Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

@KSikorski A wiesz może co według EBC znaczy "mieszanka organiczna o wyższym współczynniku tarcia" (w sensie co tam mogli dodać). I jeszcze jedno pytanie, czy nie ma żadnych przeciwskazań, żeby mieć inne klocki z przodu, a inne z tyłu?

 

Napisano

Z moich obserwacji niektóre żywiczne Shimano mają również domieszkę opiłków metalu. Gdy kiedyś przesadziłem z wypalaniem to utworzyły mi się takie metaliczne kuleczki na powierzchni okładziny ;) Mogli dodać np. opiłki miedzi

  • +1 pomógł 1
Napisano
31 minut temu, Kebap napisał:

@Thomass13 A myślisz, że lepiej byłoby wzmacniane żywiczne z przodu i półmetaliczne z tyłu czy na odwrót? A może tylko półmetaliczne?

Nie mam pojęcia ja mam hamulce br6000 i tarcze XT. Ale u mnie to tak wygląda bo testuje różne rozwiązania i w sumie wyjdzie na to że będę tylko metaliki w rowerze zakładał dokładnie te :

IMG_20230315_130813.thumb.jpg.a283e45676ad4935a6968f68ecd91708.jpg

Napisano
10 godzin temu, Kebap napisał:

I jeszcze jedno pytanie, czy nie ma żadnych przeciwskazań, żeby mieć inne klocki z przodu, a inne z tyłu?

Co do tego nie ma, ale czy wiesz, że są przeciwskazania, co do stosowania klocków innych niż żywiczne z podstawowymi tarczami Shimano?

Jaki masz model rarcz?

Napisano
12 godzin temu, Kebap napisał:

Z formalnego punktu widzenia - wszystkie klocki są "półmetaliczne" bo materiał okładziny to zawsze mieszanina drobin metalowych ( cynku, miedzi, mosiądzu i podobnych, zależnie od producenta ) zawieszonych w żywicy. To co producent nazywa "metaliczne, półmelaticzne" itd to stosunek jednego do drugiego.

Formalnie, to im większy kontent metalu tym klocki są bardziej agresywne, tzn jest mocniejszy 'wgryz' przy dolgnięciu do tarczy. Z mojego doświadczenia, to wsio ryba to jest, bierz tańsze. Miałem 'metaliki' które nie hamowały i 'żywiczne' które z mechanicznych hamulców robiły kosy okrutne.

Swoją drogą, to chciałbym wiedzeć jakie klocki lądują w chińskich hamulcach Zoom czy Alhonga. Te fabryczne są przeokrutnie agresywne i żadne z tych na które wymieniam nie działają tak samo.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Żeby wiedzieć czy są przeciwskazania musisz skontaktować się z

 

Head Office3-77 Oimatsu-cho, Sakai-ku, Sakai City Osaka 590-8577, Japan

Contact Info.General Affairs Administration TEL:+81-72-223-3210 

Gdzie powiedzą ci to co znajdziesz w każdym dokumencie shimano oraz w każdym papierze producenta czegokolwiek:

"Hamulce, tarcze zostały skonstruowane i zaprojektowane do współpracy wyłącznie z dedykowanymi klockami shimano. Wszelkie odstępstwa skutkują utratą gwarancji oraz wiążą się z ryzykiem utraty zdrowia/kalectwem a nawet śmiercią". 

Jeśli potrafisz czytać to rozumiesz że zastosowanie jakichkolwiek okładzin poza dedykowanymi żywicznymi jest przeciwakazaniem. Nawet innych żywicznych innego producenta. Ponieważ żywiczne innego producenta mogą być wykonane z materiału innego niż shimano co zmienia ich charakterystykę działania. Ryzyko tego bierzesz na siebie. 

W praktyce zamiast okładzin żywicznych ludzie używają wszystkich dostępnych na rynku wkalkukowując w to szybsze zużycie lub hałas przy hamowaniu. 

Na stronie https://trickstuff.de/know-how/

Masz wyczerpujące źródło wiedzy na temat absolutnie wszystkich aspektów konstrukcji i działania hamulców. Włącznie z tym dlaczego shimano oferuje tarcze "resin only" i jak oraz dlaczego są tak skonstruowane. 

Jeśli ktoś sugeruje szybsze zużycie tarcz pod resin only po użyciu innych klocków to ja odpowiem tak: taka tarcza to cena około 40 zł za podstawowy model, cena klocków sensownej jakości to 50-100. W takich proporcjach tarcza jest skromnym dodatkiem. 

  • +1 pomógł 4
Napisano
4 godziny temu, Thomass13 napisał:

Z tyłu mam metaliczne z radiatorami z przodu żywiczne

A cóż to za dziwny miks i czym podyktowany? Ja radiatorów nie potrzebuję, bo jestem z tych, którzy jeżdżą, a nie hamują, ale metaliczne klocki zawsze wrzucam na przód ze względu na większą skuteczność przedniego hamulca. Tylny to jest tylko żeby przed światłami na dojeździe zwolnić... 😜

Napisano
2 godziny temu, TheJW napisał:

A cóż to za dziwny miks i czym podyktowany? Ja radiatorów nie potrzebuję, bo jestem z tych, którzy jeżdżą, a nie hamują, ale metaliczne klocki zawsze wrzucam na przód ze względu na większą skuteczność przedniego hamulca. Tylny to jest tylko żeby przed światłami na dojeździe zwolnić... 😜

A sam nie wiem jakoś tak wyszlo bo znajomy mi pisał kup te metaliki z radiatorami i będziesz zadowolony. Normalnie te metaliki to kotwice. A czemu nie dalem na przód bo tam mam tarcze 180 mm w porównaniu z tyłem 160. Boje się że zahamuje i będzie lot przez kierownicę. 

Napisano
11 minut temu, Kebap napisał:

cos o ich zaletach i wadach?

A co można powiedzieć o klockach? Po "chińczykach" (które bardzo lubię) to klocki, z którymi miałem najmniej problemów w postaci pisków i innych dziwnych odgłosów.

Napisano
8 minut temu, Thomass13 napisał:

A sam nie wiem jakoś tak wyszlo bo znajomy mi pisał kup te metaliki z radiatorami i będziesz zadowolony. Normalnie te metaliki to kotwice. A czemu nie dalem na przód bo tam mam tarcze 180 mm w porównaniu z tyłem 160. Boje się że zahamuje i będzie lot przez kierownicę. 

To jako był sens dawać tą kotwice na tył? Żeby ogolocic oponę do zera? 

Napisano (edytowane)

Na przodzie też w najbliższym czasie będą założone. Poza tym lubię hamować niż zwalniać. A co do samej jazdy to bywam rowerem w górach lub sobie zjeżdżam na trasach w bike parku. Poza tym to temat nie o tym na czym sam jeżdżę 🙂

Edytowane przez Thomass13
Napisano
17 minut temu, chudzinki napisał:

A co można powiedzieć o klockach? Po "chińczykach" (które bardzo lubię) to klocki, z którymi miałem najmniej problemów w postaci pisków i innych dziwnych odgłosów.

Moc hamowania, modulacja? Jak mocno trzrba rozgrzac, odpornosc na temperature.

Napisano

@Kebap Na twoim miejscu zmieniłbym te badziewne SM RT10 na coś przyzwoitego, dajmy na to RT64, RT66, i pewnie okaże się, że standardowe klocki RESIN dadzą radę.

Napisano

Sorry, ale nie mam odpowiednich narzędzi do pomiarów... Moc i modulację mam w ręce, a z Rysów nie zjeżdżam, więc temperatura też mnie specjalnie nie interesuje 😋.  Mnie interesuje przede wszystkich cisza i płynność działania i dlatego te podrzuciłem. Używanie hamulca w rowerze nie różni się niczym szczególnym od tego w samochodach, więc za bardzo nie pojmuję na czym polega doktoryzowanie się w klockach za 40 zł do najtańszych hamulców 🤔.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...