120ml (~20zł) - starczy na 5 serwisów zerowych. Tak samo sram butter - to małe 20g pudłko (również okolice 20zł) starczy na kilka serwisów. Olej i smar się starzeją więc do jednegi amortyzatora nie ma sensu pchać się w większe opakowania. W cyklomanii kupisz wszystko włącznie z nowymi crush washers. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daimos77 Napisano 17 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2023 @Dokumosa dzięki, fajnie że podałeś sklep gdzie kupię wszystko razem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 17 Marca 2023 Udostępnij Napisano 17 Marca 2023 3 minuty temu, Daimos77 napisał: @tobo "(widzę że masz szansę coś spier....ć)", na jakiej podstawie tak twierdzisz? Że skrupulatnie dopytuję co i jak i chcę podejść jak najbardziej profi do tematu? Na co dzień zajmuję się mechaniką samochodową: robinie rozrządów, hybrydy turbo, układy wtryskowe więc myślisz, że taki amor powietrzny ma szansę mnie pokonać? Wracając do Twojego pytania, tak oglądałem kilka filmików z serwisem i byłem na stronie producenta. Na stronie producenta jest instrukcja serwisowa tego widelca. To w czarnej obwódce. Krok po kroku z detalami zdjęciowymi. Jeśli ją przeanalizowałeś to wiesz gdzie dać buttera. Skoro pytasz co z nim zrobić (a oglądałeś parę filmików i byłeś na stronie producenta - chyba przed napisaniem tego tematu) to wyrażam wątpliwości co do sukcesu w kwestii widelca. Czy ogarniając hybrydy turbo można polec przy powietrznym amorze? Można. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 17 Marca 2023 Udostępnij Napisano 17 Marca 2023 RS mają kąpiel olejowa więc serwis zerowy nie jest wymagany. On jest wymagany przy suchych(smarowanych smarem) ślizgach. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 17 Marca 2023 Udostępnij Napisano 17 Marca 2023 Rs nie ma kąpieli olejowej od roku chyba 2004 gdy zakończono produkcję widelców z kąpielą hydra coil. Serwis zerowy jest bardzo zalecany przy wszystkich widelcach amortyzowanych. Brakować może smarowania (olej I smar stały) w dolnych goleniach, w tłumiku i w sprężynie powietrznej. Rs ma parę mililitrów oleju w dolnych goleniach. Kąpiel olejowa to system gdzie olej na którym pracuje tłumienie jest olejem smarującym. Rs'y maja zamknięte tłumiki znajdujące się w górnej prawej goleni. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał87 Napisano 19 Marca 2023 Udostępnij Napisano 19 Marca 2023 a jest ktoś mi w stanie powiedzieć jakie są różnice między SRAM Butter a Rock Shox Dynamic Seal Grease pomijam oczywiście to że ten drugi dedykowany do dampera chyba jest ale według mnie to bez różnicy damper czy amortyzator przedni dziala to na tej samej zasadzie. Chodzi mi o porównanie lepkości, gęstości tych dwóch smarów bo sram buttera nie miałem w łapach. Miałem rsp slick i slick honey i dynamic seal jest bardziej lepiący/klejący się a sramoski jak wypada? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 19 Marca 2023 Udostępnij Napisano 19 Marca 2023 (edytowane) Dynamic seal ma inną konsystencję (gęstszy jest). Odnośnie lelkości nie mam pojęcia. Oficjalnie był wskazywany przez RS pod kurzówki do amortyzatorów z goleniamo 35mm. Edytowane 19 Marca 2023 przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter614 Napisano 23 Marca 2023 Udostępnij Napisano 23 Marca 2023 Serwis amortyzatora to prosta sprawa szczególnie RS, jeżeli dochodzi tylko serwis podstawowy to tak naprawdę nie masz co zepsuć Gorzej by było jak byś potrzebował specjalnych narzędzi jak to bywa z reguły z fox Tak jak pisali chłopaki wyżej robisz dla siebie kup po prostu orginalny olej w małej ilości i tyle sterczy na kilka serwisów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.