Skocz do zawartości

[Do 8000 zł] Gravel


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Jak w temacie, przymierzam się do zakupu gravela w cenie do 8000zł. W tym momencie użytkuje Four Cornersa, ale rok jazdy wystarczył, żeby zweryfikować moje potrzeby (bike packing na dłuższą metę, to nie moja bajka). Geometria i masywność Four Cornersa przypomina mi bardziej rower turystyczny, no a sama waga tego roweru to przecież ok. 14kg przy rozmiarze XL. 
Robione trasy to zazwyczaj 60-100km lub więcej, a rozkłada się to raczej 60% asfalt/40% szutry.

A więc, na ten moment pod uwagę brałem:
- Ridley Kanzo GRX 400, 
RONDO RUUT AL1
- Kross Esker 6.0 (tu niestety dostępność ograniczona do całkowitego minimum)
Giant Revolt 1

Co waszym zdaniem jest najlepszy wyborem z wymienionych powyżej i co jeszcze ewentualnie mogę wziąć pod uwagę? Jeśli mielibyście wybierać gravela do 8k dla własnego użytku, to co by to było i dlaczego?

Od razu zaznaczam, że nie posiadam obszernej wiedzy z zakresu rowerów, dlatego liczę na waszą pomoc.
Oczywiście wiem, że w tym zakresie cenowym, to prawdopodobnie tylko aluminium. Dwa blaty (2x10, 2x11) wydają się być dla mnie sensowniejsze, ale nie jest wymóg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

a rozkłada się to raczej 60% asfalt/40% szutry.

Zacząłbym od tego, czy w takich warunkach - jeśli to rzeczywiście tylko szuter" potrzebujesz gravela z prawdziwego zdarzenia czy wystarczy szosa na oponach pokroju 33-35c. Jakiś canyon endurace czy inny giant contend albo cube attain. Na asfalcie zyskasz sporo, poza asfaltem stracisz niewiele

Cytat

Jeśli mielibyście wybierać gravela do 8k dla własnego użytku, to co by to było i dlaczego?

https://bybikes.pl/pl/p/Rower-Superior-X-ROAD-Issue-54cm/7251

Nie jest to "typowy gravel" tylko szosa z miejscem na szerokie opony, na tej samej ramie producent składa szosę i gravela (szosa na napędzie 2x, gravel 1x), mieści 40mm, więcej nie trzeba.

A jeśli masz zamiar taplać się w błocie to canyon grizl

Edytowane przez Mihau_
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Ruuta AL1 odrzuciłbym z uwagi na Apexa. W ogóle to przesiadka z takiej kanapy jak Marin na Rondo lub Ridley'a może być trudna.

O przesiadkę z Marina na cos mniejszego wcale się nie martwie, od czasu do czasu mam okazję pojeździć troche na Boreasie 1 i czuje się na nim dobrze.

Cytat

Zacząłbym od tego, czy w takich warunkach - jeśli to rzeczywiście tylko szuter" potrzebujesz gravela z prawdziwego zdarzenia czy wystarczy szosa na oponach pokroju 33-35c. Jakiś canyon endurace czy inny giant contend albo cube attain. Na asfalcie zyskasz sporo, poza asfaltem stracisz niewiele

Ok, może ująłem to zbyt ogólnie, chce mieć pewność, że rower poradzi sobie też na trasie, która również daleka jest od poprawnego szutra, nie myśląc o tym, że będe musiał zawrócić szukajac asfaltu. Oczywiście Marin radził sobie świetnie w więkoszci warunkach, ale to nie jest tak, że oczekuję od nowego roweru tego samego, natomiast jednak w miarę podobnego. 

Myślałem również nad Boreasem 2, ale on też jest na Apexie z jednym blatem.
Z tego wszystkiego, gdyby tylko Esker 6.0 był dostępny, to raczej bym się nie zastanawiał, ale niestety niemożliwym jest znalezenie XL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwaga @Mihau_słuszna. Sam pewnie szedłbym w road+ do którego wciśniesz 35-38c. Sam mam 35c i nawet nie wiem, czy jest sens iść w 38c. Wspomniany Sup to bardzo dobry wybór. Ewentualnie canyon endurance (tylko nie wiem czy wchodzi 35c z bieżnikiem) albo contend ar (wchodzi 35c na bieżniku z luzem u mnie, 38c też wejdzie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Rondo Al1 2x (na GRX 400 2x10) - na promocji zmieściło się w cenie ;)

Ogólnie spoko. Jest zrywny, ale prędkości maksymalne szałowe nie są. Znacznie szybciej niż na MTB, ale wolniej od najtańszej szosy z decathlona ;)

Pewnie sporą negatywną robotę robią tu opony, które są bardziej pod teren. Trzeba by zobaczyć jak by tej rower szedł na semi-slickach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama w giant contend ar przyjmie oponę do 40c z bieżnikiem, sprawdzone na własnej skórze. Natomiast może być ograniczenie w zależności od modelu że względu na konstrukcje przedniej przerzutki. Np. dłuższe ramię w Tiagrze 4700 vs 105 7000 moze stanowić dodatkowe ograniczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...