Skocz do zawartości

[1500-2000zł] Crossowo - trekkingowy kombajn


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Bardzo ale to bardzo potrzebuje zrobić z Wami brainstorm ;)

Najpierw nieco o specyfikacji użytkownika i użytkowania:

- rower dla kobiety,

- jazda: leśne, polne ścieżki rowerowe rodzinne, trochę asfaltu,

- częstotliwość okazjonalna z rodziną z dwójką dzieci zaczynającą przygodę w samodzielnej jeździe (6 i 8lat)

 

Wymagania:

- surowy lub nowoczesny design, lubię ostre kąty, bez "uroczych zawijasów",

- kolory chyba czerń/szary mat, ewentualnie jakiś nietuzinkowy, ale nie przejdą połączenia np. czerń połysk z miętą/zielenią/pomarańczem, raczej subtelne w ilość kolorów/napisów

- bagażnik (może być doczepiony osobno) na sakwy lub "bagaż piknikowy" ,

- rozważałam hamulce tarczowe (a może nie jest mi to potrzebne i nie wpływa na komfort takiej jak będę praktytykować jazdy?)

- wygodne siodełko do komfortowej, kilkugodzinnej jazdy,

Budżet: 1500-2000zł

Typy:

- Kross evado 2.0 grafit ; plusy: ładna rama; minusy: konieczność dokupienia bagażnika, stopki, światła,

- kross evado 4.0 biały plusy: siodełko ok, hamulec,  minusy: nie wiem czy ten biały ładnie się na żywo prezentuje, czy nie jest "zabawkowy", konieczność dokupienia wyposażenia

- kross trans 3.0 khaki, plusy: cudowny kolor, regulowana kierownica (chyba wpływa na komfort, czy nie?), całość wyposażenia; minusy: rama taka babcina, brak hamulca tarczowego, paskudne błotniki długie i błyszczące (czy można je zmienić?), babciny bagażnik  

- kross trans 4.0 czarny - wątpie abym zmieściła w budżecie....

- romet gazela 4 czarna, plusy : wizualnie ok, minusy: romet ogólnie mi średnio leży, poza tym mąż jeździ krossem go move 2.0 i chyba dobrze byłoby mieć w stajni standaryzację

- tabou ? Nie wiem czy znajdę do tych wymagań jakiś czarny bez dodatków fuksjowych etc. ?

Podpowiecie coś? Crossowy czy jednak trekkingowy? Kross czy jednak szukać coś innego?

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkami się nie przejmuj to są groszowe sprawy i łatwo je wymienić/założyć. Ważne aby rower był wygodny i miał właściwy kolor 😁

Krossowy  to taki goły trekingowy.

Nie bój się Rometa bo w kategorii budżetowych rowerów sprzedają więcej niż Cross i czasami można kupić fajnie wyposażony tower za niewielkie pieniądze. 

Edytowane przez Kettler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, w grze została dziesiątka graczy:

  cena hamulce kolor ocena wyglądu wolnobieg vs.kaseta potrzebne dodatki link
Kross evado 2.0 1470 zwykłe szary z czarnym klasyka, prosty wolnobieg bagażnik +100zł
Kross evado 4.0 1956 +50zł tarczowe biały z szarym/błękitnym nowoczesny wolnobieg bagażnik +100zł
Kross trans 3.0 1 654zł zwykłe khaki retro wolobieg ----
Kands crs 1200 1949 tarczowe czarno-miętowy ok kaseta bagażnik +100zł
Lazaro ELITARY V1 1779 hydrauliczne czarno-fioletowy ok kaseta bagażnik +100zł
Kands CANAVARO 1849 hydrauliczne czarny + mini niebieski chyba najładniejszy kaseta bagażnik +100zł
Romet gazea 2129 tarczowe czarny klasyka rodzinna wolnobieg ----
Kross trans 20 1800 zwykłe czarny połysk klasyka rodzinna wolnobieg  
Lazaro Aero v3 1 949zł zwykłe czarny mat ładny kaseta bagażnik +100zł

Proszę o Wasze rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sztywność Aero v3 wpływa na klasyczną, rekreacyjną jazdę?

Czy do rodzinnych okazjonalnych wycieczek potrzebuję roweru z kasetą? Poczuję różnicę w użytkowaniu, czy tylko w ewentualnych naprawach/modyfikacjach?

Elopsa 500 odrzuciłam, bo wizualnie jakiś taki zbyt surowy dla mnie, ale jeśli to duży błąd to wracam.

Wzrostu mam 172 i ważę 68kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, keltu napisał:

A widziałeś Marina San Anselmo DS1? Też w okolicach 2000 na kasecie.

Też spoko. Czy z racji nietuzinkowości marki serwisy lokalne (w małych miastach) nie mają problemu później z naprawami?

No i proszę o wyłumaczenie - po co mi ta kaseta? Czy poczuję przy takim lajtowym trybie użytkowania różnicę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, fridakhalo napisał:

Jak sztywność Aero v3 wpływa na klasyczną, rekreacyjną jazdę?

Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Baaardzo ogólnie - jeżeli poza asfaltem to będą szutrowe w miarę gładkie nawierzchnie to sztywny widelec, bo rower będzie lżejszy, zwinniejszy i wymagający mniejszego dbania ze względu na brak amortyzatora. W pozostałych przypadkach nawet byle jaki amortyzator, jak w tych rowerach, coś tam da.

 

11 minut temu, fridakhalo napisał:

Czy do rodzinnych okazjonalnych wycieczek potrzebuję roweru z kasetą? Poczuję różnicę w użytkowaniu, czy tylko w ewentualnych naprawach/modyfikacjach?

Jeżeli budżet pozwala to bez zastanowienia bierz na kasecie. Poczujesz i nie poczujesz. Wolnobiegi mają dość ograniczoną rozpiętość. Trzeba by porównywać konkretny napęd.

 

13 minut temu, fridakhalo napisał:

Elopsa 500 odrzuciłam, bo wizualnie jakiś taki zbyt surowy dla mnie, ale jeśli to duży błąd to wracam.

O gustach się nie dyskutuje 🙂.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwisów Marina w polsce jest całe mnóstwo, wpisz sobie tutaj miasto: https://www.marinbikes.com/pl/find-a-dealer i wypluje ci najbliższe. Poza tym przecież nie musisz w autoryzowanym tylko w każdym innym marka nie ma tutaj nic do rzeczy.

Co do kasety poczujesz przy pierwszym zakręceniu korbą chociaży dlatego że najmniejsza koronka wolnobiegu to 14T a kasety 11T, kasety mają też większą rozpiętość. :icon_mrgreen:

Edytowane przez keltu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o fajnie! Dzięki za konkrety. Zatem wydaje się, że najoptymalniejszy dla mnie to Kross Evado 4.0, Kands crs 1200, Lazaro Elitary V1 oraz Kands Canavaro.

Czy miedzy tą czwórką coś jeszcze powinno decydować czy tylko indywidualne preferencje i wygląd?

 

 

 

 
 
 

 

najbliżej mi do kross evado 4.0 i kands canavaro. Rzucać monetą czy jednak analizować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Evado 4.0 teoretycznie będzie najlżejszy, ale chyba ma mechaniczne tarczówki. Dopytałbym o specyfikację Lazaro Elitary V1 (coś tu chyba nie gra z manetkami/hamulcem) i wybierał między nim a Kands Canavaro.

We wszystkich wzmożona kontrola długości łańcucha, bo to straszny szajs.

EDIT.

Pomyliłem się - z wymienionych postawiłbym jednak na Kands crs 1200.

A dla zasady - luknij jeszcze na decathlonowskiego Riverside 500. Co prawda, po dołożeniu akcesoriów, przekroczy budżet, ale raczej lepszy napęd dla Ciebie, no i bardzo dobra gwarancja.

 

Edytowane przez chudzinki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie masz w domu lub w okolicy kogoś ogarniętego "rowerowo" to bierz tego, którego możesz kupić lokalnie, bo ostatnio jest tyle dziwnych tematów na forum związanych właśnie z odbiorem roweru od kuriera, że głowa mała 😃.

Miałem jeszcze napisać żebyś przemyślała czy 19 cali nie będzie dla Ciebie za duże, ale jak widzę, że niektórzy na 153 cm kupują 17-tkę, to mam wrażenie, że ja kupuję za małe rowery 🤭.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...