Skocz do zawartości
  • 0

Dwa koła z tyłu


Gość Ela

Pytanie

Dzień dobry, cześć! Jestem osobą dorosłą, która ma problemy z jazdą na zwykłym rowerze spowodowane problemami z równowagą (tak samo odpadają wszelkie karuzele, diabelskie młyny...). Mam rower typu Tolek (dwa koła z tyłu rozdzielone koszem), ale jest on bardzo ciężki do jazdy. Stąd moje pytanie: czy istniałaby możliwość zamontowanie 2 kół z tyłu roweru (jako że jestem laikiem nie wiem czy to piasta, czy widelec 😛 ) zamiast jednego bez wstawiania kosza czyli ze zmniejszoną odległością między mini? Żeby postawiony rower stał "sam". Przepraszam, jeżeli nie wyjaśniłam technicznie dokladnie o co chodzi ale mam o sprawach rowerowych mgliste pojęcie. Liczę na zrozumienie i podpowiedź. Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 odpowiedź na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Oczywiście wszystko jest możliwe, ale to złożona praca projektowa, nie ma prostego i dobrego rozwiązania. Główny problem w tym, że dwa koła z tylu to kiepski układ do jazdy. Wysoki środek ciężkość, brak pochylania na zakrętach i indukowanie przewrotki hamowaniem.  Podobny do twojego problem ma syn mojej koleżanki (i w komplecie częściowe jednostronne porażenie) i kupił rower poziomy z dwoma kołami z przodu. Niska sylwetka, małe opory, konstrukcja pozwalająca zapakować taki rower do kombi. Na szosie był z nas najszybszy, w terenie walczył dzielnie. Przyznam - sprzęt jest drogi, ale na takim rowerze jest fajna jazda (poprobowałem), a na Tolku (też próbowałem) to ja się boję. Popatrz tu https://www.hpvelotechnik.com/en/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik